En schlagerkväll i bilder

                     




                      
                     

Nu är jag åter ensam här hemma. Katta är nu påväg hem mot Örebro efter en galet skoj och lyckad gårdagskväll! Efter genrepet i Globen blev det en bit mat här hemma, enkel pasta och ett glas rödvin. Piffning inför kvällens schlagerfest och lagom till finalen började var vi på plats hos Fredrik på Södermalm och en flaska Jeanmaire korkades upp som sedan intogs med rosa sugrör ;-)

Kvällen blev riktigt lyckad och i vanlig ordning när Fredrik och Lovisa är i farten blir det galet skoj och inget undantag denna schalgerfinalskväll. Lägenheten var fylld av ballonger med Melodifestivalloggan på och efter en riktig rysare till omröstning blev kvällens vinnare och enligt mig också en värdig sådan Malena Ernman med operapoplåten "La Voix". Kul och kanske lite annorlunda val för att vara Sverige, spännande att se hur detta kommer att gå på semifinalen i Moskva. Tack Fredrik, Lovisa och Katta för en oförglömlig kväll, tack även till alla andra på festen, ni är verkligen ett gäng sköna och glada människor!

Nu har min älskade make lyft från flygplatsen i Thailand och är med andra ord påväg i full fart hem till mig. Yippi! Hoppas nu att resan går bra, alltid lite smått oroligt att ha sina nära och kära på resande fot, men i kväll/natt så kommer han då förhoppningsvis äntligen hem!!!

Dagen är för min del helt oplanerad. Blir nog mest mys här hemma. Funderar dock på att bege mig ut på en promenad, då det är hör och häpna HELA 10 grader plus ute, så nu är våren påväg och jag blir alldeles LYCKLIG! 

Hoppas att er helg hittills varit till belåtenhet så här långt!

Stor kram!  

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kikar in och läser lite, ni verkar har haft en underbar dag o kväll i sann schlageranda! Måste ha varit en upplevelse att se det på plats i globen, även om det "bara" var genrepet. Själv såg jag det framför tv:n här hemma i soffan med maken och 3 rätters

kram

2009-03-15 @ 13:28:24
URL: http://mrsjessies.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Låter som en lyckad utekväll & vad snygga ni är på bilderna! Två riktiga partypinglor ;)



Här är det också plusgrader & sol, yeej! Det blir en promenad nu med vovven & sambon. Vi får hoppas att våren verkligen är på gång nu och inte bara ger oss en försmak ;)



Ha en underbar söndag, kramar!

2009-03-15 @ 13:29:17
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Josefin

Fina bilder och så snyggt ni är. :) Låter som ni haft en toppen party kväll. Så kul att maken kommer hem idag.



Ha en mysig söndag, stor kram från mig.

2009-03-15 @ 13:40:43
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Zandra

Vilka partypinglor!!! Ser att ni haft en FAB helg, mysigt!!

Ha nu en skön Söndag och mys ordentligt och njuta av lugnet *fniss* snar är Hubbie hemma igen!

KRAMAR

2009-03-15 @ 13:59:16
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jessica

Ja det var en riktigt skoj kväll och alltid skoj att se saker live även om et inte var lika mycket drag på genrepet som på finalen =) Ha en mysig sönagseftermiddag! Stor kram



Miia - There´s no place like home

Tackk snälla, jag hade kanonskoj och det tror jag att Katta hade också =)



Skönt med sol, den har vi inet här, men varmt är det så jag är glad änå idag =)



Kram på dig!



Josefin:

Tack =) et var en kanondag rakt igenpm verkligen!



Ja om ca tio timmar kommer maken hem, whiiii!!! ;-)



Kramis



Zandra:

Ja visst är vi ;-) Fniss..



Ja nu ska jag njuta av ensamheten det sista här, tror jag ska sätta på några SATC avsnitt =)



Kraaaaamar

2009-03-15 @ 14:09:22
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Nu är jag hemma! Tror du inte det blev ännu en taxiresa. Henrik hade gått till stationen så det blev en taxi hem hit. Min sjunde den här helgen. Nästan rekord! ;)



Tack så jättemycket för igår, hade svinkul! Kom ihåg att hälsa till Lovisa och Fredrik också...



Blev ju jättebra bilder! Både från festen och genrepet, även om bevisen får mig att inse att en Volumemaster eller löshår får bli nästan inköp ;) Artisterna hos mig ser ut som små hobbits i jämförelse. Får se vad jag kan knåpa ihop för inlägg lite senare. Nu blir det några slappa timmar i soffan för mig med lite cola-light och Marimekkoskålen fylld med godis.



Kraamar!

2009-03-15 @ 14:26:25
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hemma hos Katta:

Vad skönt att du kom hem helskinnad. haha - blev et ännu en taxiresa, jösses 7 resor på ett dygn måste nästan vara rekord ;-)



Ja visst var et kul, jag hade sviiinkul jag också, måste vi göra om snart! Lovar att hälsa och tacka både Lovisa och Fredrik!



