33 år

  
De tre första bilderna är tagna med min nya systemkamera. Älskar den
redan men måste lära mig inställningarna samt hur man får motivet man
ska fotografera i LCD-displayen så man slipper kika i det lilla titthålet.

Ni som har en likadan kamera (Canon EOS 450D) går det att se motiven
på skärmen innan man tar kortet eller måste man alltid kika i titthålet när
man fotograferar?
 

Här kommer lite bilder från festen i fredags:


Först ut Caroline i en snygg klänning. En av salladerna med bresaola &
jordgubbar. Lovisa och Malin i soffan med mousserat i glasen som jag
serverade som välkomstdrink.


Ryggen på Malin och sedan från vänster: Yasmine, Jennie, Caroline och
Tessan runt bordet i livliga diskussioner ;)



Jag och Tessan poserar. Jennie & Caroline under middagen samt Lisa &
Annika poserandes i soffan.



Lovisa och makens arm. Salladerna med parma & granatäpple samt 
lufttorkad salami & grillat päron och så födelsedagsbarnet & maken.



Malin "leker" med presentsnöre ;-) Yasmine, mina egenbakade kakor/
tårtor samt Lisa & Jennie i soffan under kvällen.


Dagen efter & alla fina blombuketter & mina fina presenter. Så glad för
allt jag fick! Tack snälla rara vänner för att ni dök upp, för era presenter
& för en underbar födelsedagskväll. (Denna bild är också tagen med nya
kameran) 

Godkväll! Måste börja med att än en gång tacka för alla grattis och fina kommentarer som trillat in de senaste dagarna. Ni är bara bäst! Blev en lugn lördagskväll här hemma igår med hämtpizza, "Körslaget" och andra delen av "Män som hatar kvinnor". Vi hade en tanke på att äta ute, men det blev inte så. 

Imorse tog vi båda en välbehövlig sovmorgon och sedan har jag städat lägenheten efter fredagens festligheter samt förberett för hantverkarnas ankomst i morgonbitti. Vi har även hunnit med ett finbesök av Stig och Eva som är vänner till min familj. De har varit uppe i Stockholm över helgen för skoj skull och ville då passa på att komma hit och säga hej samt titta på lägenheten. Vi söndagsfikade med resterna av blåbärscheesecake och chokladkaka och gott kaffe innan vi skjutsade dem till Centralen.  

Har sedan suttit och gått igenom alla bilder från födelsedagen och äntligen valt ut några för allmän beskådning. Ni skulle bara veta hur mycket jag fotar under en kväll, vi pratar om hundratals bilder, men ni får helt enkelt bara se ett axplock. 

Nu ska jag svänga ihop en söndagsmiddag och sedan blir det mys resten av kvällen. Ha en fortsatt bra dag. Vi hörs imorgon igen!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilka underbara bilder, och vilken UNDERBAR mat!!! Fick massa inspiration till min egen födelsedag i maj :-) Ha en skön kväll nu!

Kram Nina

2010-03-28 @ 18:20:02
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag vill bara säga Grattis till dig i efterskott! (har inte orkat blogga så mkt för har maginfluensa, därför kommer min grattis hälsning lite sent)



Så kul med ny kamera, glad för din skull!



KRAM

2010-03-28 @ 18:42:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Heeej rara du!



Åh, det låter som du/ni haft dunderkul! Vilken härlig födelsedag! :)



Och maten ser ju bara för inbjudande och god ut! Jag får massor inspiration till framtida små bjudningar. Tack för att du delar med dig!



Kan ana från presentbordet att du fått en rad fina presenter också, utöver nya fina kameran. :)

Och vad fina ni var också, allihop! :)



Ha en fortsatt fin söndag! (Förstår att det känns spännande att hantverkarna äntligen ska in och börja imorgon!)



Massor kramar!

