Göteborg och södra Bohuslän


Gothia Towers på 21:a våningen blev vårt boende under
dygnet vi spenderat i Göteborg.

Ett klassiskt besök på Liseberg där man fick bli barn
pånytt för några timmar.

Kameran är alltid med t o m i flumride. Jag var lika galen
som jag ser ut kan jag meddela ;-)

Maken & jag blickar ut över Göteborg samtidigt som vi tar
oss ett glas mousserande på hotellrummet efter några tim 
på Liseberg och innan en middag för två.

Middag på krogen Incontro. Här förrätten en Carpaccio
av tunt skivad biff, blomkål -& tryffelcréme, syltade
kantareller & friterade örter. Gott var det!

Till huvudrätt valde jag "Tagliatelle scampi" som helt
enkelt var just tagliatelle med grillad scampi, ramslökspesto
kronärtskocka samt god peccorino.

Efterrätten en Crema di caramello som innehöll karamellkräm,
rabarberkompott, flädermarinerade jordgubbar & yoghurtskum.

Vi har besökt ett (tyvärr) regnigt Marstrand men det var
mysigt ändå =)

Vackra Marstrand, synd som sagt att solen lyste med sin
frånvaro när vi just befann oss där för några timmar...

Carlstens Fästning hann vi med att se på just Marstrand,
perfekt för en historieintresserad make. Historia är inte
riktigt mitt ämne, men kul att se ändå vart Lasse-Maja satt
fånge under 1800-talets början  


Lite butiksspan bland sjöbodarna är kanske mer min grej, 
det har också hunnits med.

Dock dåligt med inköp kan jag avslöja...

Mysigt att bara strosa omkring. Här är vi i Skärhamn på
en snabbvisit.

Ögon och mage har även dem fått sin beskärda del hittills
på denna semester. Färska skaldjur finns det gott om nere
på Västkusten..

Oerhört mycket mysiga byggnader runt om där vi vart. Här 
en stuga i Lysekil med ljuvligt blommande Hortensia


Ostindiefararen Göteborg låg i Lysekil när vi kom dit i
måndags.

Mysigt hotell "Lysekils Havshotell"

Hotellets veranda, gammaldags i sekelskiftsstil ett riktigt
mysigt och genuint litet hotell!


Så var det onsdag igen, dock måste jag säga att mina semesterdagar hittills känts oerhört långa. Jag har haft en- och en halv veckas semester nu, men det känns som jag har varit ledig i en månad minst! Skönt dock att veta att jag har mycket tid kvar av ledigheten, så det är bara att fortsätta glida omkring och njuta.

Vi hamnade i söndags i Göteborg, tog in på Gothia Towers och gick en sväng på  Liseberg där jag upplevde nära döden upplevelse bland vissa av åkattraktionerna ;-) Sedan på kvällen blev det en middag för två på Italienska krogen Incontro som ni ser ovan.  

Efter vår minitripp till Göteborg styrde vi vidare mot Bohuslän och Marstrand, Stenungsund, Skärhamn samt Lysekil för att insupa den Bohuslänska atmosfären. Verkligen hur mysigt som helst att strosa omkring på bryggor och låta ögonen vila på det myllrande båtliv som just utspelar sig likt ett skådespel runt om i skärgårdarna. I Lysekil låg dessutom Ostindiefararen Göteborg så nu har jag sett det skeppet live samt så pågår VM i matchracing för damer. Fullt med seglingsfolk överallt med andra ord!  

Vi har som ni kanske förstår av bilderna ovan riktigt sköna dagar i ledighetens tecken. Jag ska försöka skärpa till mig nu och ge er fler och tätare blogginlägg. Så fort tillfälle ges så ska ni får följa med vidare på vår semester. Hoppas att ni har det bra och njuter av sommaren.

