Kreativ Blogg Award








Gårdagskvällens hemmamys med tända ljus och en riktigt lyckad pasta. Maken höjde den lilla skapelsen till skyarna faktiskt, kul. Jag tillsatte en riven vitlöksklyfta till receptet och hade scharlottenlök istället för purjolök. Kanske var det detta som fick det extra stinget, vad vet jag. Kul när maten uppskattas i alla fall.  

Vilken fin start jag fick på denna lördag, bland era kommentarer låg nämligen en såkallad Kreativ Blogg Award från Hemmakatten - Tusen miljoner tack för utmärkelsen och för att du läser och tycker om bloggen och uppmärksammade den på din blogg, många tack som sagt!

Lördag idag som ni alla vet och jag sitter här med det nytvättade håret i en knut i väntan på att min "brun utan sol" ska torka helt på kroppen. Kände mig läskigt vinterblek när jag såg mig själv i spegeln väl ute ur duschen tidigare i förmiddags och beslutade mig då för att ta tag i saken och så fick det bli en insmörjning omgående. Älskar verkligen B U S, perfekt och förhoppningsvis är det lite nyttigare än att sola solarium. Rynkig blir jag i alla fall inte av "brun utan solen", men sedan kan man säkert diskutera huruvida nyttigt det är det som torkar in i huden. Men man kan inte vara "rädd" för precis allt, då blir man tokig tillslut och kan lika gärna kasta in handduken direkt och det har jag inte det minsta lust till.  

Lördagen är precis som jag beskrev den igår lugn och helt oplanerad, superskönt. Tog en liten sovmorgon imorse och sedan har vi ätit en helgfrukost med äggröra och dinkelbröd. Nu ska jag möta maken i ett revanschparti av  ordspelet Alfaphet. Förlorade igår men några ynka poäng för att maken precis i slutet fick ut ordet "plysch" och fick över 40 poäng för det lilla ordet, annars hade jag vunnit - grrrr. Så nu är jag taggad till max inför omgång nummer två av brädspelet. Håll era tassar för vinst denna lördagseftermiddag ;)

På återseende! Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Sabina

Mmm pastan ser gott ut på bild iaf :) Jag la märke till dina fina vita bordstabletter, var är dom inköpta? Ha en underbar lördag ;) Kramar

2010-01-23 @ 13:51:40
Postat av: Karin

hej sötnos!

nu är jag här igen efter en paus i bloggvärlden pga übermycket jobb. vad tror du om att tajma in en vinkväll fredagen den 5 mars? skulle det vara nånting som passar dig?



hoppas du fick till en vinst i alfaphet =)



Kramar

2010-01-23 @ 14:30:08
URL: http://lovesexandmoney.blogg.se/
Postat av: jessi

Grattis till utmärkelsen, den är du värd!



jag hejar på dig, du kommer vinna denna omgång! Vi brukar också spela spel ibland, det är faktiskt ganska kul!



Ha en mysig lördagskväll!



kramisar

2010-01-23 @ 16:48:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Grattis till utmärkelsen, den är du värd!



jag hejar på dig, du kommer vinna denna omgång! Vi brukar också spela spel ibland, det är faktiskt ganska kul!



Ha en mysig lördagskväll!



kramisar

2010-01-23 @ 16:48:30
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej Anna! Tack för en mysig, härlig, peppande och inspirerande blogg! Fina bilder också. Och goda recept :)



Tänkte fråga, vilken brun-utan-sol använder du? jag har prövat så många och tycker att de flesta luktar ganska äckligt..och det är så trist att smörja in sig med något som inte luktar gott. Men du kanske använder någon bra som du kan tipsa om!



Ha en fin kväll!

2010-01-23 @ 17:04:27
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sabina:

Tabletterna kommer från Bolagret. Ha en skön lördag, kram kram



Karin:

Ska kika så återkommer jag :) Kraaam



Jessi:

Ditt hejande gav resultat, vinst båda spelomgångarna, bra va ;) Ha en fortsatt mysig kväll, kraaaam



Emelie:

Tack snälla, vad glad jag bli :) Dessa brun utan sol produkterna använder jag. Kan dock inte påstå att de luktar toppen, men tycker inte jag några av b u s produkterna gör, tyvärr. Mne jag brukar duscha bort lukten efter några timmar på kroppen.



Här hittar du dem



http://starwoman.blogg.se/2009/february/brun-utan-sol.html#comment



Kraamar

2010-01-23 @ 18:54:33
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nicky

Grattis till utmärkelsen!!!!! :) Jättefin dukning!



Kram/Nicky :)

2010-01-23 @ 22:11:12
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Josefin

Var kommer de vackra tallrikarna ifrån?

2010-01-24 @ 20:31:45
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Josefin:

Tallrikarna kommer från HIMLA

2010-01-25 @ 19:28:08
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilka fina tallrikar! Var finns de??

2010-02-08 @ 18:44:50
URL: http://ladyinred.webblogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lisa:

Tallrikarna kommer från HIMLA =)

2010-02-08 @ 20:12:13
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Skulle du vilja dela med dig av receptet:)

Jag har verkligen ide torka hemma vad gäller god mat och detta såg så gott ut.



Kram

2010-02-16 @ 15:22:35
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofia:

Här har du receptet:



Ingredienser



Kycklingfilé

Purjolök

2 st tomater

2 dl crème fraiche gourmet saffran & tomat

1 dl matlagningsgrädde

6 msk matlagningsvin (rött)

Salt & peppar

Vitlöksklyfta

Valfri pasta



Gör så här:



Dela kycklingfilén i lagom bitar, stek i olivolja, salta och peppra. Tärna tomat och skär purjolöken tunt, fräs alltsammans med kycklingen en stund. Riv i vitlöksklyftan. Tillsätt matlagningsvin, crème fraiche samt matlagningsgrädde, låt koka tills kycklingen är genomkokt. Smaka av med ev. mer salt och nymalen svartpeppar. (OBS! tänk på att inte smaka av såsen innan kycklingen är riktigt färdig). Blanda ihop sås med nykokt pasta och servera med tärnad tomat, hyvlad parmesan samt lite grönt på toppen.



Lycka till =)



kram



2010-02-16 @ 15:39:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack så hemskt mycket.:))

2010-02-16 @ 22:06:16
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sofia:

Vassego ;)

2010-02-16 @ 22:21:09
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sabina

Har sett att du nån gång serverar i jätte fina rosa porslin fat/tallrik. Var har du köpt dom? Finns dom i Duka eller Cervera??

2010-08-01 @ 01:30:11
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sabina:

Om du menar de tallrikarna här på bild så kommer de från Himla, finns nog inte att köpa på cervera/duka. Jag har köpt dem i Himlas egna butiker, men även andra inredningsbutiker kan ha dem men tror inte Cervera/duka som sagt =)

2010-08-01 @ 13:04:56
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0