Jag och mina favoriter

Jag får titt som tätt frågor om vilka sminkprodukter, hårvårdsprodkuter m.m jag använder mig av och igår när jag fick ett jättefint mail från en läsare vid namn Emelie som tyckte att jag skulle skriva ett inlägg om just detta, så tog jag tag i det och skrev ner det jag använder för er som är intresserade. Ni andra ointresserade får helt enkelt vänta på ett annat inlägg som intresserar er mer ;-)

Trevlig kväll och kram på er!


Rengöringsprodukter jag använder mig av är följande (från vänster).
1) Lermask från Biotherm - Biopur. 
2) Ansiktsvatten - "anti-blemish solution" från Clinique.
3) Rengöringsmousse - "anti-blemish solution" från Clinique. 
4) Rengörings lotion "anti-blemish solution "från samma märke samt
5) Rengöring för bl.a. mascara från Clinique - take the day off.
 

Ansiktskrämer jag använder mig av är följande (från vänster).
1) Biotherm - Aquasource non stop
2) Cliniques - "all about eyes" en ljuvlig len liten kräm för trötta ögon.


Ni som läser bloggen vet att jag älskar Brun utan sol. Dessa två är favoriterna från vänster:
1) Lóreals sublime Bronze
2) Lancomês Flash Bronze.


Basen i min make up är följande:
1) Flash Retouche nr 03 från Lancôme - mot kvisslor & ojämnheter.
2)  Max Factors underlagskräm - Lasting Performance nr 105
3) Lancomê Mat Finish puder, nr 03 som jag sveper på med stor borste.


För ögonmakeup använder jag följande
1) Le crayon sourcils - ögonbrynspenna från Laancomê
2) Le crayon khôl - kajal från Lancomê 
3) Définicils  - mascara från Lancomé 
4) Ögonskuggor från Make up store i Färgen "Muffin" som jag använder som highlight under ögonbrynen för att lyfta ögat och färgen "Old gold" brukar jag använda på ögonlocken.
5) Dagtid använder jag en rosa skugga från Lancomé Color design i färgen 603 - pink strass.   

Beroende på tillfälle använder jag antingen rouge eller solpuder.
1) Blush Subtil nr 02 - rose sable - rouget kommer från Lancomê.
2) Solpuder från Isadora här i nr 45 "Highligt tan".
3) Favoriten sommartid är nr 42 "Terracotta gold"


På mina läppar:
1) Lipliner nr 02 Beech  - från Body shop.
Sedan är lipgloss från Juicy Tubes - Lancomê som gäller för min del. (Från vänster)
1) Nr 29 - Chilled 
2) Nr 19 Lychee
3) Nr 17 - Fraise
4) Nr 14 - Framboise
5) Nr 33 - Pamplemousse
 
Penslar jag använder kommer från
1) Kanebo
2) Make up store.  

Mina favorit parfymer från vänster:
1) Miami Glow från Jennifer Lopez - tyvärr säljs den inte längre
=( 
2) Senaste doften från Chloé
3) Flower Bomb från Viktor & Rolf.


Hårvårdsprodukter från vänster:
1) Schampo - Lóreal Expert Shine Blond, 
2) Balsam - VO5 (det enda som funkar på mitt hår).
3) Kéraste Chroma Protect - skydd för håret då jag fönar det
4) Inpackning från Kéraste - Nutridéfense.


Bodylotion
1) Den bästa jag vet är Vaseline intensive care som egentligen är tänkt för händer och naglar, men den passar min hudtyp på hela kroppen. Inget kladd och klet alls.
2) Body butter från Body shop är dessto fetare men passar bra nu så här vintertid på torra armbågar och fnasiga fötter. 

Kommentarer
Postat av: jessi

Vilken rolig idé att skriva om sina favoritprodukter! =)



kramar

2009-03-03 @ 18:37:36
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Livet hemma hos Linda

Använder mig oxå av Cliniques rengöringsserie och tycker den är bäst. Kul idé föresten, man får alltid lite tips på olika produkter i sådana här inlägg:)

Trevlig kväll

Kram

2009-03-03 @ 19:13:50
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Oj det var inget dåligt inlägg. Kul att du delar med dig av dina favoriter=)



Ha en skön kväll. KRAAM

2009-03-03 @ 19:15:06
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Hanna-igen

Hej! Vad underbart att få lite inspiration! Ofta köper man samma märke och samma färger. Den här årstiden behöver man lite nytt som piggar upp. Ha en mysig kväll!!

kram

2009-03-03 @ 19:19:24
Postat av: A M A N D A - F A L K

mycket bra och fina produkter :D alla säger att cliniqes hudvårds produkter är toppen!

Ha en topppen bra kväll :D

2009-03-03 @ 19:19:51
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Kul att du delade med dig av ALLA dina produkter! Blir en del när man samlar ihop dem.

Solpuder är en bra uppfinning om man använder det rätt =). Lustigt att VO5 är det som fungerar på ditt hår -oväntat simpel produkt med ett så bra resultat (som jag ser på bloggen)! Intressant att det inte är priset som avgör alla gånger.

Kramar

2009-03-03 @ 19:20:13
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vad kul, jag som älskar dessa inlägg!



