Skaldjurspaj a´la Starwoman



Här kommer receptet på skaldjurspajen jag bjöd Lovisa och Annika på i lördags för er som var intresserade. Det andra receptet kommer senare.  

Ingredienser:

Pajdeg:

3 dl vetemjöl

100 gram smör

1 ägg

Äggstanning:

4 st ägg

2 dl creme fraiche i smaken saffran & tomat
2 dl matlagningsgrädde el mjölk

ev lite salt

Fyllning:

Valfria skaldjur (jag hade en fryst variant med musslor, räkor, bläckfisk, crabbfish m.m.)
dill, hackad
ev lite ruccula för färgens skull.

Gör så här:
Knåda ihop degen och tryck sedan ut pajdegen i en rund pajform. Förgrädda den i 200-225 grader i 5-10 minuter. Fyll pajskalet med skaldjuren, dill samt ruccola. Vispa ihop ingredienserna till äggstanningen och slå över den fyllda pajformen. Grädda i ca 30 minuter på 200-225 grader. Toppa med färsk dill och servera pajen med en grönsallad!

Smaklig måltid ♥


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Ser onekligen smaskens ut även för en norrländska som inte fallit för skaldjur! Är hemma igen efter en hel del förseningar men vi har haft en kanonfin vecka på Rhodos!!



Skönt att snart ha semester förstår jag även om det kan vara skönt med mindre folk på sommaren.



Ha en fin kväll och så kul med "Brittan" i morgon!!



Kram från Ann-Louise

2009-07-13 @ 19:50:22
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: AnnaS

Alltid lika trevliga och aptitretande mattips! =)

Denna ska jag absolut försöka mig på i veckan, låter väldigt mumsigt!



Trevlig kväll!

Kram kram



Anna

2009-07-13 @ 20:28:43
Postat av: Annas inspiration

Låter smaskens,

ha det så roligt på konserten i morrn!



kraaam

2009-07-13 @ 21:05:56
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ann-Louise:

Välkommen hem till Sverige, härligt att höra att ni haft dte så bra! Stor kram



AnnaS

Tack raring, kan verkligen rekommendera pajen, jag tycker att den blev sååå god om man nu får säga så själv ;-) Ha en fin tisdag! Stor kram



Annas inspiration:

Den är smaskens ;-) Tack ska ha det skoj ikväll! Trevlig tisdag på dig! KRAM

2009-07-14 @ 08:59:43
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0