Nytt i receptsamlingen


Före det att vi reste till NY så inhandlade jag för födelsedagspengar 
Leila Lindholms senaste bok "One more slice". Lika underbar som
hennes tidigare böcker innehållandes massor av inspiration och
ljuvligt fina bilder. Ett måste för dig som likt mig gillar Leila.

Åhhhh vad det är svårt att sitta ”instängd” på ett kontor när man ser hur soligt och somrigt det är utanför fönstren. Har verkligen försökt att koncentrera mig den senare delen av eftermiddagen, men ska erkännas att jag flertalet gånger sneglat avundsjukt på de passerande som traskat avslappnat på utsidan i solskenet.

 

Nu har jag dock genomfört första arbetsdagen denna vecka och har själv nu även kunnat spendera en stund ute vilket var mer än härligt. Blev en stund på lilla balkongen med en god bok och en fruktsallad med keso. Sämre kan man ha - tänkte jag sittandes där i värmen.  

 

Har lite av varje att fixa med denna kväll, väntar bara på att maken ska komma hem från jobbet så ska vi åka iväg och ta tag i några måsten innan helgen. Hemma igen blir det middag och tv-mys skulle jag gissa på iallafall. Sköt om er och ha en bra måndagskväll! 


Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Jag har också ett yrke där jag måste vara inomhus hela dagen och just sommartid så längtar man uuuuut! Så jag förstår precis vad du menar :)

Just nu är jag ju föraldraledig så nu kan jag njuta av det vackra vädret och jag försöker verkligen ta vara på all tid som bara går....

Hoppas ni får en bra kväll!

Var gärna med och tävla hos mig om du vill.

Kram Vanja!

2010-05-24 @ 18:23:37
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: josse

Halloj, första gången jag kikar in =) ville mest säga hej =9



Kram josse

2010-05-24 @ 19:22:01
URL: http://in-myhouse.blogspot.com
Postat av: Miia - There´s no place like home

Åh - jag vill också ha! Den boken har en given plats på min önskelista inför födelsedagen ;) Förra året fick jag hennes "A piece of cake" i födelsedagspresent.



Just det, det är balkongrenovering som gäller i helgen va? Spännande! Kommer bli ursnyggt med klinkers.



Nu ska jag mysa en stund i soffan, innan jag kryper till kojs. En ny dag väntar imorgon! Kraam & godnatt

2010-05-24 @ 20:52:01
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Den boken vill jag också ha,hon har ju så underbart goda recept!Håller med känt så idag också att de lockat mer att vara ute än sitta inne på kontoret..hoppas du har

en trevlig måndagskväll!

2010-05-24 @ 21:29:07
URL: http://Jenlen.blogg.sw
Postat av: Rebecca

God Morgon Anna!



Ja, Leila är bra och jag funderar på att köpa fler böcker med henne. Har bara A piece of cake, men den är grym.



Måste säga att jag fastnat rejält för Nigella också och köpte två böcker av henne runt jul. De är verkligen guld! I helgen gjorde jag en cheesecake där varken ugn eller frys behövs; det räcker med kylen. Lade färska jordgubbar uppepå och jösses, det var den godaste efterrätt jag ätit i hela mitt liv! :)



Massor kramar!

2010-05-25 @ 05:45:24
Postat av: Anna - Starwoman

Rebecca:

Godmorgon :-) Det där receptet lät ju huuur gott o enkelt som helst. Nästan så jag måste köpa boken jag också eller det kanske går att googla fram ;-)



Ha en härlig tisdag!



Kraaaam/Anna

2010-05-25 @ 07:36:44
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej igen Anna!



Här är en direktlänk:



http://www.recept.nu/1.236575/nigella_lawson/efterratter_godis/agg_mejeri/cheesecake_med_korsbar



Här använder Nigella inlagda körsbär på, vilket ju passar perfekt vintertid tex. I säsong kan man ju ha färska bär. Jag lade färska skivade jordgubbar på, precis innan servering. Ljuvligt!



Min man ville hellre ha cheesecaken lite fryst, så vi provade även att frysa en bit. Funkade rätt okej att servera lite halvtinad, men då bör man lägga på bären vid servering, så klart.



Massor kramar!

2010-05-25 @ 08:10:53
Postat av: Therese

Åhh jag måste bara köpa hennes nya bok, får unna mig själv den när skattepengarna kommer..=)

Hoppas din dag vart bra vännen, här är det bara bra.. Synd att du inte kan komma i helgen men får boka in en dejt snart..

Vad gör du helgen om 2 veckor?

Kramar från småstaden..

2010-05-25 @ 19:20:57
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Rebecca:

Tack rara för länken, ska göra den till helgen när mamma och pappa kommer tror jag, låter såååå gott med skivade jordgubbar på toppen, MUMS!



Hoppas du haft en mysig tisdag, stor kraaamis



Therese:

Ja det är synd, men det får bli en annan ggn, helgen om två vckor då är mina vänner Kicki, Anna och Sara här från Västkusten, fullt upp dessa kommande helger, men lugnar nog ner sig i juli :-)



Kramis fina!

2010-05-25 @ 20:43:08
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: elinjosefine

Den boken vill jag också ha! Antar att det är massa gott ;)

2010-05-25 @ 22:43:41
URL: http://elinjosefine.blogspot.com
Postat av: Linda H

Åh - har hon kommit ut med ett nytt alster .... Måste spana in det. Hennes "a piece of cake" är ju nästan min bibel - hahaha!

Tack för tipset :)

2010-05-26 @ 14:30:20
URL: http://tradgatan21.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0