Tack snälla än en gång till er som lämnar kommentarer, gör faktiskt att jag inte bara lägger ner med bloggandet för det har slagit mig att jag skulle sluta med skriverierna, men så är ni ju så oerhört fina och skriver så då har jag inte hjärta att sluta, sedan är det faktiskt skoj dessutom, så ni får stå ut med mig ett tag till helt enkelt ;-)

Massa kramar och på återseende snart igen ♥ 

Kommentarer
Postat av: Finna

Mysigt det ser ut med massa gott för ögonen, magen och själen att njuta av! Fortsätt så!! KRAM!!

2009-07-29 @ 13:53:42
URL: http://www.finna.wordpress.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Härligt med ännu en uppdatering!



Ni verkar ha det riktigt bra på semestern :) Det är ni värda & det behöver ni, tror jag, med tanke på omständigheterna.



Stora kramar!

2009-07-29 @ 14:26:52
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vad skönt att du har det bra och att det känns som semestern varat länge trots den korta tiden. Njuut :)



Fina bilder som alltid Anna, du har en riktig må bra blogg och man blir lycklig av att läsa den. Du verkar vara (jag känner ju inte dig) en super bra människa med stort hjärta. Ta vara på det. Och njut av all tid med din make!



Kraam

2009-07-29 @ 14:36:08
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad skönt ni verkar ha!!! Mysigt att bara rå om varandra.

2009-07-29 @ 14:50:29
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vi står gärna ut med dig! :)



Fina bilder!



Massor kramar!

2009-07-29 @ 15:11:07
Postat av: Ann-Louise

Skönt höra att allt är bra! Ni ser ut att njuta av ledigheten och spenderar dagarna på bästa sätt! Middagen såg inte dum ut heller ;-)



Jag har varit på Marstrand en gång....eller inte! Kom bara till Koön innan där maken låg med halsfluss i tält och åmade sig i regnväder så vi kom aldrig över liksom....ha, ha det var enda gången vi semestrat i tält!!



Ni ser ut att bo bättre och verkar pigga. Skönt!!



Stor kram

2009-07-29 @ 15:57:37
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: sofia

Mmmm... så god maten ser ut! Skönt att höra att ni har en trevlig semester! Här är allt bra men vår resa till Stockholm fick ställas in i sista sekund pga sjukdom, men vi återkommer och då ska vi använda oss av dina tips i bloggen :)



Ha det great :D

2009-07-29 @ 16:43:15
Postat av: Madeleine

Skönt med mysiga utflykter och ta dagen som den kommer. Ha det så härligt

kram

2009-07-29 @ 17:02:10
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Anette

Kul med mycket bilder :)

Maten ser otroligt god ut, blir så sugen!

2009-07-29 @ 17:47:08
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilka härliga dagar nu haft :) Bor i Göteborg, och bilderna får en verkligen att uppskatta västkusten mer. Du har en grym blogg, kommer in hit varje dag! Njut av semestern!

Kram

2009-07-29 @ 18:01:04
URL: http://litenblevstor.blogspot.com
Postat av: Fru Inredning

Så mysigt ni verkar ha det, underbart:) Btw, jag och min man förlovade oss på 21:a våningen på Gothia,hihi:)

Kram Kristina

2009-07-29 @ 18:49:23
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: Theresé

Åh vad fina bilder!

Underbart att höra din "stämma igen".

Både via text och bild förstår man verkligen att denna resa varit precis vad du behövde!!

Man märker att du sakterliga kommer tillbaka då du börjar skriva i samma härliga & fina stämma igen.

Dock skall du inte känna någon press med att skriva som vanligt igen, låt detta vara din tid då du & maken får passa på att ta hand om varandra!

Vi trogna läsare finns alltid här och slutar inte läsa för att du tar en liten paus...

Härligt att få se er båda på bild, skrattade gott när jag läste texten.

På ena bilden kan man verkligen tycka att du ser "galen " ut, underbart säger jag!! Bilden efteråt kan man tro är en reaktion ifrån din make efteråt när han inser vad som hände ;) Dock förstår jag att det är utsikten som bländar!