2010-03-28 @ 18:44:01
Postat av: Anette

Hejsan!! Vilken god mat det ser ut att vara som du bjöd på. Kan tänka mej att dina gäster var nöjda. Fina blommor och paket också. Ang. kamran, vi har en Canon EOS 1000D och för att se i LCD skärmen så vrider vi knappen till Tv och sen trycker på set knappen i mitten (brevid skärmen). Hoppas du förstår vad jag menar. Ha en skön söndagskväll nu. Kram Anette

2010-03-28 @ 19:45:53
Postat av: Hemma hos Katta

Happy, happy birthday i efterskott!!



Ser ut som en underbar födelsedagskväll med fina tjejiga presenter, god mat och vilken bonuslyx att få vara ledig på sin stora dag! =) Är riktigt avis på dig som fått en ny kamera. Det blir verkligen superfina bilder...



Kraam kraam

2010-03-28 @ 19:52:29
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Sabina

Än en gång grattis på födelsedagen :) Sen vill jag även passa på att fråga dig hur du lyckades locka ditt hår så fint? Vilken locktång använder du, skulle du kunna vara snäll och ta en bild på locktången för att visa (såklart med din nya systemkamera) ;)?? Du såg jättefin ut i dina gulliga lockar! Min andra fråga är vad heter bubbeln som du hade som välkomstdrink? Jag ska nämligen ha några vänninor över hos mig i nästa vecka och jag är inte bra på att välja ut goda drinkar i systemet :( Sist men inte minst vill jag även ha receptet på dina tårtor, dom såg ju övergoda ut :P Jag älskar verkligen läsa din blogg, du inspirerar mig, tack söta Anna ;) Kram

2010-03-28 @ 20:15:37
Postat av: Camillasnyahem

Åh, bilder med nya kameran! Vilken skillnad!



Jag har en likadan kamera som du, i början var jag SÅ frustrerad över att man var tvungen att ta bilderna när man kollade i det lilla hålet. Genom någon inställning fick jag till det så man kunde kolla i displayen men jag har för mig att man inte kunde fota i macro då, om du löser det får du jättegärna skriva en kommentar i min blogg!



Grattis igen! Kram!

2010-03-28 @ 20:16:00
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: tina

Fina bilder och härlig blogg! Går in varje dag för att se om du lagt in nåt nytt & inspirerande :)



Grattis i efterskott!



Kram/t



2010-03-28 @ 20:16:15
Postat av: Linda

Vilka härliga bilder!!



Måste passa på och fråga vart du har köpt ramarna som du har Cassandra Rhodins bilder i?? De var jättefina!!

2010-03-28 @ 20:51:16
URL: http://www.tulpaner.blogspot.com
Postat av: Malin S

Härliga födelsedagspics! Vacker mat och vackra människor =) Ditt presentbord är ju fullkomligt dignande av ljuvliga grejer & blomster. Du har schyssta vänner (och make såklart - icke att förglömma ;)



Massa kramar från mig

2010-03-28 @ 21:00:35
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Karin

GRATTIS i efterskott!!!! Du ser ut att ha haft en fantastisk födelsedag. Blir så sugen på allt gott;-)



Stor kram Karin



ps. Fick tag på silveräggen i helgen:-D Tack för tipset!!

2010-03-28 @ 21:29:47
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Ann-Louise

Fina foton med nya kameran!! Ska köpa en liknande i New York då jag åker dit, ska vara halva priset där sägs det!! Har fått namn på en bra stor fotobutik där.



Kul träffa alla väninnor, din make måste ha myst bland alla tjejer!!



Ha en bra vecka.



Kram

2010-03-28 @ 21:47:08
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken toppen dag du fick och vilka presenter:) Du har det bra du:)



Hoppas att du får en bra vecka Anna som nybliven 33-åring. KRAM

2010-03-28 @ 22:13:56
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: bitte

Hej skulle du vilja vara söt och rösta på min bikini i Nellys bikinitävling. Skulle bli jätteglad om du ville lägga en röst



http://nelly.com/designyourbikini/?bikiniuser=xrUPw7OXpi1Ztl35pVHhfyPi#bikiniGallery

2010-03-28 @ 22:23:04
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Ja det var en lyckad dag från början till slut och ja, jag fick en massa fint. Gulliga vänner har jag verkligen som vet vad jag gillar :-)



Hoppas du haft en bra helg! Ha en fin vecka! KRAM



Anette:

Tack för tipset, fungerar dock inte på min :( Måste nog läsa instruktionsboken tror jag ;) Kraaam



Sabina:

Med lååångt tålamod fick jag till lockarna med en locktång från Babyliss som säkert är tio år gammal om inte mer så den finns inte kvar på marknaden tyvärr.



