Som handen i handsken


Nya skinnhandskar med dragkedja som snygg liten detalj
från favoriten Filippa K.

Handskarna inhandlades under förra helgens shoppingtur.

Perfekt tajming med tanke på att den gångna veckan varit
riktigt kylig.

Söndag, söndag! Tätt regn utanför fönstren och relativt varmt är det om man ska se till hur luften varit den gångna veckan. Jag tajmade verkligen shoppingen av nya skinnhandskar väldigt bra förra helgen med tanke på just kylan. Jag har redan använt dem flertalet gånger och är supernöjd med dem. Älskar den lilla detaljen med dragkedjan i guld samt "lufthålen" på insidan. Snygga helt enkelt och de är dessutom underbart mjuka och följsamma!  

Jaha, så är det som sagt redan söndag och jag sitter omejkad i en mjuk svart bomullsklänning från H&M i min lilla vita blogghörna och ger er dagens första inlägg. Jag och maken låg länge och drog oss i sängvärmen denna morgon, så skönt när man inte har ett enda "to do" att göra. Blir som det ser ut en dag inne i lägenheten med tanke på regnet. Gårdagskvällen gick i lugnets- och matens tecken. Blev en lång mysig middag med Hickory Smoked grillad karré, potatisgratäng och salviasås. Till det en flaska rött från Valencia. Riktig höstlig måltid, avslutade det hela med en smarrig chokladmousse toppad med valnötter, gott men mäktigt!

Nu ska jag förflytta mig till soffan och bläddra i Allt Om Mat som damp ner i postlådan i veckan. Ha en skön söndag och på återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Superfina handskar till en superfin tjej :-)



De kommer du verkligen ha glädje av.

mysig söndag



kramis

2009-10-04 @ 14:57:08
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt / En bit av oss

Hej!

Tack för "krya på dig -hälsningen"! Troligtvis är det mjölkstockning jag fått...

Gud så snygga handskar! Det är nog fasiken (ursäkta språket :)) de snygaste skinnhandskarna jag sett!

Ha en fortsatt bra dag.

Kram!

2009-10-04 @ 15:40:51
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Elin

Förstod nästan att det var dessa du köpt, när du skrev att bla köpt kavajen från Filippa K. Älskar dessa handskar. Stod och klämde på dessa förra veckan när jag var nere i Stockholm. Köpte dock inte dem. Men ångrar mig väldigt nu i efterhand. Har drömt om dessa godingar hela veckan. Sååå underbara. Tyckte mina skinnhandskar som jag har var superbra och snygga, tills jag såg dessa.

Hoppas du är nöjd med dem :)

Ha en bra dag

/Elin

2009-10-04 @ 16:00:37
Postat av: jessi

Väldigt snygga handskar du har! Jag köper alltid många par billiga vantar på en gång för lyckas alltid bli av med flera per säsong! Glömmer dem på alla möjliga och omöljliga ställen!



Visst är Grekiska kolgrillen perfekt lunchstället, jag hamnar ofta där för är ju så gott! Jag tänkte faktiskt på dig när jag var i Västerås, mindes att du jobbat där i många år! Gillar staden, när jag var liten åkte mamma, min moster, Susan och jag dit med tåget för lördagshopping. Jag tog hål i öronen i butiken Nectar, svimmade (ja det är sant!) och ambulansen kom för kassörskan blev så hispig. Sen fick jag gå runt i gallerian med 2 brandmän för de ville kolla att jag mådde bra... Pinsamt minne för en 12 åring.. Var där med mina kompisar för shoppingrunda! (Jeanette som jag brukar skriva om i bloggen var med den gången!) Så jag har många minnen från Västerås stad! Hihii...



KRAM på dig! Vet du fast vi aldrig har träffats så känns det som om vi har gjort det! Märkligt egentligen det här med bloggandet, hur man lär känna människor och börjar tycka om dem så mycket utan att ens ha träffats! Du är en av dem jag tycker om ska du veta! Du känns som en person jag skulle välja att umgås om vi t ex jobbade ihop, du verkar vara så varm och god!



