Födelsedagsmiddag nästa


Rosa blev valet till födelsedagstjejen Mia.

Mias present med vattengrönt innehåll från Iittala

Var tvungen att le när jag läste vissa av era kommentarer till mina kvällsbilder från igår. Så fort jag dricker mineralvatten eller något annat istället för ett glas vin på en middag, eller om jag läser eller nämner något som har med barn att göra, så tror ni på direkten att jag har en bulle i ugnen. Nästan så man kan tro att ni väntar på den dagen jag blir gravid mer än jag själv gör ;-) Kan i alla fall försäkra er om att läsningen igår inte hade med något annat att göra än den anledningen jag beskrev i inlägget. Alltså ingen hint om en liten i magen denna gång heller, men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge heter det ju ;-)

 

Nu ska jag ta mig en snabbdusch, fixa hårsvallet och ta tunnelbanan till Slussen och gå på restaurang och fira att Mia nu har sällat sig till skaran som inte längre är twenty something ;-) Grattis än en gång!

Hoppas ni får en riktigt härlig onsdagskväll, sköt om er!

Kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag slutade dricka alkohol helt för lite över två år sedan. Gissa om jag har fått konstanta frågor om eventuella bebisar ända sedan dess. Det var riktigt skönt när jag faktiskt blev gravid och slapp förklara varför jag inte drack...

2010-03-17 @ 18:15:59
Postat av: Ann-Louise

Hej!

Erkänner direkt att tanken slog mig när jag såg tidningen, men när jag läste förstod jag att det nog inte var så.



Hoppas du får en super duper kväll med dina vänner och födelsedagsbarn, De kommer i kapp en allihopa i slutänden ha, ha.



Kramar

2010-03-17 @ 18:40:37
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: A

Jag tycker att det är oförskämt att man frågar människor som man inte känner "om det inte är dags för en liten", "är det kanske en liten bulle i ugnen", "när ska ni avla av er då"? Fasen, hälften av befolkningen har fertilitetsproblem och vissa kanske inte ens vill ha barn. Ett ämne där man med säkerhet kliver över vad som är okej, vare sig man är gravid, inte kan bli gravid eller inte vill bli gravid. Heligt subject som ingen annan har ett skvatt att göra med!



Trevlig kväll, rara Anna!

2010-03-17 @ 19:41:51
Postat av: Anna

Hoppas du får en skojig kväll på Patricia!



2010-03-17 @ 20:43:57
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: helen

efter detta inlägget kan jag inte låta bli att bli att fråga om du och din man känner er redo för barn nu eller om ni vill vänta? hur gick det förresten med fallet med mannen utan körkort som hade kört på... en älg eller vad det var?

2010-03-17 @ 21:00:13
Postat av: Maxiander

Härligt!

Vart köpte du det där fina kortet och påsen?



Vi var också på söder idag, det är inte ofta man är där. Tog lite bilder från ett vårsöder!



/Alexander



http://www.maxiander.se

2010-03-17 @ 21:46:40
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

heleen:

Med tanke på ålder och liknande så kan vi kanske inte vänta i allt för många år om man vill ha fler än ett barn, så absolut redo nu :-)



Ang rattfyllerikörningen har jag inte hört ett ljud från handläggaren tyvärr, så jag vet inte hur det gått. Jag ville ju ha in med uppgifter kring ärendet, men inget ännu. Jag får återkomma med resultatet :-)



Ha en fin kväll kraaamar



A:

Du har så rätt, jag kan helt hålla med dig. Finns många som kanske har svårt att bli gravida och då känns säkerligen frågan väldigt jobbig. Sköt om dig, kraamar



Nina:

Konstigt att det alltid ska vara så att folk reagerar så :-) Strongt av dig att sluta helt tycker jag. Kram kram

2010-03-17 @ 21:52:45
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maxiander:

Påsen och kortet är köpt på Åhlens :-)

2010-03-17 @ 21:53:32
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack så mycket vännen för dina grattishälsningar, din fina present och för att du kom och förgyllde kvällen ikväll :) Ser fram emot nästa helg, då blir det klackarna i taket! Kramar

2010-03-17 @ 22:33:57
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: helen

jag menade absolut inte något illa med min fråga, som A skrev så kan det vara ett känsligt ämne för några och jag hoppas inte du tolkade min fråga på något ont sätt. tyckte att du hintade lite i inlägget om att du vill ha barn "verkar som ni längtar mer än vad jag själv gör och den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge". en vacker dag har ni en litet mirakel i din mage :)

2010-03-18 @ 09:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0