Bröllopsdagen i bilder




Hotel Diplomat på Strandvägen här i Stockholm kan jag rekommendera för
er som ska resa hit och funderar på hotell. Jättefint och lite sådär lagom
romantiskt i sin inredning.   

Maken på T/BARs uteservering i väntan på maten


Förrätten en klassisk Toast Skagen, en förrätt jag aldrig
tröttnar på. Hade vi på vårt bröllop så det var ju passande
att vi valde att äta likadant igår.

Blev torskrygg med örtpotatisstomp och vitvinsås till
huvudrätt för min del under gårdagens middag.

En liten hallonmacaron till den enkla espresson valde jag
till efterrätt. Lagom liten sötsak efter maten. 

Sist en liten egobild tagen på hotellrummet strax före middagen.

Jag har världens bästa make och ibland känner jag mig som världens sämsta fru tillbaka. Igår när vi möttes utanför hotellet hade han hela famnen full med vita rosor, vad hade jag med mig till honom? Ingenting mer än en snorig och förkyld jag själv. Tyckte nästan synd om honom, även om jag vet att han inte uppskattar en blombukett lika mycket som jag gör. Nej jag är nog den sämre parten i vårt förhållande, iallafall när det kommer till vissa delar ;-) 

 

Gårdagskvällen blev riktigt mysig, precis som det ska vara när man firar två årig bröllopsdag. Blev middag i hotellets restaurang T/BAR och varsin Toast Skagen till förrätt som vi intog på uteserveringen med utsikt över Nybrokajen. Väl till varmrätten hade solen gått ner och vi förflyttade oss in i värmen och en Torskrygg med brynt spetskål, örtpotatisstomp och vitvinsås blev det för min del och maken valde den lite manligare menyn med Gödkalvsentrecôte grillad med lavendel och som serverades med ljummen primörsallad, färskpotatis och örtsmör. Dock var han inte helt nöjd då han tyckte det var rätt smaklöst, tyvärr. Min torsk var dock fin i både konsistens och smak. Till efterrätt valde jag en liten hallonmacaron till min enkla espresso och maken en kula vaniljglass med jordgubbar. Man var ju inte direkt svält född när vi gick från bordet om man säger så. Tack för en mysig kväll finaste - Älskar dig!

 

Ikväll blir det inte många knop gjorda, känner mig fortfarande långt ifrån kry så tänkte passa på att lägga mig framför tv:n och bara softa och samla energi så fort jag svängt ihop kvällens middag som blir en korvstroganoff med ris. Ska även försöka hinna med att fota balkongerna innan jag hamnar i vågrätt läge så ni får se hur resultatet blev nu när allt är färdigt och klart där ute. Får jag till bilderna kanske de kommer upp redan imorgon.


Tillsist tack för era fina gratulationer i inlägget före detta!

Nu: mot spisen, på återseende! Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh så härligt det ser ut! Grattis i efterskott!

Känner igen den där känslan med min blivande make fast inte när det gäller blommor för det har jag köpt många gånger till honom :)

Och även om din make inte fick en blombukett har han ju fått världens bästa du! Krya på dig!

Kram

2010-06-01 @ 18:25:28
Postat av: Gabby

Vad gott allt ser ut och ni är ett sådant fint par!=) *puss & kram*

2010-06-01 @ 18:37:20
URL: http://gabbylita.blogg.se/
Postat av: jessi

vilken mysig ide att ta in på hotell i sin egen stad! Ser ut som ni haft det riktigt bra! Grattis till 2 år!!! Det är ju så underbart att vara gift, att kunna säga min man!



KRAM

2010-06-01 @ 18:58:36
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var ingen dålig bröllopsdag. Jag har bara sovitg på hotell i Stockholm en gång och det var under tråkiga omständigheter.

Hoppas du har en skön kväll.

2010-06-01 @ 20:22:08
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Mahim

Grattis :) Ser ut som ni har haft det underbart!



Kram

Mahim

2010-06-01 @ 20:23:25
Postat av: EVA

GRATTIS I EFTERSKOTT!VILKET PAR.HOPPAS NI HADE EN SKÖN KVÄLL.

KRAM EVA

2010-06-01 @ 21:06:59
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Det låter som ni hade en mysig kväll! Men synd att du ska behöva dras med en ny förkylning. :(



Själv har jag sluppit förkylning (peppar, peppar) men är så trött vraje morgonen, att jag knappt fattar vad som låter, när mobilen väcker mig. Jag skyller på att jag har fönstret öppet i sovrummet så pollen kommer in; det kanske inte är så smart men känns nödvändigt med frisk luft. ;)



Massor kramar!

2010-06-02 @ 05:47:32
Postat av: Emma ("Emmisen")

GRATTIS i efterskott från mig med! Ni är såå fina ihop och verkar vara duktiga på att fira både i vardagen och speciella dagar som denna, det är beundransvärt! Håller med Christina här ovan, han har ju DIG som verkar vara en toppentjej :)



kramar från Emma

2010-06-02 @ 08:11:51
URL: http://emmasutsida.blogg.se/
Postat av: Malena

Fina bilder! Ni verkar ha haft det underbart! :)

Hoppas att du får en fin Onsdag!



Kramar!

2010-06-02 @ 08:59:38
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Elin

Mysigt! Grattis på eran dag :)

Vi skulle gått till Diplomat i söndags på brunch men vi hann inte..

Kramar Elin

2010-06-02 @ 10:14:12
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Maria

Er 2-åriga bröllopsdag ser helt ljuvlig ut. Mysigt att ta in på hotell =) Kram

2010-06-02 @ 11:38:06
Postat av: Evelina

GRATTIS på bröllopsdagen i efterskott :-)!!



Och tack för kommentaren, håller såklart med dig hihi...



Kram!

2010-06-07 @ 21:25:19
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Melvindina

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2011-04-13 @ 20:29:57
URL: http://melvindina.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0