Paj med Salami & Brie



Ni var flera stycken som var intresserade av receptet på pajen med Salami och brieost, så här kommer receptet:

Ingredienser:

Pajdeg
125 gr margarin
3 dl mjöl
3 msk vatten

Fyllning
250 gr brieost
2 tomater
Salami
4 ägg
1 dl mjölk
salt&peppar

Gör så här:
Knåda ihop degen och tryck ut pajdegen i en rund pajform och "picka" degen med en gaffel och ställ in i kylen i 15-30 min. Skär häften av brieosten i mindre bitar. Hacka tomaterna och salamin i mindre bitar. Blanda äggen, mjölken och kryddorna. Förgrädda pajskalet i 10 min på 200 grader. Lägg i salami, tomater och den hackade brieosten i pajskalet och häll över äggstanningen. Skär sedan resten av brieosten i skivor som du lägger uppepå pajen. In i ugnen på 200 grader till 30-40 min. Servera med en god sallad! Smaklig måltid!

Jag slängde på lite sugarsnaps, körsbärstomater och basilika uppe på pajen mest för dekoration, tänkte haft ruccula men den var slut i affären så jag fick ta det jag hade hemma ;-)

Kommentarer
Postat av: Anette

Så smarrigt det verkar! Måste testa även denna :) Du har så bra recept...

2009-09-28 @ 16:00:52
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Emma

TAACK!! : - )



Nu vet jag vad ska laga imorgon kväll! ; - )



Kraaamis

2009-09-29 @ 22:46:59
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0