Fredagslunch



Blev en klassisk köttfärsås till middag igår toppad med rucola, 
spenat och Mangold. Blir rester till lunch denna fredag. 

Godmiddag! Fredag, fredag, fredag! Känns härlig men måste vara extra härligt för er som slitit på era arbeten en hel vecka. Jag har ju haft "ledigt" i sängen i fem dagar nu så jag är ju inte direkt utsliten så sett. Idag är jag dock uppe och låter just nu tvättmaskinen arbeta full fullt. Makens skjortor, min älskade morgonrock, underkläder och en omgång med lakan ska få sig en rejäl uppfräschning. Ska även ta ett varv med dammsugaren innan dagen är över då mina långa blonda hårstrån ligger lätt spridda över hela lägenheten. Kan ju ogärna skylla på maken i det fallet ;)  

Låg framför "Made in Sweden" igår och kom på att jag som liten flicka drömde om att bli filmstjärna och få åka till Los Angeles. Men jag insåg ganska snart då jag växte upp att det där inte var ett realistiskt mål för min del så drömmen falnade. Men jag skulle fortfarande än idag vilja resa till LA och gärna via Las Vegas. Hoppas det blir av någon gång under min livstid. Tror det är riktigt häftigt och då framför allt Las Vegas, verkar härligt galet där. Men först ska jag ju få "upptäcka" den amerikanska östkusten i maj månad, längtar!  

Nu ska jag ta tag i i vittvätten som tycks vara klar och ladda maskinen med våra svarta Lexingtonhandukar. De luddade ju som bekant när vi köpte dem, men efter varje tvätt blir det allt mindre ludd kan jag avslöja. Dock är de inte helt perfekta, men lika snygga är dom fortfarande så jag är nöjd ändå över köpet. 

Ha en riktigt härlig fredag, kanske hörs vi lite senare. Kram på er ♥


Kommentarer
Postat av: Therése | Stylish-B.se

Ser ju riktigt gott ut. Trevlig helg.

2010-02-12 @ 14:43:19
URL: http://stylish-b.se
Postat av: Marie

Hej Anna! Jag har också varit sjuk en vecka, inte kul alls men det händer oss alla i bland.

Min tvättmaskin går också förfullt och en sväng med dammsugarn har det ocså blivit , men nu känner jag mig alldeles slut!!! Ska lägga mig och vila en stund tror jag, här hemma blir det hämtmat i kväll (sushi) har beställt det av maken i alla fall.



Ha en jättebra fredag!



kram!

2010-02-12 @ 14:44:02
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: elin

Kan du inte lägga ut recept på hur du gör köttfärsåsen din?

behöver lite inspiration!:)

2010-02-12 @ 15:17:19
URL: http://flieo.blogg.se/
Postat av: Stämningsfullt

Hej!

Kikar in för att önska dig en bra helg! Hoppas att du känner dig lite bättre nu :)

Kram på dig!

2010-02-12 @ 18:34:30
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Fast nog vore det skoj om du åkte över atlanten och gjorde megasuccé:)



Ha en supermysig kväll nu!



Kram kram

2010-02-12 @ 21:52:13
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

Hejsan!

Hoppas du får en fin helg, och en bra allahjärtansdag på söndag!

Kram Erica



http://erica.myshowroom.se

2010-02-13 @ 00:44:34
URL: http://erica.myshowroom.se
Postat av: Rebecca

God lördag!



Skönt att se att det verkar som du är piggare nu iaf. :) Njut av helgen nu, så blir det nya tag nästa vecka istället.



Här vet jag inte vad dagen bjuder på. Det får vi se! Just nu är det lite tvättande och fixade iaf.



Skönt att höra att dina Lexington blir bättre och bättre. Men visst är det märkligt att man ska behöva betala en halv förmögenhet för handdukar och de ändå luddar?



Massor kramar!

2010-02-13 @ 08:51:23
Postat av: jessi

Godmorgon Sötis!



Hur mås det i Sjöstaden, hoppas du känner dig bättre! Ta hand om dig så du är kry o pigg nästa vecka. Tänk snart är det vår och marsmånad!!! (ha haa halva månaden kvar men man ska tänka positivt!)



Du hade ju passat som filmstjärna, jag drömde om att bli konstnär i Paris... Drömmer nog lite om det fortfarande, om bara för någon månad! Du får åka till La & Vegas någongång så får du lite av drömmen. Sen är det ju snart dags för N.Y, underbart roligt för er!!!



KRAMISAR

2010-02-13 @ 11:03:16
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Hoppas allt är bra med dig denna dag & har en bra lördag! Jag var på after work igår & blev sent så idag mår jag så där det är det negativa att dagen blir så förstörd på ett sätt men men. Jag skulle också vilja åka till Las Vegas & LA, ska jag göra någongång i mitt liv också :)



Massa kramar

2010-02-13 @ 12:48:28
URL: http://jenlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0