Njut av den flyende dagen


Min sommarrandiga blå klänning jag handlade på Gina
Tricot för ett tag sedan. Jag är jättenöjd med den.


Till klänningen tänker jag bära vita tygskor eller sandaler.
Ser framför mig en picknick och så jag i klänningen,
mysigt är bara förnamnet..


Den är söt att bära som den är, men det var även fint med
ett enkelt vitt linne under kan jag meddela.


Jag är redan hemma denna fredag och påvägen hem tog jag en sväng förbi blomsteraffären Magnolia här i Sjöstaden och köpte med mig några vita pioner. Älskar verkligen pioner de är så bulligt vackra i sin form. Hade en tanke om att ha sådana i min brudbukett en gång i tiden, men det blev som ni vet vita rosor istället. 

Det är soligt och ganska skönt här idag och nu har vindarna tydligen vänt dessutom, för enligt expertis så ska det inte längre regna i Stockholm imorgon som först utlovats. De mörka regnmolnen har bytts ut mot en stor och glad sol istället och inte mig emot alls. Det enda som blir lidande är mitt tänkta röjande men vad gör det om hundra år om jag skjuter det på framtiden.

Ikväll ska jag faktisk njuta trots ensamheten. Känner att det ska bli riktigt skönt även om jag så klart kommer att sakna födelsedagsbarnet, men man får göra det bästa av situationen. Jag har redan bunkrat upp med diverse godsaker som ska förtäras. Jag ska grilla är tanken trots att jag är själv. Jag hör titt som tätt att det är så tråkigt att laga mat för en person, men jag håller inte med! Det är lika roligt att tillaga mat oavsett. Det som är tråkigt i kråksången är väl att äta ensam, men å andra sidan tycker jag att det är än tråkigare att sitta och spara på krutet genom att ta sig en macka bara för att man råkar vara själv. Livet är för kort för att inte ta till vara på det. Så jag kommer med andra ord inte att göra avkall på fredagsmyset bara för att jag råkar vara alena utan här ska grillas, drickas något glas vin och fredagsmysas var så säkra ;-)

Nu ska jag börja att förbereda min glace till köttet, skala mina rödbetor som jag ska ungsbaka enligt receptet från igår samt göra ett gott smör. Hoppas nu att ni får en underbar fredagskväll oavsett om ni är ensamma, ska tillbringa kvällen med era nära och kära eller om du ska ut och skaka rumpan och dricka bubbel i fredagskvällen/natten! 

Stor fredagskram

Kommentarer
Postat av: Malin S

Vi resonerar på pricken lika kring att laga mat solo. Ibland kan det till och med vara fördel att laga till sig själv för då blir menyn precis enligt mitt egna önskemål ;)

Ha en supermysig kväll sötnosen !

2009-05-08 @ 16:43:36
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Du är så härlig Anna! Jag gillar att du lyxar till det även när du är ensam, helt rätt tjejen!



Varför inte, ens eget sällskap är ju värt mycket med! Så njut av fredagkvällen med dig själv som gäst, det kan ju inte bli fel för du är ju så härlig! =)



kram

2009-05-08 @ 17:11:00
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Diana

Jag kan också tycka att det är kul att laga mat även om man bara lagar till sig själv. Dock tycker jag att det är väldigt tråkigt att äta ensam och därför känner jag inte så ofta att jag vill lägga ner tid på att laga något "större" när jag sen ändå inte njuter av maten då jag alltid äter så snabbt när jag äter själv. Det är en dålig ovana och detta leder till en annan dålig ovana - att ofta äta enklare saker som mackor eller något färdiglagat. Det blir förhoppningsvis ändring på det i sommar när jag och pojkvännen flyttar ihop! :)

Ugnsbakade rödbetor låter för övrigt mycket gott, du måste recensera sen ;)

2009-05-08 @ 17:16:40
Postat av: Therese

Om du hade bott närmare hade du kunnat titta in här och haft en mysig kväll med oss tjejer i Falun ; ).



Många kramar.

2009-05-08 @ 17:23:05
URL: http://tessielessiesdagbok.blogg
Postat av: Hanna

Så söt klänning! :)

2009-05-08 @ 19:40:08
URL: http://prinsessanhannas.webblogg.se/
Postat av: Therese H

Hej gumman...

Men varför firar du inte Jens födelsedag tillsammans med honom?

Själva är vi i Borlänge i helgen, sitter och tittar VM hockey, sisådär kul..

Allt bra annars? Kramar

2009-05-08 @ 21:26:51
Postat av: helen

Vilken härlig inställning till mat och att laga/äta den själv. Jag brukar inte resonera likadant om mat i min ensamhet men ska ta tillvara på ditt tankesätt :-) det är ju bra mycket godare än mitt. kram

2009-05-08 @ 21:33:24
Postat av: Miia - There´s no place like home

Så söt sommarklänning!



Hoppas du har en mysig fredagkväll där hemma i Sjöstaden. Dina planer lät himla mysiga i alla fall! Kraam

2009-05-08 @ 22:07:33
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Mondie

Åh, klänningen var verkligen supersöt! :)

2009-05-09 @ 01:00:00
URL: http://ohstlin.blogg.se/
Postat av: jessi

jag skrev till dig förut men glömde ju säga att klänningen är underbar!!!

2009-05-09 @ 07:44:28
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söt klänning

2009-05-09 @ 10:28:07
Postat av: Sofia

Hoppas din fredagkväll blev mysig :) Kram Sofia

2009-05-09 @ 10:28:50
Postat av: Malena

Hoppas du hade en mysig kväll trots att maken inte var bredvid. Klänningen är så fin och den bara skriker sommar, salt hår och härliga kvällar med bubbel :-)



2009-05-09 @ 11:30:27
URL: http://bredablick.wordpress.com
Postat av: Emma-Lovisa

Älskar klänningen precis som Malena skiver så skiker den sommar och salta vindar. Komme rpassa dig som handen i handsken.



Ha en skön lördag och stor kraaam!

2009-05-09 @ 11:46:04
Postat av: Johanna

Klänningen är såå somrig. Hittar den tyvärr inte på hemsidan längre så den är nog slut :( Annars hade jag härmat dig och köpt en jag också och haft i sommar med vita tygskor eller sandaler, låter så fint. Kram Johanna

2009-05-09 @ 13:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0