Snygga duvgrå skalor


Snygg dov färgskala, bilder tagna av Trine Thorsen

Lite "konstig" måndag med tanke på att jag inte var på jobbet första halvan av dagen. Satt kvar en bra stund när alla andra gick hem nu i eftermiddag/kväll för att ta igen en del "förlorad" tid så gott det gick och jag fick faktiskt gjort en hel del. Det är fördelen med att sitta ensam kvar, man blir hundra gånger mer effektiv.  

Efter morgonen och förmiddagen tillsammans med fem andra par på föräldrautbildningen så känner jag mig stärkt inför det som komma skall. Så träffen kändes inte alls som bortkastad tid, tvärt om! Jag är en relativt lugn person i grund och botten, men efter detta så känner jag mig om möjligt än lugnare inför förlossningen. Är inte det minsta rädd eller uppjagad, utan har egentligen bara en massa positiva tankar inför det som komma skall. Känner att jag kommer att fixa detta, såklart med lite möda och besvär men som sagt ingen oro. Jag är den som har beräknad förlossning först ut i gruppen, den som kom som "nummer två" efter mig hade inte sin innan den 21 december och sedan blev det allt längre ifrån "oss" Den som ska ha sist i gruppen ska inte ha innan 10 januari 2011 så vi var inte direkt synkade i gruppen om man säger så, lite synd!   

Nu blir det rester av gårdagens köttfärssås till middag och kvällen är senare vigd åt både "Halv åtta hos mig" som äntligen är tillbaka i rutan efter två veckors uppehåll och ännu senare blir det "Svenska Hollywoodfruar" som jag inte kan låta bli att kika på.

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad skönt att du känner dig så lugn inför det som komma skall - du kommer att fixa det galant :-) Åååh, du har något fantastiskt framför dig!!



Ha en fin kväll!



Kram Nina

2010-11-08 @ 18:58:18
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vad roligt att det var lyckat!



Tycker också att det är galet att era träffar är på dagtid men jag misstänker att vårdcentralernas ekonomi har ett finger med i spelet, som i många andra fall... Skönt att det var givande i alla fall och förhoppningsvis hittar ni även andra mammor och pappor från gruppen som ni kan hålla kontakt med framöver! Tror inte att en månad kommer att göra någon skillnad. Med tanke på att vissa föder tidigare och andra senare än beräknat så blev det så även i vår föräldragrupp. Alla Philips kompisar är en månad äldre än honom och det är bara roligt att "se" vad som komma skall!



Ha en fin kväll!



Kraam kraam

2010-11-08 @ 19:00:59
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Mia

Maria Montazami förgyller mina måndagar!

2010-11-08 @ 19:03:35
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Susanne

Ursnyggt!!!

Tänk att lilla Myran kommer snart :)

Ha en mysig kväll



Kramen

2010-11-08 @ 19:08:46
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad söt elefanten är i inlägget nedan! =)



Oj, vilken spridning det var i er föräldragrupp! Men så blir det väl ibland.. Det blir säkert bra ändå och mysigt sen om ni ska ha några återträffar!



Ha en mysig kväll i soffan, kram /Miia

2010-11-08 @ 19:20:27
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Suzanne

Gokväll i stugan!



Så härligt att du delar med dig av din graviditet, speciellt härligt kanske jag tycker för att jag själv är havande.



Jag tänkte höra med dig gällande bjudning på ett 30-årskalas.

Det är min sambo som fyller år och han vill inte ha nånting speciellt uppvaktande direkt, utan bara äta lite enkelt men gott tillsammans med närmaste familjemedlemmarna runtomkring oss.



Tankebanorna har mestadels gått runtomkring smörgåstårta, men jag tycker det känns lite "för vanligt".

Jag skulle vilja tillaga nån form av buffé till hans stora dag, gärna grekiskt/italienskt som tema då han älskar den sortens mat. En buffé som räcker till ca 25 personer.



Skulle bli väldigt glad och tacksam om du kunde "viga" ett inlägg till idéer gällande detta, gärna med både bilder och fullständiga recept. Då jag som sagt är gravid så måste det ju även vara lite anpassat till det pga restriktioner av tillåtna matvaror under graviditet.



Kram Suzanne



2010-11-08 @ 19:28:08
Postat av: Malin S

Bra tankar du har inför utploppningen. Jag känner igen mig i det du skriver. Jag var nästintill kaxigt avslappnad inför förlossningen. Fast när det blev omkastade planer där i slutet med snittet då blev jag mer av en Lille Skutt ;)



Det kan ju dock visa sig att ni i gruppen får väldigt jämngamla barn. När det väl kommer till kritan så är BF inget man ska lägga någon större vikt vid. De små liven kommer när de behagar. Men vi håller såklart tummarna för att Myris kikar ut lagom till BF =)



Ha en soft kväll! Och så ska jag som väldigt gammal trogen läsare ändå passa på och tacka dig för en underbar blogg. Du har verkligen gåvan att kunna göra en blogg intressant och läsvärd. Kram kram.