KRAM



KRAM

2009-10-04 @ 16:03:06
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi har det underbart har i spanien:)

Aker hem till kalla sverige imorn! Har varit harligt o fa komma bort en vecka med sol:) Nu innan vintern o vart pyre ska komma till varlden:)

Maste bara saga att dem handskarna var grymt snygga:) blev lite sugen sjalv pa att inhandla ett par:)

Stor kram Hanna

2009-10-04 @ 16:09:34
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: sofie

Hej Anna!



Vilka tjusiga handskar du införskaffat dig! Åh! jag älskar att du är en sån riktig "lady" men samtidigt inte rädd för skit under naglarna... :)



Vad kul att du själv tänkte att jag var lik hon i Idol! Däremot så måste jag ju säga det att jag vet när jag ska knipa och vara tyst och nu har det nog gått lite över styr... ;-P



Hoppas du haft en bra helg!



Kramar!



2009-10-04 @ 17:19:54
URL: http://LITENDELAVMIG.SE
Postat av: Karin

Vilka snygga handskar!! Det kändes som om hösten kom väldigt fort och helt plötsligt blev det kallt!



Önskar dig en mysig kväll inomhus i värmen..



Kramar

2009-10-04 @ 17:52:02
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jättesnygga handskar, köpte ett par förra året som jag aldrig använt. Jag trivs bättre i vantar ;o)Hoppas du har en fin kväll



Kram vännen

2009-10-04 @ 18:27:49
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna

Har du fått nån kanelbulle i dig idag då?

Det är ju Kanelbullens Dag idag!

Mina står just nu och jäser det sista på plåten (har jobbat, så därav sen bakning)

Hoppas du får en fin kväll!

Kraaam

2009-10-04 @ 18:49:32
Postat av: Madeleine

Jättefina handskar, har kikat på ett par liknande på MQ men samtidigt har jag flera par skinnhandskar redan....



Mysigt med hemmasöndag inne i värmen. Själv har jag suttit och frusit 2 timmar på fotboll. Men vad gör man inte för att få se 22 killar i shorts;) haha



Ha en mysig kväll. Kraamm

2009-10-04 @ 19:00:26
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Nej ingen kanelbulle fr min del denna kanelbullensdag! rodde maken skulle bakat, men det gjorde han inte... skojar.. ;-)



Hoppas dina bullar blir goda (kan inte tänka mig annat jag ÄLSKAR kanelbullar!)



Kramis



Madeleine:

ja visst är de fina, själv hade jag inge, slet ut mitt favoritpar förra säsongen, så dessa kommer bli perfekta!



Haha - ja vad gör man inte för att se 22 män i shorts? FRYSER tydligen ;-) Fniss..



Ha en skön kväll raring!



Kraaaamar

2009-10-04 @ 19:13:22
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Maria N

Har du receptet till karrén och salviasåsen ?

Jag hade städning i frysen idag och hittade ett pkt karré som jag tänkte laga till nästa helg

Många hälsningar från en läsare och ofta blir inspirerad av dina recept !

2009-10-04 @ 20:30:38
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maria N:

Klart du kan få recepten, glad att du läser här och blir inspirerad =)



Karrén marinerade jag i marinad från Santa Maria (Allround). Köttet fick ligga i över ett dygn och dra. Sedan torkade jag av överflödet och grillade på grillen. Pensalde under grillningen köttet med Bull's eyes barbecue sauce i smaken Hickory Smoke, Blir som en glace, blev jättegott!



http://www.jerkyshop.de/Bulls-Eye-BBQ-Sauce-Hickory-Smoke-pi-291.html



Såsen gjorde jag genom att koka upp 2 dl matlagningsgrädde med lite mindre än en halv kycklingbuljongtärning och hackad salvia. Lät det sjuda en bra stund på lågvärme och sedan rundade jag av det hela med att hälla i lite balsamvinäger och salt och peppar. Blev riktigt gott =)



Ha en fortsatt mysig kväll!



Kram kram

Anna

2009-10-04 @ 20:51:59
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anette

Åh så snygga handskar!

2009-10-05 @ 13:05:50
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Peter

Skitsnygga handskar! Läckra!



/Peter

2010-04-25 @ 16:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0