Slöja eller inte?

Något som jag fortfarande inte har bestämt är om jag ska bära slöja eller inte. Är faktiskt både för och emot, tycker inte att man behöver ha en slöja även om man valt att ha en brudkrona, samtidigt tycker jag att det kan vara fint, så det är ett velande fram och tillbaka här. Det som är nackdelen är ju att om man nu har en håruppsättning så syns ju inte den speciellt bra, men om jag nu skulle välja en slöja ändå kommer jag vilja att den sitter fast på en kamm, så att man efter själva vigseln lätt kan ta av den och vara utan på själva bröllopsfesten. Vad tycker du? Slöja eller inte slöja på bruden? Kort, lång eller mittemellan? Personligen tycker jag nog att en kortare slöja är finare än en lång.

      

Bilder: David´s Bridals

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hrm svårt val ;-) Jag är nog mer för Utan slöja, men det kan nog bero på att jag nog inte sett nån brud irl som haft det.. för fint är det ju.. ;-)
Och jag gillar nog en korta modellen lite mer... hihi
Kram

2008-03-11 @ 12:35:05
URL: http://lillalallas.blogg.se
Postat av: Ahnna

Kan säga att jag ångar att jag inte hade slöja ikyrkan en lång...den tog bort den på festen. För fina håruppsättningar kan du göra till alla kalas. Slöja kan du bara ha en gång. VARING!!Korta slöjor kan förstöra håruppsättningen när alla vill kramas efter vigslen. Lång påverkas inte så mycket.Detta säger mina gifta vänninor som hade slöja. /kram Ahnna

2008-03-11 @ 12:56:49
Postat av: Malin S

Jag hade min mammas slöja och tyckte jättemycket om det. Coolt på något vis =)

2008-03-11 @ 13:17:32
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Madeleine

Svårt det där. Har nog lite delate meningar om slöja.Till rätt klänning och med rätt hår så kan det vara snyggt, samtidigt som det kan bli för mkt.
Fast för mig är nog drömmen en riktigt fin slöja eller kanske inte;) Åhh jag vet inte..haha Är ju snyggt när man ser frisyren också....Hmmm
Var inte mkt till råd det här..
Sköt om dig!
Kram Kram

2008-03-11 @ 18:56:35
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se
Postat av: Carina

Jag tycker personligen att din klänning är väldigt fin och livlig, eller vad man ska säga. Det händer redan så mycket i kjolen, att bära slöja till den tror jag inte blir lika fint. Men berätta gärna när du bestämt dig :)

2008-03-11 @ 20:23:55
URL: http://www.carinan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0