Njut nu i soffan med godis och cola-ligt! Själv sitter jag fortfarane i mjuka morgonrocken och tror jag ska plocka fram gois här jag också ;-)



Massa kramar!

2009-03-15 @ 14:43:43
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jessi

Ser ut som ni hade det så skoj, fina är ni med! Mysigt att maken kommer hem snart...



Sköt om dig!



2009-03-15 @ 15:39:56
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Jag igen! =)



Lånar din bild på oss från Globen. Vi ser ut som vit/blå smurfar där i mörkret på mina bilder och det går ju bara inte... Kraamar igen!

2009-03-15 @ 16:12:00
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Hemma hos Katta

Hej sweete, klart du får låna bilder, vit/blå smurfar vill vi inte vara på bloggen ;-)



Massa kramar

2009-03-15 @ 16:35:19
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: SOFIE

Åh vad ni ser ut att ha haft roligt! Superfina är ni också! Åh, Anna, jag är så nyfiken på din klänning! Kan man inte få se bild? :D Ser några tuffa färggranna band runt halsen men vill gärna se skapelsen på!!! Kul att du också tyckte att det var bra av sverige att skicka Malena! Du och jag verkar va de enda i bloggdjungeln iaf.. ;-P



Kramar!

2009-03-15 @ 17:29:45
URL: http://litendelavmig.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej hej...



Tänk vad fort den här veckan har gått och maken din kommer hem redan imorgon. Hoppas att han har många mutor med sig till dig...haha

Njut sista kvällen i ensamhet nu med nya Bröllopsprogrammet på trean klockan 20.00:)



KRAAM

2009-03-15 @ 17:51:24
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

SOFIE:

Ja det var en riktigt rolig lördag! De färglada banden är en "lysstav" som jag hittade på festen och hängde runt hasen, så någon cool färglad klänning hade jag inte utan en enkel svart sak med rosett på ryggen ;-)



Malena gillar jag, tycker att hpn är cool p någotvis och jag gillar låten, så jag tycker bara det var skoj att hon gick till Moskva!



Hopaps du har en skön söndag!



Kramar



Madeleine:

ja det är sjukt vad snabbt veckorna går och just denna gångna ville jag ju skulle gå fort så jag är glad att det är söndag idag och att Jens äntligen kommer hem!



Ha en skön söndag!



Kraaaamar!!!

2009-03-15 @ 18:05:24
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Hej söta schlagerräv !

Vilken helfestlig helg du och Katta haft. Skoj ! Ballongerna var ju fenomenala. Sådana borde jag definitivt ha på min årliga schlagerfest i maj. Kanske borde beställa egna med tryck, ha ha.

Härligt att du snart får ha din make hemma igen. Jag skulle ju gissa på att han har schyssta kompensationspresenter med sig ;)

Kramar.

2009-03-15 @ 18:50:09
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Kul att se bilderna!

Kör försiktigt om du hämtar maken i natt!!



Kram sötnos

2009-03-15 @ 19:42:19
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Madelene(Landvetter)

Hej du underbara.

Ser att ni har haft en underbar Lördag. Min var okej tills min dotter på 7år bröt i hop det var inte henes favorit som van. Hon hejade på E.M.D. Och hon säger mamma jag röstsde ju 3gånger på dom är det bara jag i svergie som tycker om dom.Hon blev så ledsen så hon grät och grät tyckte litte synd om hene.Men förklarade att det var fler som gillade vinnar låten.Men det tycker inte hon svenska folker kan inte rösta mamma EMD var BÄST Danny mamma är ju bara såååå söööt.Vet ej vad du tycker Anna men det är min Emmas tycke EMD var bäst vad tyckte du?Jag blir så glad av att gå in på din blogg och läsa.ÄLSKAR den.KRAM på dig du underbara Anna.Kram

Maddis

2009-03-15 @ 22:18:15
Postat av: Hemma hos Katta

Nu har jag fixat ihop ännu ett litet schlagerinlägg här. Du var så fin så fin i lördags! =)



Nu ska jag sova här, kraamar och godnatt!

2009-03-15 @ 23:16:36
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: katja

oj vilken vacker kvinna hoppas du får för dig att tävla om att bli fotograferad av mig.



Jo ta en till på detta

Första pris

Pressentkort på en gratis fotografering/make up utomhus och i studion. 15 digitala bilder / 2 utskrifter Värde 3000kr

Andra plats går till den som ligger närmast vinnaren i poäng och ger

Presentkort på modell för en dag fotografering i studion 10 digitala bilder värde 1800kr

2009-03-15 @ 23:28:32
URL: http://katjastrofia.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej gumman.. Var så sjukt stressigt så jag hann inte ringa dig - hade vart såå mysigt att ses men får ta det när jag kommer hem från Thailand - lite fest i Enköping nästa gång kanske..?? =)

Mmm kommer ett inlägg ikväll om min helg, tyvärr inga bilder men får leta runt och hitta några bra..

Kramar

2009-03-16 @ 11:24:04
URL: http://smastadslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0