Choklad- & pistagekaka



Här kommer en liten påskpresent till er som även ville ha receptet på choklad- och pistagkakan jag bjöd på på mitt födelsedagskalas.  

Ingredienser

Smet:
2 dl socker
2 ägg
100 gram Marabou pistage
80 gram margarin
1 3/4 del vetemjöl
3 msk kakao

Glasyr:
Minst 100 gram Marabou Pistage
4-5 msk vispgrädde

Dekoration:
Pistagenötter

Gör så här:
Vispa ägg och socker poröst. Smält margarinet och Maraboun som ska användas till smeten. Blanda ihop alla ingredienser. Grädda i 175 grader i 20 min, längst ner i ugnen. Låt kakan svalna. Gör under tiden glasyren genom att smälta Marabou ihop med grädden. Lägg på glasyren och strö över pistagenötterna. Låt kakan sedan bli kylskåpskall så glasyren stelnar. Servera med en klick grädde!

Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Kan du inte lägga upp recepten på de andra rätterna också? såg så himla gott ut att jag vill bjuda på samma sak när jag fyller år i maj.

2010-04-02 @ 12:20:01
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sara:

De recepten kommer =)

2010-04-02 @ 14:38:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan!! Vill bara önska dej Glad Påsk. Kram Anette

2010-04-02 @ 21:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0