Mysig tisdagsdate



Blev inte mycket bilder tagna igår och varken jag eller Lovisa fastnade denna
gång, men kvällen var supermysig och hoppas vi kan få till en date snart igen.

God morgon! Här har ni en som är en aning trött i mössan denna onsdag. Kom inte hem särskilt sent igår, men blir alltid en liten förskjutning av kvällen om man är ute och ”slarvar” så kom i säng lite senare än vanligt och därav de lite trötta lockarna denna morgonkvist.

 

Gårdagskvällen på restaurang Vapiano som ligger mellan Kungsholmen och Vasastan blev precis lika trevlig och mysig som jag hade förutspått. Alltid kul att träffa Lovisa och uppdatera sig om vad som händer i hennes liv sedan vi sågs sist. Kom fram till att det nog var på min födelsedagsfest 26 mars(!). Då hade lillmyran bara några veckor innan flyttat in i min mage och det var inget som någon mer än jag och maken kände till på födelsedagskalaset. Fick då "smyga" och skåla i alkoholfritt och minns att jag kände mig rätt tråkig den kvällen när alla andra sippade vin och blev gladare och gladare av det som de hade i sina glas. Blev inget vin i glaset för mig igår heller, utan sippade alkoholfritt även denna gång, men nu slipper jag "smyga" med det, enklare nu.

 

Blev till huvudrätt en "Scampi E Spinaci" som bestod av jätteräkor, gräddsås, pesto och bladspenat. Frestade efter det med en kaffe och "Crema Di Fragola" som bestod av mascarponekräm med färska jordgubbar. Behöver väl inte säga mer än att det var minst sagt lika gott som det låter. Mums!

 

Nu ska jag sticka till jobbet och förbereda inför morgondagens inbokade morgon- och förmiddagsmöte med genomgång av ett revisionsresultat. Så blir till att skriva ut underlag, fixa mappar och dona denna onsdag för min del.

 

Ha en fin dag, så hörs vi!

 

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Godmorgon!



Den efterätten på Vapiano är min stora favorit, mmm! Äter alltid den när vi är där.



Kul att du just nämnde det med "räfflorna" på tvålfatet. Jag var nämligen och kollade in Brukas tvålfat igår. Tänkte köpa det istället men ångrade mig då det var väldigt liten skillnad på deras och ikeas. Det var bara räfflorna som var olika så det kändes onödigt att köpa en nästan likadan.



Kram!

2010-10-27 @ 07:40:51
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Mmm, det ser riktigt gott ut och speciellt desserten! Mascarpone är en favorit!!



Ha en fin onsdag!



Kraam K

2010-10-27 @ 08:25:27
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hej vännen, hoppas att du kom iväg ordentligt till jobbet för en stund sedan :-)



Vill bara uppdatera dig på att här verkar det inte vara någon bebis på gång denna morgon (heller...), igår kändes det verkligen som att nu sätter det igång och även när jag somnade hade jag förvärkar men de var som bortblåsta i morse...



Det är lite som att ladda inför ett sprinterlopp känns det som, man lägger sig i startgroparna och väntar på signalen och när den kommer och man kastar sig iväg så visar det sig att loppet var ogiltigt och så måste man ladda om på nytt igen...



Imorgon har jag tid hos barnmorskan klockan tio, har du också det ;-) I sådana fall kanske vi hinner med en ny "mini-mini-date" i väntrummet, KRAM!!!

2010-10-27 @ 08:44:05
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Jenny

God morgon! Lät som en mycket trevlig kväll med god mat,hört förut om den restaurangen och ska upp

med moster till Stockholm på lördag så hoppas kunna besöka den! Hoppas du blir piggare under dagen.ha en bra dag! Kram

2010-10-27 @ 09:15:37
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej

Vill bara säga att du har en jätte fin blogg. Hittade hit när jag sökte tips på vit inredning.

Läste att du åt mascarpone till efterrätt, jag tror nog att man ska vara försiktig med sådan ost när man är gravid, kan ha fel.

Lycka till med allt.

