Laddat med inspiration


Har laddat upp med inspiration inför helgens resa till Riga. Blev både "Gravidbibeln"
med söta bloggerskan Cecilia Blankens på omslaget, "Plaza Interiör" med extra
många sidor samt senaste numret av "Mama", mest för att jag är nyfiken på Leila.  


Så skönt att man börjar se slutet på denna arbetsvecka. Bara en dag kvar, sedan lite ledigt igen. Mitt mission för denna torsdagskväll är att packa inför helgens resa. Blir lätt packning då jag helt enkelt inte har så mycket plagg som är smickrande på mig just nu. Skönt på sitt lilla vis för då slipper jag ta med för mycket i väskan för en gång skull. Det har jag annars en benägenhet att göra allt för ofta.

 

Idag har det lilla busfröet i magen levt rövare och jag har konstaterat att han gillar både thaisoppa, när jag skrattar åt dåliga skämt och äter nektariner. För vid dessa tillfällen så busade han runt extra mycket och jag kunde riktigt känna hur han ändrade ställning och sprattlade där innanför skinnet. Sött, men jag kan tycka att det fortfarande är en ganska skum känsla. För er som inte har en aning och undrar hur det känns, så skulle jag kunna likna det lite vid väldigt livliga tarmar.

 

Tror det är lika bra att jag tar tag i packningen nu. Vet att ju längre tiden går under kvällen desto mera ofokuserad blir jag. Så bäst att passa på när jag fortfarande har ångan uppe, annars kan det gå som när vi var i Bohuslän för några veckor sedan, då fick maken varken strumpor eller underkläder med i sin packning ;-)

Sköt om er så hörs vi förhoppningsvis en sväng imorgon om jag hinner.

 

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Elisabeth H

Titter innom for å ønske dere god tur til Riga : )

Vel...kjenner jeg meg selv rett blir det enda en tur innom i løpet av kvelden - blir for sånn da jeg synes bloggen er så bra ; ) Nå sitter jeg og koser meg med ett nytt blad og ett glass hvit vin- torsdags kos! Har trent i dag, så unner meg det ; ) Deilig at det er fredag i morgen, gleder meg til en helg bestående av hvile, shopping, vennebesøk og kanskje ekstra jobbing på søndag (selvom jeg krysser fingrene for at jeg slipper, for det hadde vært godt med fri). Uannsett så må dere kose dere på tur ; ) Stor klem fra Elisabeth

2010-09-30 @ 18:30:56
Postat av: Anonym

2010-09-30 @ 18:51:33
Postat av: sofie

Åh vad mysit med en lite weekendresa.

Hoppas att ni får det underbart!



Kram

2010-09-30 @ 18:52:18
URL: http://frusofie.se
Postat av: Alexandra

Kan inte mannen packa sin väska själv? ;)

2010-09-30 @ 19:24:11
Postat av: jossan

Nu var det längesedan vi fick se bild på dig och magen :-)

2010-09-30 @ 19:31:08
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elisabeth H:

Åhh tack för dina fina ord =) Låter som du har en jättemysig kväll och så gott med ett glas vitt vin. Gott dte ska bli när jag kan ta mig den första klunken när myran är ute :-) Ha en skön kväll nu, kraaaamar



Alexandra:

Haha, nej han är gammaldags han kan inte det ;-)



Jossan:

Ja jag tänkte själv på det tidigare idag, får be någon fota mig i helgen! Kramar

2010-09-30 @ 19:37:06
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sara

Härligt med tidningar! :-) Vardagslyx för mig.

Hoppas du får en mysig torsdagkväll. Kram

2010-09-30 @ 19:37:18
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Så mysigt att känna när de rör lite på sig,

då blir man lugn :)

Minns att jag var SÅ trott på alla kläder mot slutet av graviditeten, haha. Inget man ville använda sedan när lillen var ute precis!

KRAM

2010-09-30 @ 20:09:39
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Ja, så är det ju. Men njut av det som återstår av graviditeten, sedan kommer du tids nog ändå sakna det :)



Man tänker ju ofta så att man köper kläder som man kan använda efteråt, men njae... Det gör man inte! ;)

KRAM

2010-09-30 @ 20:19:49
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ha en skön helg i Riga! Blir det båt eller flyg?

Vi har funderat lite på Riga över julhelgen för att komma bort så du får berätta sen hur det var!