Bubblet som jag hade som välkomstdrink heter Anna de Codorníu och är en Cava från Spanien. Kostar 94 kr/flaskan på systemet. Tycker själv den är närmast perfekt champagnesubstitut och helt outstanding i den här prisklassen. Dessutom bra namn ;)



Lovar dela med mig av recepten under veckan.



Tack snälla för dina gulliga rader. Kraaam/Anna



Tina:

Tack vad glad jag bli =) Kraaam/Anna



Linda:

Ramarna kommer från Bolagret, så kika där. Kram



CamillasNyaHem:

Lovar återkomma om jag löser problemet :-) Kram



Malin S:

Ja jag har väldigt schyssta vänner och make :) Kraaam



Karin:

Vad kul att du fann äggen, visst är de ännu finare i verkligheten?! Kraaaaam



Ann-louise:

Maken trivdes som fisken i vattnet kan jag meddela ;)kraaaam



Madeleine

Ja jag har det bra ;) Hoppas du också får en bra vecka. Kraaaam kraaaaam



2010-03-28 @ 22:34:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Alexander

Prova pongratz som skumpa nästa gång, en tia dyrare och värt varenda krona! Promise.

En påse från AP också, uppskattat här hemma också! haha!



Trevlig kväll

/A

http://www.maxiander.se

2010-03-28 @ 22:45:40
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Magdalena

Du borde bli kock :) Härliga bilder!

2010-03-28 @ 23:58:29
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: Therese

Jag fotar alltid i M-läge och då kan du klicka på SET för att kolla på lcd skärmen, men det är inget jag själv skulle rekommendera då jag tycker det blir omständigt med inställningarna. Vet tyvärr inte hur det funkar i de andra lägena.

Är väldigt nyfiken på vad du fick för tillbehör;) Ska själv snart köpa ett nytt objektiv för bättre skärpa och extern blixt som jag tror kommer göra stooor skillnad. Ha en fin kväll. Kram kram

2010-03-29 @ 00:16:42
Postat av: Josefin

Det är ju lite det som är "nackdelen" med en systemkamera, att alla inte har liveview-funktionen. Helautomatiska läget har oftast inte liveview-funktion utan man kan endast använda det när man har gjort någon manuell inställning. Det var pga detta jag valde bort att köpa en systemkamera för lite sen utan köpte en bra kompaktkamera istället, men jag ångrar mig grymt nu...

2010-03-29 @ 16:39:12
URL: http://erikssonsblogg.blogg.se/
Postat av: marita

åh vilka underbara bilder! och grattttis till dej finaste Anna! Följer din blogg emellanåt.

Maten ser ju alldeles ljuvlig ut, kan du inte lägga ut recepten på exakt vad det var. Ser väääldigt gott o fint ut.

kram marita

2010-03-29 @ 22:00:15
URL: http://tusenideer.blogg.se/
Postat av: Anneli

GRATTIS!!!!

2010-03-30 @ 20:05:38
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/
Postat av: F I L I P P A

http://ylovephoto.com/fr/wp-content/uploads/2008/11/canon-eos-450d.jpg

ser du bilden som är tagen överifrån - förmodligen ska du vrida den till TV :D du kanske redan har löst det men aa ;)

2010-04-06 @ 13:47:22
URL: http://filippall.blogg.se/
Postat av: F I L I P P A

jag skoja bara - min kompis kompis har en sån och hon sa att man ska välja live wiew :) dock vet jag inte vart man väljer det men du kanske har löst det som sagt så.

2010-04-06 @ 13:49:03
URL: http://filippall.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

FILIPPA:

Tack snälla, jag ska testa och se om det går. Har inte fått det att fungera tidigare :-) Kram på dig!

2010-04-06 @ 19:56:30
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0