Ha det riktigt underbart och en fortsatt skön semester, det är du verkligen värd!



Kramar Theresé

2009-07-29 @ 18:59:47
Postat av: Hemma hos Katta

Ser ut som ni har det riktigt bra där borta och maten ser ju helt fantastiskt grym ut, mmm... Perfect helt enkelt!



Kul med Liseberg också. Har inte varit där sen jag var liten men jag älskar att strosa omkring i parken och hälsa på kaninerna =)



Ha en mysig kväll, kraam!

2009-07-29 @ 19:35:30
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

Å jag vill med åka till Liseberg och bli barn på nytt=)

2009-07-29 @ 19:42:27
URL: http://dressingroom.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Ser ut som att ni har det riktigt bra på er semester! Hoppas att det fortsätter så.



Kul att du bodde på det hotell som jag har jobbat en gång i tiden :) Dessutom var det inte långt ifrån mej. Bor nära Liseberg :)



Önskar dej en trevlig kväll, kramar!

2009-07-29 @ 20:10:14
URL: http://kanssandra.blogg.se/
Postat av: jessi

Vad glad jag blir att du ska fortsätta blogga! Det är så roligt att kolla in din blogg varje dag.



Härliga Göteborgsbilder du bjuder på. Blir sugen på att åka dit, har aldrig varit på liseberg, visst är det nästan skandal.. hihii...

2009-07-29 @ 20:21:19
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej Anna!

Det låter allt som ni har riktigt härliga dagar på Sveriges framsida :-) Hoppas att du mår bättre och verkligen får njuta av din semester.



Själv kom jag tillbaka till Sjöstaden idag efter sex veckor på Västkusten och blev allt lite varm i hjärtat att återse denna mysiga och fina "stadsdel" som vi bor i.



Ha en fortsatt riktigt skön semester och en stor kram till dig!

2009-07-29 @ 20:51:56
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Nicky

Mmm den där förrätten ser helt fantastiskt god ut !Härliga bilder som vanligt!



Ha det bäst!



Kram/Nicky

2009-07-29 @ 21:38:55
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Skönt att du är tillbaka med ett inlägg och jag hoppas att allt är så bra det kan:)



Sköt om er och ha en fortsatt bra semester. Kraam

2009-07-29 @ 22:03:39
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Jenny

Om du slutar att blogga så kör jag upp till dig och kommer att träffa dig personligen, samt övertala dig att INTE sluta blogga. Men jag förstår dig, jag har också haft mina tankar att sluta men det går verkligen inte

2009-07-29 @ 22:32:52
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: fanny

riktigt mysigt ser det ut vännen :) skönt att n ihar det så bra! och rolig med liseberg, det var många år sen jag var där! och så blir jag så glad när du skriver att du kommer fortsätta skriva. jag gillar ju din blogg. och dig såklart. så ärlig, rak och mysig! massa kramar <3 ps. vi får ta den där fikan snart om du har lust! hoppas du inte tycker jag tjatar, men det hade ju varit så mysigt! :)

2009-07-30 @ 00:27:59
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: elinda

Hej=) jag har läst din blogg ett bra tag nu, tycker denär jätteinspirerande! tyckte bara att det var ett sånt sammanträffande att jag och min sambo precis också varit i lysekil(kommer från norra norrland).var ni där när det regnade och blåste som värst haha?=)



kram e

2009-08-04 @ 23:09:49
Postat av: Anna - Starwoman ☆

elinda

Hej, vad kul at du läser min lilla blogg och gillar den dessutom (man kanske inte läser en blogg man inte gillar i o f s - haha!)



Ja det regnade och blåste rejält när vi var där, lagom upplyftande ;-) Var bättre väder i Smögen =)



Stor kram och kul att du kommenterade =)

2009-08-04 @ 23:15:54
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0