Kram

2010-09-30 @ 20:24:32
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahem

Hoppas ni får en urmysig resa, skönt att komma iväg lite.



Trevlig helg lite i förskott då! :)

2010-09-30 @ 21:05:06
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Nina - Glamourmamman

Mysigt med bebissparkar! Och mer och större lär det bli ;-) Helskum känsla att ha någon som lever runt därinne - men samtidigt underbart såklart!



Hoppas att väskorna står packade nu! Ha en fin helg!



Kramar!

2010-09-30 @ 21:39:57
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Piffa din outfit med snygga accessoarer så får de sig kanske ett lyft?! Det är ju så trist att uppleva att man inte har något kul att ha på sig. Trevlig resa! kramis

2010-09-30 @ 21:52:03
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Kom en sak till... Jag kommer själv ihåg hur det var med kläder på slutet - inte kul att inte hitta något roligt att klä kulan i.



Jag köpte dock en del klänningar på H&M Divided i slutet av graviditeten, för bara någon hundralapp styck. Sådana där tighta med trekvartsärm som framhäver magen, och jag tycker faktiskt att dom höll formen fantastiskt bra! Med lite snygga smycken och strumpor (och kanske klackar) så känner man sig ändå ganska fin :-) Ett tips!



Kram!

2010-09-30 @ 22:09:30
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Nina - Glamourmamman:

Jag letade faktiskt efter just sådana klännngar du beskriver, men fann inga igår. Minns att du hade flera sådan snygga. Får leta vidare helt enkelt =)



Stor kraaaaam

2010-09-30 @ 22:11:53
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

aah, saknar svenska tidningar, speciellt mammatidningar. De ar mycket battre an de engelska.Men a andra sidan ar modetidningarna battre har, sa det jamnar val ut sig:-) Haller med, nu vill vi se mer fina bilder pa dig!

2010-09-30 @ 22:15:26
Postat av: Grannen Sofia

Ha en härlig resa!



Bra att det är fler än jag som tjatar om en bild, jag vill som sagt se dig Anna, i helfigur, behöver inte alls kalla det magbild ;)

2010-09-30 @ 22:24:24
URL: http://blogg.mama.nu/grannensofia/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna-Karin:

Ja modetidningarna är ju klart bättre i england i alla fall :-) Ja jag ska försöka få till en bild :P Kraaam



Grannen Sofia:

Hehe, dår är det okej då om jag tar en bild på mig i helfigur bakifrån ;-) Kram på dig!

2010-09-30 @ 22:31:42
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Amelie

Livliga tarmar,hi,hi,vänta bara,snart känns det som en hundvalp som lever rövare där inne!

2010-09-30 @ 22:40:56
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Amelie:

Haha - ja det tror jag säkert. Ikväll har han känts som en liten gris ;-)

2010-09-30 @ 22:49:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: smyckestokig

säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då )



http://smyckestokig.blogg.se/

2010-10-01 @ 04:55:23
URL: http://smyckestokig.blogg.se/
Postat av: Katja

Hoppas att ni får en trevlig resa till Riga. Ser fram emot bilder och rapport eftersom jag aldrig besökt denna plats, men hört mycket gott om staden.

Trevlig helg!!



Katja

2010-10-01 @ 05:50:51
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon goa Anna!



Jaså maken fick inte med sig varken strumpor eller underkläder, stackarn! ;) Tokigt, tur det finns att köpa.

Jag kan tipsa om att använda sig av en checklista från gång till gång, när man ska packa. Jag sparar gamla listor och där finns många exempel på vad man kan behöva, oavsett vart man ska, men så anpassar jag den bara efter det tillfälliga resmålet. Jag skulle inte klara mig utan denna lista; skulle glömma allt från underkläder och långärmat till sminkborttagning och paraply!



Min man brukar packa ner sitt själv, men han gör det på typ två minuter och frågar sen hur många timmar det tar innan jag är klar...! ;) Men han kan minsann glömma viktiga saker och då är det tur jag har checklistan! :)



Jag har en bild i huvudet av hur det borde känns att ha en bebis som far runt i magen, men man kan nog aldrig hundraprocentigt föreställa sig det, om man inte har upplevt det. :) Har förstått att det måste vara väldigt speciellt iaf. :)



Massor kramar och ha en bra helg!

2010-10-01 @ 06:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0