Rosa bandet muffins



Jag fick väldigt många fina kommentarer om mina "Rosa bandet muffins" häromdagen (TACK!) och flera av er hade frågor och ville ha receptet. Därför har jag nu skrivit ner det till er. Muffinsformarna jag använde kommer från Rusta (tror jag). Jag använde mig sedan av organzaband som jag vek till som ett rosa band och fäste med en silvernål. Jag pudrade cupcaksen med florsocker innan servering, dock kom det inte med på bild. Lycka till! 

Ingredienser ca 15 st
3 st ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
röd karamellfärg
100 gr smör
1 dl mjölk
3½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
skal & saft av 1 citron

Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Droppa i några droppar av karamellfärgen till lagom skär färg. Smält smöret, häll i mjölken och blanda med äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner dit smeten. Blanda rivet skal och saften av en citron. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 minuter. Låt svalna.

Kommentarer
Postat av: Petra- Designfragment

Du är så duktig! De blev verkligen superfina!

2009-10-05 @ 20:37:37
URL: http://designfragment.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åh! Måste bakas! Jag som älskar cupcakes! ;)

2009-10-09 @ 23:56:34
URL: http://prinsessanhannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0