Tack för att du delar med dig av din fina blogg

2010-10-27 @ 11:55:39
Postat av: Anna - Starwoman

Therese:

Vad glad jag blir att du gillar bloggen och at du kikar in här =) Jag kollade upp dagen innan om mascarpone är ok att äta som gravid då jag tjuvkikade på menyn ;-) Och det är det enligt uppgift, därför jag smaskade i mig det.



Ha en fin dag!



kram/Anna

2010-10-27 @ 12:19:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, jag var där för några kvällar sen och åt exakt samma sak! Jättegott och härlig stämning, ett sådant där ställe man kan gå till hur man än ser ut och känna sig hemma och välkommen. Som en lite mer chic kvarterskrog. Me like!



Kram

2010-10-27 @ 12:58:31
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det kommer säkert gå hur bra som helst den dagen då Myran bestämmer sig för att komma ut - och ni kommer bli jättefina försäldrar. Framför allt kommer ni säkert få en riktigt söt bebis!



Tack tack, jag hoppas på att flytta upp till sthlm på riktigt någongång under eller efter nästa sommar :)



2010-10-27 @ 14:52:37
Postat av: Isabelle

Oj, vet inte om jag glömde skriva att det var jag som skickade den där kommentaren - men det framgick kanske ändå.



Kram Isabelle

2010-10-27 @ 14:54:00
URL: http://isabellehulten.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag har följt din blogg ett tag nu och jag tycker att den är väldigt underhållande. Jag gillar din stil, sedan är det lite extra roligt att följa dig nu eftersom jag och min sambo väntar vårt första barn den 1 dec:)//

2010-10-27 @ 16:00:16
Postat av: Leia ♥

Är du medveten om att det står att dina inlägg är publicerade på kvällstid, trots att det är morgon? Såg det även igår och blev lite smått förvirrad av det hela, så något fel är det någonstans.

Ha en fin eftermiddag och kväll!

2010-10-27 @ 16:21:53
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Leia ♥

Nej det där hade jag ingen koll på alls. Skumt minst sagt, men hela bloggen beteer sig skumt de sista dagarna. Ändrar look, länkar försvinner/hoppar till andra ställen än vanligt osv.. Hmmm! Men inget som jag gör annorlunda så det måste vara blogg.se som är instabilt eller något i den stilen just nu... Tack för upplysningen!



Kram/Anna



2010-10-27 @ 16:30:42
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Therese

Ett bra val av restaurang! Vi glömmer nästan alltid kameran när vi gör nåt utanför hemmet och hemma hinner jag äta upp maten sen kommer jag på att jag skulle ha fotat. Tack för grattishälsningen. Det känns bra att vi är på rätt väg och snart har vi kommit halvvägs. Mysigt att er lille kille snart tittar ut. kram tillbaka

2010-10-27 @ 19:08:59
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Mmmm det låter gott! Jag har bara varit på Vapiano i Gamla Stan, men har ätit flera olika goda sallader där!

2010-10-27 @ 22:37:51
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Hoppas allt är bra och att du är piggare idag. :) Förstår precis vad du menar med att kvällen förskjuts när man gjort något, även om man inte kom hem sent. Skönt att det inte bara är jag som är sådan. ;)



Jösses, nu har över halva veckan gått igen! Jag har inte alls hängt med, känner jag. Är egentligen en massa mer jag borde ha fått gjort kvällstid. Får lägga på ett kol idag.



Massor kramar!

2010-10-28 @ 05:43:52
Postat av: Camilla

Tack för alla tips om restauranger runt om i Stockholm, alltid kul att höra din "recension" om dem :-)



Ang hemlängtan så kan jag för egen del säga att det har blivit sju resor värre sedan vi fick barn..hoppas du har en fin kontakt med makens familj - det kommer nog i så fall underlätta situationen avsevärt. Skönt att höra att man inte är ensam om detta, det jag saknar så enormt är det "vardagliga/spontana" sällskapet och stödet.



Grattis även till v 35! =)



Stor kram!

2010-10-28 @ 20:51:40
URL: http://vitha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0