Vulkanutbrott & inställda flyg


Kvällen är räddad, ny mattidning låg i brevlådan denna torsdag.

Idag har det nog varit den varmaste dagen hittills? Tycker det var superskönt när jag traskade hemåt efter arbetdagens slut. Dock har inte solen visat sig lika glatt framme som föregående dagar.

Satt och gick igenom min kalender för en stund sedan och kunde konstatera att det finns en massa roligheter  inbokade. En 30 års fest, en New York-resa, ett bröllop, besök av mina föräldrar och i mitten av juni kommer Kicki, Anna och Sara hit. Tre av mina underbara barndomsvänner från Västkusten som kommer hit för skoj skull, ska blir såååå kul! Ser framemot sol, balkonghäng, rosé och en massa gamla minnen. Sista bokningen än så länge i min kalender är vår Greklandsresa. Så det finns massa roligt att se framemot samt då naturligtvis att göra framöver, precis som jag vill ha det. 

Nu sitter jag och väntar på min älskling som förhoppningsvis är påväg hemåt. Maten är klar och det är bara för honom att sätta sig vid kökbordet och hugga in på torsdagens måltid som blir stuvade makaroner och köttbullar. Tycker det är lite ledsamt för makens skull då han sedan ett tag har bokat flyg till Skåne imorgon förmiddag, men med tanke på rådande vulkanutbrott vid glaciären Eyjafjallajökull på Island så blir det nog ingen flygresa för hans skull imorgon. Det sägs nämligen att all flygtrafiken över Sverige sannolikt kommer att vara avstängd även på fredagen. Får hålla tummarna, men det ser nog mörkt ut.

Nu ska jag se avslutningen på veckans sista "Halv åtta hos mig", Det är dock en repris så jag känner igen avsnittet och hon som taktikröstar i slutet och ger en 4:a fast hon säger att det är det godaste hon någonsin ätit för att hon själv vill vinna är ju totalt dum i huvudet. Tur hon inte vann trots sitt försök att "fuska", pinsamt! 

Ha nu en skön kväll så hörs vi imorgon igen!

Massa kramar ♥


Kommentarer
Postat av: Camilla W

Men så vann hon inte heller tack o lov...då hade jag blivit förbannad. Menyn de lagade idag skulle jag kunna tänka mig att hugga in i när som helst... :-)

2010-04-15 @ 20:14:25
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Camilla W:

Nej precis, jag hade blivit förbannad jag också om hon vunnit. Vilken människa! Håller med om kvällens meny, såååå god. Tycker han skulle ha vunnit :-)

2010-04-15 @ 20:18:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Trodde aldrig att jag skulle få uppleva att du skulle ta till såna ord som "dum i huvudet" Skenet bedrar :)

2010-04-15 @ 20:39:08
Postat av: Tindra

Jag blev helt ärligt jätteupprörd på den där människan. Dum i huvudet räcker inte till för att beskriva henne!! =( Tycker hon skulle blivit utesluten. Usch och fy........

2010-04-15 @ 20:50:39
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sanna:

I detta fall så blev jag ärligt irriterad så orden tycker jag var befogade så jag kan ibland ;)



Tindra:

Samma här, tycker det var sååå dåligt.. Usch och fy är helt rätt!

2010-04-15 @ 21:19:57
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Finlandssvensk

Vilken fin bild med härliga färger ;)



Verkligen tråkigt med vulkanutbrott just nu. Vi missar antagligen vår sedan länge planerade semesterresa till Gran Canaria. Livet kan va bra orättvist ibland!



Och ja, hon i halv 8 hos mig är totalt dum i huvudet, jag håller med dig!! Hoppas hon har vett att skämmas!

2010-04-15 @ 22:30:11
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Finlandssvensk:

Tack :-)



Nej vad TRÅKIGT för er att er resa troligtvis inte blir av. Då känns makens flygresa till Malmö inget att klaga över, han kommer kunna ta bilen ner istället. Tycker verkligen synd om er, jag hade blivit så besviken och ledsen, sådant man ser så mycket framemot att göra. Hoppas det löser sig, håller mina tassar!



Ja visst var hon för mycket, hoppas hon skäms :-)



Kram på dig!

2010-04-15 @ 22:42:36
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nina

Tur att maken kan ta bilen, tror att det är många i skåne som skulle bli besvikna om han inte kom ner!

2010-04-15 @ 22:52:07
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: jessi

Godmorgon Anna!



Jag blir så besviken på människor som är så ego som hon i halv åtta men hennes beteende gjorde ju bara att alla som såg får en negativ bild av henne så hon förlorade på det stort. Att inte människor lär sig att de bara gräver sin egen grop genom att göra så!



Jag hoppas du får en bra fredag, hos oss snöar det... er med?



Många kramar

2010-04-16 @ 06:57:20
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Starwoman -Anna

Nina:

Ja tur det finns bil i sådana hör situationer :-) Blir han o Jocke som får åka bil ihop istället. Är det första ggn du inte är med i år? Ha en mysig dag med bebis i hund. Kram



Jessi:

Här snöar det inte ännu, hoppas inte det kommer ngt heller. Hoppas det inte lägger sig bara. Ha en mysig helg. Kraaam

2010-04-16 @ 07:20:37
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Vart i Grekland ska ni??

Jag är orolig att vi inte kommer iväg till Budapest nästa fredag.. Man vet ju inte alls vad som händer.

Ha en bra helg! Kram

2010-04-16 @ 08:11:07
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag missade förra året också så nu kliar det ordentligt över hela kroppen när man ser grabbarnas konversationer på Facebook! Jag som alltid brukar dansa i alla fall ett varv med maken din varje år! Vi ska förresten laga din pizza till middag ikväll, tack för inspirationen! Trevlig helg!

2010-04-16 @ 13:06:31
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Erica

Låter som ni har en massa skoj inbokat!!

Blir ju så klart nyfiken på var i Grekland ni ska åka??



Kram



2010-04-16 @ 17:47:24
URL: http://www.misspiffy.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna & Erica:

Vi ska till Kreta :-)



Nina: Hoppas pizzan kommer smaka :-) Trevlig helg!

2010-04-16 @ 18:22:39
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Frida Andersson

Ska åka till NY på en resa på tisdag. Får verkligen tro att det fär J***a molnet har försvunnit tills dess.

2010-04-17 @ 10:27:26
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Frida Andersson:

Håller mina tummar att ni kommer iväg!!!

2010-04-17 @ 13:31:56
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0