Fredagkväll & nystädat hem


Har precis städat av här hemma, så nu luktar det rent och allt står på sin plats. Just
nu softar jag en stund i soffan innan jag ska starta igång med kvällens middag. Har 
hällt upp en alkoholfri cider som ni skymtar där på bänken och ni kan även skymta
att jag fann vita liljor som nu står på köksbordet och är vackra. En perfekt start på
helgen helt enkelt!  


Idag har jag fyndat den allra första julklappen för detta år och inte helt oväntat är den till lillmyran och det är inget mjukt paket. Visst han kommer inte att vara medveten om julen detta år, men någon liten paket måste ju även han få av tomten. Annars är det numera bara maken och jag som sinsemellan byter klappar med varandra. Slutade för något år sedan att utväxla paket med mina föräldrar och min bror. Vi kände alla fyra att det tog för mycket energi att hasta runt och leta efter den ”perfekta” julklappen och det blir bara att man byter pengar med varandra i slutändan. Tror ingen av oss inblandade ångrar det beslutet, inte jag i alla fall!

 

Så är det ledigt några dagar igen. Solen strålar och har gjort sedan jag klev upp. Kallt är det och termometern visade på nollstrecket imorse, burr! Märker av allt mera att jag inte kan knäppa min kappa. Ser troligtvis ut som läderlappen när det blåser och kappan lever sitt egna liv en bit bakom mig ;-)

 

Maken är påväg hem och ikväll blir det repris på pastarätten med salami som jag svängde ihop härom veckan. Precis vad jag orkar med att fixa idag känner jag. Har sedan köpt varsin liten godsak till efterrätt på väg hem från jobbet. Hoppas de är lika goda som de är fina.

 

Ha en härlig fredag och helg oavsett vad ni har för planer!

 

Kramar ♥

Update: Ändring i menyn för kvällen, blir sushi istället för pastan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Äter du salami när du är gravid? Är nyfiken på vilken sort? Är såååå sugen men hittar ingen sort som är "tillåten"...torkad går ju bort....

2010-10-15 @ 17:33:16
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym:

Fryser du salami (och allt annat lufttorkat kött) i minst tre dygn kan du äta det utan fara. Så du får köpa salami och stoppa det i frysen några dagar sedan kan du äta och njuta =)

2010-10-15 @ 17:43:41
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Ville bara kika in och önska dig en mysig kväll!



Kram Nina

2010-10-15 @ 18:49:30
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Eva

Å vad fint du gjort o mysigt....vad skurar du golven med för medel?



Har ni sjöutsikt från alla rum..ha en mysig helg o hoppas efterrätten var god.



Mvh

Eva

2010-10-15 @ 20:23:03
Postat av: Evelina

Stilrent och supersnyggt! Hoppas allt är bra med dig mannen och lillen!

Önskar er en fin helg! :)

Kramis Evelina Cl

2010-10-15 @ 20:32:52
URL: http://eveangelina.blogspot.com
Postat av: Emma från Kastberga

Vad köpte du då till din lilla myra därinne, undrar en nyfiken?!



Kram

2010-10-15 @ 20:40:14
URL: http://kastberga.wordpress.com
Postat av: Ann-Louise

Visst är det skönt med helg och städat och fint!! Köpte också liljor i veckan och de doftar härligt nu.

Är lite löjlig när det kommer till julklappar och vill gärna ha någon att öppna fortfarande....fast jag tycker det känns "löjligt" ändå ;-) Vill nog vara lite barn där....men nu blir det annorlunda när mamma är borta =konstig jul.



Ha en fin helg!

Kramar

2010-10-15 @ 22:08:09
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Ni har ju det underbart fint hemma, älskar er stil :)

2010-10-15 @ 22:13:16
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Bella

Härligt med nystädat hem en fredagskväll, gott att kunna äta god mat, dricka något gott och bara njuta utav ledigheten.



Tiden går verkligen så fort tänk att det bara är lite drygt två månader kvar till julafton ännu färre dagar kvar tills myran kikar ut :)



Hoppas du får en riktigt trevlig helg



Kramar Bella

2010-10-15 @ 23:10:02
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Eva:

Tack =) Jag använde AJAX till golven! Ang utsikten så har vi Sjöutsikt från alla fönster, dock är det sk mäklarutsikt för det är inte öppen sikt över vattnet, men det ligger en vik (svindersvik) på ena sidan av huset som vi ser och på andra ligger Hammarby Sjö som vi ser från andra sidan =)



Kraaamar

2010-10-16 @ 19:31:47
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej. Följt din blogg ett tag nu. Är ute efter en ryamatta vill att den ska vara ljus/silver/vit. redan tagit hem en sort men ångrade mig. Din ser perfekt ut. Vill du tala om var du köpt den skulle jag bli jätteglad =)

2010-10-28 @ 13:11:18
URL: http://www.vildovacker.devote.se
Postat av: Jemilia

Hejsan.



Jag kollar runt lite för att hitta en ny soffa. Vi har en stor divansoffa från Chilli och har svårt att möblera här hemma.



Blev tokkär i era fina soffor!!! Och gud vilket fint hem ni har!



Läste att sofforna var från Bolagret och hette Svea, så gick in för att kolla om jag kunde hitta priset på deras hemsida och fick reda på att dem gått i konkurs för en månadsen. Så nu blev jag så himla ledsen här hemma, jag som äntligen hittat de två ögonstenarena som jag kände att jag måste ha! Så himla typiskt!!



Men tänkte fråga om ni kanske kollat runt när ni letade efter nya soffor och om ni vet om det finns något liknande i någon annan butik? Har även en annan bild jag hittat på google med namnet "dsc_0401_117219498" tänkte fråga dig om detta är samma soffa som ni har eller om det är någon liknande, tycker det är svårt att se på bild. För om det är någon liknande så kanske det fortfarande finns hopp om något likt :) :)



Du får väldigt gärna svara på min kommentar på min mail. Hade blivit jätte tacksam!



MVH

2012-05-10 @ 17:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0