Kristi Himmelfärdsdag


Gårdagskvällens sallad med bland annat grillad halloumi-
ost, spenat och granatäpple.


Så är det Kristi Himmelfärdsdag och många är lediga denna röda veckodag i almanackan. Vaknade ganska tidigt, troligtvis för att maken och jag kom i säng i ganska god ordning igår. Vi hade en lugn myskväll med filmen "Yes man" med lustigkurren Jim Carrey i huvudrollen och en skål med godsaker. Har tänkt att jag ska försöka att dra ner på sötsakerna för några veckor då jag tycker att det börjar sitta åt lite här och där, men jag kan säga att jag har en karaktär sämre än jag vet inte vad i dessa dagar. Antar att jag inte har den där absoluta viljan och då går det inte heller tyvärr så jag njöt på i vanlig ordning och nästan helt utan dåligt samvete i alla fall ;-)

Nu ska jag strax hoppa in i duschen och sedan fixa till mig för en sväng med bilen till bland annat Blomsterlandet. Wish me luck att jag finner oss ett vackert träd denna gång. Väl tillbaka hemma blir det till att packa väskan för vår lilla tur på böljan blå denna afton.

Vad ska ni göra så här på Kristi Himmelfärdsdag?

Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Mums vad gott. Vilka härliga färger. Granatäpple är så gott. Hoppas ni hittar ett vackert träd, jag håller tummarna. :)



Ha en skön helg// kramkram

2009-05-21 @ 09:30:35
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Hanna

Gud vad det ser mumsigt ut:) Hoppas allt är bra med dig? Jag lever har hänr en del positiva saker därför jag hållit mig borta:) ett tag!

Men ska försöka skriva nu så ofta jag kan:) krams

2009-05-21 @ 09:31:39
URL: http://hannis84.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag ska nog också till Blomsterlandet idag Anna, vi åker ofta till samma affärer samma dagar haha :) Kramar

2009-05-21 @ 10:07:30
URL: http://kattenslilla.blogg.se/
Postat av: Diana

Den där salladen såg riktigt god ut!

Hoppas att ni får en trevlig kryssning :) Själv ska jag börja flyttpacka då jag ska flytta tillbaka till Stockholm nästa helg efter att ha bott i Västerås i tre år.

Ha en bra dag!

2009-05-21 @ 10:10:46
Postat av: snokmolly

Ska ni åka Cinderella???



Kollar med Jessica om lämplig helg vi kan samåka upp till stockholm. Var tur att jag inte kunde den helgen då ni firar bröllopsdag...;)



Snart ska jag gå och jobba, nån måste ju ha koll på gatorna oxå!



puuuuuuuuuuusssssssssss

2009-05-21 @ 10:12:05
Postat av: Annelie

Ett tips! Åk till Ulriksdals trädgård, där finns jätte mycket fint till terassen och säkert även ett träd.

Ha en härlig dag!

2009-05-21 @ 10:27:56
URL: http://www.metrobloggen.se/smilla
Postat av: Cissi

Åh vilken god och FIN sallad du gjort, granatäpple gillar jag så syrligt gott. Hoppas du hittar ett fint träd. Ha en härlig tur på havet! Kram kram Cissi

2009-05-21 @ 10:37:35
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Josefin:

Tack snälla för att du hållr tummarna :-) Salladen var jättegod kan jag avslöja! Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Hanna:

Det var gott :-) Allt bra med mig, med tanke på att positiva saker hänt för dig så hoppas jag att allt är br amed dig också?! Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Mia:

Jaså, ja det är inte första ggn, vi har samma tänk med andra ord ;-) Ha en skön torsdag/söndag och vem vet kanske ses vi bland krukor, växter och jord ;-)Kram kram



Diana:

Tack den var smarrig kjan jag avslöja ;-) Flyttpacka är ju inte superskoj, men skönt när det är klart! Välkommen tillbaa till Sthlm med andra ord! Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Snokmolly

Nej inte Cinderella, blir Birka för vår del :-)



Jaaaaa kika med Jessica om ett datum så återkom när du vill. Hade du kunnat och kommit på vår bröllopsdag så hade det inte vart det sämsta sättet att fira den på heller tycker jag :-)



Känns tryggt att veta att du håller koll på buset, när vi ses kommer jag känna mig tryggare än tryggast med dig i närheten ;-)



Puss!!!!!!!!!!!!!!!



Annelie:

Tack snälla, jag har inte varit där i år, så en sväng dit får det allt bli. Om jag inte hinner idag så en annan dag i helgen, tack snälla för tipset! Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Cissi:

Tack raring, salladen var god med en massa olika smaker, mums! Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram

2009-05-21 @ 10:46:52
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Minnas underbara värld

Håller mina tummar för att ni hittar ett fint passande träd till er balkong. Ha en trevlig resa ikväll =) Kramar, Minna

2009-05-21 @ 10:51:06
Postat av: Emma

Vad gott det såg ut och nyttigt :) Hoppas du hittar ett träd som passar att sitta under och njuta! Kram Emma

2009-05-21 @ 10:58:46
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Malin S

Blomsterlandet här också, ha ha. Började rensa maskrosor från gräsmattan men kände att det var aningens mera bökigt och ansträngande än det brukar vara. MakeMacDreamy föreslog att jag skulle ta en skål glass i solstolen istället, cute. Men jag åker och ICAshoppar istället. Har för många myror i brallan för att softa i solen idag =) Ha en mysig havstripp sötis ! Kram gånger tusen.

2009-05-21 @ 11:30:11
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Diana

Ja att flyttpacka är ju inte det roligaste direkt :) Bodde inte du här i Västerås-trakterna förut? Eller var det Enköping?

2009-05-21 @ 11:41:22
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Minnas underbara värld:

Tack snälla =) Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Emma:

Gott i gott gott var det, relativt nyttigt också minus osten kanske dock ;-) Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Malin S:

Verkar vara rusning till den affären denna dag ;-) Jga har inte kommit iväg ännu, myser mest runt här hemma just nu, inte fy skamm det heller! Ha en skön dag med blomsterköp, Ica besök och mys med glass i solen :-) Ha en skön torsdag/söndag! Kram kram



Diana:

Jag har jobbat i Västerås i 6 års tid så jag har vart myyyycket i den staden, bodde helt riktigt i Enköping dock under den tiden, bra minne du har ;-) Hoppas det går bra med packningen, som sagt inte det roligaste man kan ägna sig åt, men samtidigt är det kul att flytta (om man inte är tvingad till det vill säga ;-)) Jobba på duktigt nu ;-) KRAM

2009-05-21 @ 11:47:33
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Vi såg Yes man för några dagar sen, ganska ok film!



Så är det här med, har liksom inte rätta karäkter, orken att dra ner på godsakerna så min nya idé är träna mer!



Dina recept ser alltid så goda ut, jag tycker du är helt underbar som gör så mycket goda maträtter till vardags med, en förebild är vad du är i matlagning!



Hoppas ni får det bra på er resa, fota mycket o visa oss sen!



Själv är jag så glad efter mitt frisörbesök, blondare o piggare jessi idag!



Kram

2009-05-21 @ 15:26:03
URL: http://www.lyckoljus.blogg.
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Åh jag som alltid förundras över att du aldrig äter godis och alltid äter så nyttig mat, men det kanske bara inte framgår i bloggen då hihi.

hoppas du har det bra ute på havet!

kram kram

2009-05-21 @ 23:56:01
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Tess

Åh va gott det ser ut!!!

2009-05-22 @ 20:49:08
URL: http://stratess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0