Kul att se att vi har en hel del gemensamma favoriter. Har nog kört med det rosa rouget från Lancôme sen jag var 20 och det är fortfarande min favorit.



Ha en bra kväll nu, kraaam!

2009-03-03 @ 19:36:48
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Kul att läsa om dina favoriter! Det var inte några det :)



Tack söta du! Om du vill lägga tassarna på toppen så rekommenderar jag dig att kolla snart för de sa i butiken att den gått åt som smör i solsken.



Trevlig tisdagskväll!



Kram kram

2009-03-03 @ 21:24:17
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej!



Ville bara säga att jag tycker om din blogg och att du har så fint hemma ;) Plus att du verkar vara en jättegullig tjej ;)



Tips: Prova JLO nya parfym som finns i butik nu, den doftar nästan exakt som Maimi Glow ;)



Kram på dig



2009-03-03 @ 21:42:14
Postat av: Kristina- Fru Inredning

Spännande att se vad du använder:)Dina skuggor från MUS är några av mina favvisar oxå.

Ha en bra dag!

Kram Kristina

2009-03-04 @ 08:01:33
URL: http://fruinredning.blogg.se/
Postat av: tuttifrutti

Hei veldig bra blogg.Kjekt at du skriv om dine favoritter på badet.Gode ideer;-) har brukt ein del bus-kremer eg og men blir ein litt ekkel lukt etter nåken tima..merker du det? Veldig dumt..da bus-kremer er ein genial ide:-)

2009-03-04 @ 08:18:44
URL: http://tuttifrutti
Postat av: Jenny Lennartsson

Roligt att läsa, vi använder samma foundation, samma nyans :)

2009-03-04 @ 08:25:56
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Jessi:

Tack, var dock inte jag som kom på idéen utan ni läsare egentligen ;-) Kram



Livet hemma hos Linda

Ja det är bra att man kan hitta ideér hos varnadra, gillar det jag också =) Kram



Madeleine

Hoppas du hade en bra tisdagskväll! Kramar i mängder



Hanna-igen

Tack - hoppas du hade en myisg gårdagskväll! Kram



A M A N D A - F A L K

Ja Clinique har verkligen bra produkter tycker jag =) Ha en toppen dag ;-)



Ann-Louise

Ja VO5 är verkligen det balsamet som får mitt hår bäst, så allt har inte med en hög prislapp att göra ;-)



Hemma hos Katta

Ja rouget är kanon, köpte det till bröllopet förra året, så jag har inte använt det sedan jag var 20 dock ;-) Kraaaam



Caroline:

Åh då måste jag kila till mq snarast... =) Ha en fin dag! Kraaaam



Caroline:

Tack snälla, vad skoj att du gillar bloggen, glad jag blir =)



Är det sant att Lopez nya parfym luktar likt Miami glow??? Himmel och pannkaka, jag måste GENAST ut i affärerna och lukta ;-) TAck snälla för tipset, jag som varit så ledsen att de slutade tillverka Miami glow =)



Kram



Kristina- Fru Inredning

MUS skuggorna är bäst tycker jag! Önskar dig en härlig dag! Kraaaaam



tuttifrutti

Hej,vad skoj att du tycker om bloggen - Tack snälla! Angående BUS så hålelr jag med, det luktar inte gott. Ett tips är att smörja in sig med en bodylotion efter någon timma, då tyckler jag att det försvinner lite i alla fall =) Klem ;-)

2009-03-04 @ 08:32:49
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Jenny Lennartsson

Lite kul var dte allt att plocka fram allt och fota och skriva ner, är mer saker man änvänder än man tror =)



Färgen på foundation är snygg tycker jag och passar min hudtyp och din ;-)



Ha en bra onsdag raring!



Kraaaam

2009-03-04 @ 08:34:46
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anette

Kul inlägg! Måste ha tagit en stund att fixa, men roligt att få se allt :)

2009-03-04 @ 08:54:13
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej Anna!



Wow vilket inlägg!



Gud va kul läsning!

Jag ser att det var fler än jag som tyckte att det var ett riktigt roligt inlägg,ibland får man vara riktigt ytlig!



Det är alltid lika kul att läsa vad folk använder för skönhetsprodukter, speciellt när man alltid lyckas se lika fräsh ut som du, kul =)



Nu är jag mer än nöjd vad gäller informationen på skönhetsfronten!



Tack Anna för en riktig stjärn-blogg, alltid lika rolig läsning!



Kram Emelie.

2009-03-04 @ 09:09:12
Postat av: Sara

Tack snälla för att du gjorde detta inlägg! :)

..och för en superbra blogg!!

Kram

2009-03-04 @ 09:52:12
Postat av: Maria

Underbart med alla produkter du lagt upp! Jag älskar att handla skönhetsprodukter! Har du provat YSL:s mascara Volume Effet Fauxs Cils? Den är helt fantastiskt bra =) Den ger riktigt fylliga ögonfransar!

Kram

2009-03-04 @ 09:56:07
Postat av: fanny

´det här var ett himla kul inlägg :) jag älskar produkter. speceillt från Clinique, har massor jag med. det är dom bästa för min hud! hoppas att du får en bra dag gumman:) kraam!

2009-03-04 @ 13:03:19
URL: http://pinkpills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0