Kantarelldoftande fläskfile



Fick tips på detta recept med fläskfilé, kantareller och timjan från en av er läsare. Tyckte det blev riktigt gott så nu delar jag med mig det vidare till er. Tack snälla Patricia för tipset, du hade rätt det var riktigt smarrigt och enkelt!

Ingredienser:
Fläskfilé
kantareller
creme fraiche
körsbärstomater
timjan
kantarellfond

Gör så här:
Putsa filén fri från senor/hinnor och skär den i lagom tjocka skivor. Krydda köttet med salt och peppar och bryn i het panna. Tillsätt kantarellerna och låt dem steka tillsammans med köttet en stund. Häll i creme fraiche, körsbärstomater, grovt hackad timjan samt några matskedar med kantarell fond. Låt allt koka ihop och servera med tex pressad potatis eller ris. Enkelt och riktigt gott!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag älskar dina underbart goda recept alltid! Du borde blitt kock istället =)

Kram

2010-04-08 @ 20:09:37
URL: http://emeliesamjolie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Wow, dt lät super! Skall jag snarast testa!

2010-04-08 @ 20:36:41
Postat av: Anonym

receptet ligger typ 3 i topp på tastelines hemsida ;-)

2010-04-08 @ 20:38:53
Postat av: Alexander

Ser gott ut!

Jag hade nog kanske ätit med något annat kött kanske.



Ha en fortsatt underbar kväll!

/A

2010-04-08 @ 20:48:28
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anonym:

Där ser man, det visste jag inte, men inte undra på att det är populärt för det var som sagt riktigt gott och enkelt ;-)

2010-04-08 @ 21:07:31
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Alexander:

Själv tycker jag fläskfilé passade alldeles utmärkt till denna rätt, men det väljer man ju såklart själv =)

2010-04-08 @ 21:11:24
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Jösses, fredag "redan" men det känns skönt -jag är totalt utmattad av den här veckan, känner jag. ;)



Fick igår hem ny mbf som jag beställt. Och jösses, du förstår nog vad jag satt med hela kvällen! ;) Min senaste köpte jag 2004, och allt för att den var modern och häftig då, men det är ju inget mot vad som finns nu...! Jag har fortfarande lite svårt med att "scrolla" sidorna med touchskärmen, och det är mycket nytt, även om det är samma märke som på den förra. Allt för att jag kan vara envis å det grövsta, men med sånt här har man så invanda mönster med hur man ska trycka... Min man skrattade flera ggr åt mig igår när mitt tålamod tröt. (Som tröst vet jag att det var samma visa när den gamla mbf var ny...fniss) Blev det likdant för dig när du fick ny för nåt år sen?



Massor fredags-kramar!

2010-04-09 @ 06:00:01
Postat av: Starwoman -Anna

Rebecca:

Jag minns väl hur jag satt o pillade när jag fått min o hur förbannad jag var när inte saker funkar ;-) Nen man lär ju sig snabbt. Önskar dig en trevlig helg! Kraaaam

2010-04-09 @ 07:50:18
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh de måste testas=)

2010-04-09 @ 18:26:14
URL: http://dressingroom.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0