Klänningsfundering...

Hundra års partyt närmar sig med stormsteg och efter att jag i helgen har gått igenom min garderob vet jag att jag inte har något passande att ha på mig för denna typ av fest. (Ja älsklingen det är helt sant, man kan ha en hel garderob med kläder utan att ha något att ha på sig ;-)) Jag hade redan innan upptäckten att garderoben gapade "tom" spanat lite här och var efter något nytt, men inget har fallit mig eller plånboken i smaken. Trodde inte att jag skulle finna något på Haléns heller då jag nu var inne på deras sida för att beställa ett regnskydd till våra utemöbler. Jag kikade för skoj skull runt på hemsidan och fann då en klänning från Love Label jag gillar! Nu vet man ju inte alls hur den ser ut i verkligheten, det förtäljer inte detta inlägg, men jag tror att jag ska beställa hem den och prova och se, det är ju inte värre än att man får skicka tillbaka den om den ser ut som ett ras och inte passar det är jag nämligen helt beredd på. Vissa rynkar säkert näsan åt postorder, men det skiter jag i. Jag har en totalt mixad garderob med kläder, skor och väskor från både lite dyrare märken till riktigt billiga och det fungerar alldeles utmärkt för min del. Så vad tycker ni om klänningen? Om jag hade vart en cool och "modig" person hade jag kört på den blå, men jag är ganska ocool och en fegis när det gäller färger så blir det en beställning blir det nog en svart ;-)   


Bilder: Haléns

Kommentarer
Postat av: Malin S

Klänningen är supernsnygg ! Känns som en stass som passar dig. Beställ tycker jag. Om den inte funkar så kan jag tipsa om Oasis (i Göteborg finns märket på NK i Stockholm på Biblioteksgatan tror jag). De har mycket fina klänningar (var i och för sig ett tag sedan jag var där).

2008-09-09 @ 11:43:55
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ta den blåa! Den är ju jättesnygg! Och mycket roligare än den vanliga "svarta". :-)

2008-09-09 @ 11:56:26
Postat av: Bella

God dag, jag tycker ändå svart... Hur ofta kan du ha den blåa? Okey, om den är löjligt billig, så varför inte ta båda ;)

2008-09-09 @ 12:06:40
Postat av: Emelie

Me like, me like!

Båda två är supersnygga, men den svarta kanske är lite mer användbar!



Tycker också det är liite tidigt att ta fram höst stövlarna redan nu, men det är ju så jäkla kallt!!

Så det blir till att gå ut i förrådet och plocka fram stövellådan även för mig!



Ha en bra dag sötis!

Kram

2008-09-09 @ 12:10:43
URL: http://emmi82.blogg.se/
Postat av: Mia

Klänningen är jättefin, kommer passa toppen på dig! Jag håller med om att den blå är roligare och den gör att man sticker ut lite mer, men jag hade också tagit svart tyvärr haha :) Kram!

2008-09-09 @ 12:20:37
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag gillar klänningen skarpt!!

2008-09-09 @ 12:56:43
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Tina H

Snygg! Tycker definitivt att du ska välja en av dom. Båda är snygg och stilren. Den svarta kan vara passande i fler situationer men den blåa är verkligen läcker! :-) Valet är ditt....

Min kära älskling känner inte igen dig tyvärr ... Skoj hade det ju varit annars.. :-) Men det kan ju tänkas att han säger hej ifall han ser dig i vimlet... :-)Jag hör av mina vänner här uppe att de flesta verkar ha beslutsångest över klädseln. Så du är inte ensam.... Jag skulle mer än gärna hänga med på denna tillställning. Kan inte fatta varför jag inte kan få en vip-plats eller dyl...??? Kan jag smygas in montro?? Jag vill också med! :-D

2008-09-09 @ 12:58:12
URL: http://mammatilltva.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Jag har inget emot postorder men tyvärr tycker jag ofta att man blir besviken. Det är snyggt på bilderna och förväntningarna är höga och sen kommer det bara hem en trist liten sak i en plastpåse..haha

Men man kan ju alltid skicka tillbaka så om jag vore som du skulle jag nog beställa båda och prova hemma. En svart är ju mer användbart och klassiskt men med ditt ljusa hår så vore det väldigt snyggt med en blå också:)

Ha en riktigt bra dag! KRAM

2008-09-09 @ 13:27:07
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Tina H

Hej igen... jga måste få tllägga: Herregud så fina bröllopsfoton ni fått. Av de du visat på bloggen så är verkligen alla jättefina. Så klara och vilken skärpa.... Vilken oerhört duktig fotograf!

2008-09-09 @ 13:43:18
URL: http://mammatilltva.blogspot.com
Postat av: Anna

Malin S:

Tack för tipset, ska kollas upp =)



Victoria:

Den blå är snygg, men vet att jag inte skulle trivas i färgen, men håller med att den är roligare än den svarta!



Bella:

Blir svart för min del, mest användbart och sedan gillar jag svart MYCKET =)



Emelie:

Ja den ser i alla fall på bild snygg ut, återstår att se när den kommer på posten ;-) Kram!



Mia:

Ja den svarta känns mer användbar och mer jag =)Kram!



Zandra:

Jag med ;-)



Tina H:

Den svarta är mer klassisk så det får bli den för min del, men de blå är skitsnygg det tycker jag =) Ja du får väl smita in, vi får väl öppna något fönster så att du kan krypa in, hahaha! Dåligt att du inet får en VIP inbjudan.. hehe ;-) Din karl får väl säga hej om han ser mig på festen, jag kan ju tyvärr inte göra det för jag vet ju inte hur han ser ut ;-D



Madeleine:

Håller helt med att plaggen kan se ut som skit när de väl kommer, men då skickar jag tillbaka dem illa kvickt, har beställd den svarta klänningen nu och få helt enkelt se hur den ser ut på =) KRAM



Tina H:

Tack, Karin Linde är superduktig och faktiskt blev 99 % av alla bilder väldigt bra, tur det för hon var ju inte gratis direkt, haha! Kram!







2008-09-09 @ 13:58:36
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: sandra

Klart du ska ha den blå. Har hört att det passar snokar bra ;) puss sötis!

2008-09-09 @ 15:28:10
Postat av: Anna

Sandra:

Fniss, men snoken kan inte gå på fest i blått utan snokvännen är med fattar du väl ;-) Hoppas vi ses snart!!!!!! Puss!

2008-09-09 @ 15:49:15
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Millan

Oasis finns för övrigt i SOUK, gatuplanet.

2008-09-09 @ 16:39:37
Postat av: Anna

Millan:

Tack för informationen =)

2008-09-09 @ 17:09:00
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mira

Kom du i ett badlakan!! Du överglänser alla ändå!!

2008-09-09 @ 22:47:11
URL: http://metrobloggen.se/husfrun

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0