Sommar, sommar, sommar


Turning Torso, ett landmärke i Malmö, vilken byggnad det
är. Gissar att utsikten är magnifik.

Badande skåningar nere vid Västra Hamnen.


Luxiösa båtar låg i Helsingborg. Man blir ju bra sugen på
att ta sig en segeltur när man ser dem.

Ett annat landmärke för Skåne & Malmö, Öresundsbron
som vi åkte över till Köpenhamn dagen innan kortet togs.

Mera vackra segelbåtar i Helsingborgshamn.

Maken och min lillebror på gata i centrala Halmstad.
 
Tredje vardagen på min andra semestervecka är här denna onsdag. Vaknade till sol och värme återigen. Man börjar minst sagt bli bortskämd nu. Gårdagen blev trevlig med först en biltur "upp" längst kusten som jag beskrev i tidigare inlägg och sedan blev det en ljuvlig grillkväll hos Anna tillsammans med mina tjejkompisar här nere på Västkusten. 

Lyckad kväll helt klart, så skoj att träffa dem alla och skvallra några timmar. ANna bjöd på jättegod mat, alkoholfritt bubbel till mig (så omtänksamt!) och en supergod och svalkande efterrätt som jag tänkte dela med mig receptet på framöver. Måste bara dubbelkolla med Anna igen så jag uppfattade ingredienserna rätt.   

Just nu väntar jag på att maken ska komma tillbaka från sin gårdagskväll så att vi kan ta tag i denna onsdag. Vi ska ratta vidare en sväng mot Norge och våra fina vänner Marcus och Helene-Katrine i Drøbak, mysigt! Hoppas solen skiner där också för då har det ryktats om grillning som jag älskar! 

Önskar er en riktigt fin onsdag i värmen. 

Kramar ♥  

  

Kommentarer
Postat av: Daniela

Vad mysigt du/ni verkar ha det på er semester. Det är alltid lika trevligt att kika in här. Tycker väldigt mycket om din blogg!

2010-07-21 @ 17:53:31
URL: http://www.pavargata.blogspot.com
Postat av: Paula

du verkar njuta för fullt av semestern, det är rätt!

vad roligt med en Norge-tripp, personligen har jag en dryg vecka tills en liknande resa, med destination Oslo.

Drøbak är en fantastiskt fin stad med sina gamla trähus vid vattnet, en stad jag gärna skulle besöka igen :)



kram, Paula (en återkommande besökare)



ps. tack för en fantastisk blogg!

2010-07-21 @ 19:32:18
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Malena

Halmstad är så fint!!

Ni verkar ha det underbart!

De där reeptet vill jag gärna ta del av! Kan man få för många?



Kramar!

2010-07-22 @ 12:57:19
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Härliga bilder! Verkar som ni har det riktigt gott :)

Kram på dig!

2010-07-22 @ 20:13:26
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Rebecca

God Morgon Anna!



Hoppas allt är bra!

Härliga bilder! Blir alltid full i skratt nu så fort Turning Torso nämns, för vi (jobbet) gjorde ett aprilskämt med den inblandad i våras. ;)



Här har min man nedräkning till semester, som han välbehövligt går på nästa vecka. Själv jobbar jag en vecka till, men blir ledig två i rad ihop m honom sedan. Tyck inte synd om mig; det är självvalt. (Mer än två veckor i sträck gör bara att jag inte uppskattar/utnyttjar den lediga tiden till fullo. Delar hellre ut min ledighet.)



Hoppas vi får se mer av vad för skoj ni hittar på under er semester!



Massor kramar!

2010-07-23 @ 06:06:22
Postat av: Jenny

God morgon! Ni ser ut att ha de himla trevligt på eran semester härligt! Hoppas ni får fint väder idag också här är de kallt idag ynka 16 grader så jackan fick åka på imorses till jobbet hoppas solen hittar tillbaks igen :) kram

2010-07-23 @ 08:27:58
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: malin

Verkar som att du har haft en underbar sommar och jag hoppas att din höst följer samma spår!! Grattis till den lilla också förresten! :)

2010-07-23 @ 12:11:20
URL: http://sundaychic.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jaaaa snart går jag äntligen!!! :-)

Hoppas ni mår bäst och njuter av ledigheten!!



KRAMAR

2010-07-23 @ 12:39:39
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0