2010-11-08 @ 19:29:16
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Mira

Du ska se att några går över tiden,några får tidigare så det kanske stämmer rätt bra med några i slutändan iallafall ;) Jag hann aldrig vara med i nån föräldragrupp när jag var gravid. Min barnmorska skulle sluta och det blev helt enkelt ingen grupp. Har fått gå med i en grupp nu genom Bvc istället. Det är skoj - fast det hade ju varit roligt om man hade följts åt redan under graviditeten.



Söt elefant du hade köpt till Myris förresten ♥. Ska bli kul att se ert barnrum sen när det är färdigt.



Ha en skön måndagskväll!

Kramis Mira

2010-11-08 @ 19:44:14
URL: http://mirandalux.blogspot.com
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilka härliga inspirationsbilder, gillar verkligen den nyansen.

2010-11-08 @ 19:59:04
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Ninnie mamma till Noah

Super snyggt!

2010-11-08 @ 21:16:17
URL: http://www.misscandlee.se
Postat av: John

Även de ord som Jonas då sa kommer jag att minnas så länge jag lever. "-Nu får vi klara oss själva ett tag för pappa dricker sprit" Jag hade under de första veckorna hos honom börjat hoppas på att han inte skulle dricka mer men de drömmarna krossades den kvällen och kom aldrig mer igen!

2010-11-08 @ 21:21:28
URL: http://trasiguppvaxt.blogspot.com/
Postat av: Malena

Ja det är skönt att få lite extra "hull på benen" inför fölossningen så man känner sig säkrare. Minns att man blev mindre och mindre orolig för varje dag. Bara mer och mer nyfiken istället! :) Ut kommer ju alltid bebisen! :)



Med en del för tidigt födda och en del försent födda så brukar det kunna jämna ut sig lite med datumen i gruppen. Jag har tex en kompis som skulle ha en månad före mig. Men hon blev två veckor sen och jag två veckor före så vi födde tillslut samma vecka! :)



Härligt att du fick en massa gjort på jobbet! Själv är jag inte alls bra på att jobba eftermiddagar och kvällar. Är absolut mest effektiv på mogonen.



Hoppas att du får en skön kväll!



Kram, kram!

2010-11-08 @ 21:21:34
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Mia

Såg du Anna? När Isabel Adrian ger en sådan känga till bloggare som Gizmolinas (som gillar Isabel och alltid anspelar på att ha en sådan lyxig tillvaro) och säger att hon INTE tänker klä ut sin dotter till en rosa barbie i ett rosa rum, kan man inget annat än älska den här människan. Underbar tjej. Underbar känga. Härligt att se en tjej med huvudet på skaft och som är mycket mer än bara yta.

2010-11-08 @ 21:54:27
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Emelie Rommedahl

Gillar också svenska hollywood fruar :)



När har du BF? :)

2010-11-08 @ 22:08:23
URL: http://erommedahl.blogg.se/
Postat av: Malin

Men det är ganska så synkat ju! Det kommer inte att märkas alls när ni träffas sen, kram

2010-11-08 @ 23:12:47
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Skönt att känna sig så lugn! :) Skulle jag nog aldrig kunna göra, men vi är ju alla olika. Flera av mina vänner säger "aldrig mer" och jag förstår varför när de berättar, men det är ju givetvis inte så för alla. Som sagt, underbart iaf, att kunna känna sig bekväm med det som komma skall. :)



Ja visst blir man effektiv när man sitter själv på jobbet och ingen "stör"! ;) Håller helt med!



Hann förresten även vara effektiv hemma igår och har både gjort rent och oljat balkongmöblerna. Skönt att fått det gjort även om det var i grevens tid.



Massor kramar!

2010-11-09 @ 06:02:08
Postat av: Åsa

Håller med en tidigare kommentar, BF är ingenting man skall lägga särskilt stor vikt vid. Blev varse om detta efter att sonen föddes i vecka 42+1 exakt för en vecka sedan idag och vi var då dom i föräldragruppen med BF först.

2010-11-09 @ 08:33:24
Postat av: Emma (Emmisen)

Vilka underbara bilder, älskar färgskalan!



Skönt att du är lugn inför förlossningen, det är nog inte alla gravida förunnat att känna så :)



kram //Emma

2010-11-09 @ 13:40:04
URL: http://emmasutsida.blogg.se/
Postat av: anna

i vår föräldra grupp skulle vi få först men fick sist...dem som va beräknade att få sist fick först :) tänk så det kan bli ... iofs gick jag över 16 dagar det va jobbigt psykiskt!



2010-11-09 @ 14:15:02
Postat av: Anonym

du, ens första barn kommer oftast inte alls på beräknat datum, och en dryg månad mellan fem barn är väl ingenting?

i min mammagrupp var äldsta barnet född i december och yngsta i april när vi började ses och det spelade absolut ingen roll.

2010-11-09 @ 14:39:39
Postat av: Anna - Starwoman

Anonym:

Nej jag vet inte har inget barn fått ännu, men säger du det så =)

2010-11-09 @ 14:49:14
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Suzanne:

Jag har inga direkta förslag så här på rakarm på buffe mat, men kika under kategorin recept här inne så kanske du finner lite tips =)



Kommer jag på något så återkommer jag!



Kraaaam

2010-11-10 @ 18:31:06
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0