Skaldjursfrossa


Lördagskvällens mat består av räkor & rosévin. Här har
ni de skära skaldjuren på mitt JellyBean fat på fot.


Räkor, vitlöksbaguette, en röra med majonnäs & crème
fraiche samt ett glas kylt rosé som jag strax ska hugga
in på..


Jag har försökt att skapa lite helgstämning genom att
tända kivilyktor på köksbordet samt piffat våra fönster
med vita gladioler. De är inte äkta dock, men de får
duga denna regninga helg!


Lugnet har sänkt sig här hemma i Sjöstaden. Skönt att mysa inne denna kulna afton och jag sitter nu uppkrupen i soffan i mysoutfit, osminkad, håret i en knut och har det ganska skönt. Jag har tittat på "När och Fjärran" precis med ljuvligt söta Leila Lindholm som i kvällens program befann sig i Barcelona och bland annat inhandlade en massa godsaker så som olivoljor, choklad med kanelsmak och god spansk ost. Jag fick en enorm lust att packa resväskan och flyga dit med första bästa flyg och bunkra upp förråden här hemma. Jag älskar att gå och plocka bland delikatesser när jag är utomlands. Maken gillar i sin tur att glida omkring bland alla spritflaskor i butikerna, vi matchar verkligen varandra - Haha! Jag sköter maten, han drycken med andra ord ;-)  

Nu ska jag strax hugga in på havets läckerheter till "Sex and the city - The movie". Det är inget direkt som faller mig i smaken på tv-tablån denna kväll, så det får bli en tjejkväll med Carrie, Samatha, Miranda och Charlotte, inte fy skam! Det var något halvår minst sedan jag såg filmen (tiden går ju så fort!) Och jag kan nog se den många gånger till innan jag tröttnar. Ser dessutom framemot film nummer två som de ska börja filma i New York nu i sommar!

Senare ikväll blir det en efterrätt bestående av Exotisk frukt. Hittade ett recept tidigare i vecka som jag ska testa. Tänkte dessutom att jag ska dela med mig av det också framöver, generöst va? ;-)
 
Ha nu en skön kväll vad ni är ska hitta på!

Stor kram
//Anna

Kommentarer
Postat av: Minnas underbara värld

Vad mysigt och gott det ser ut. Blev nyfiken på efterrätten, ser framemot receptet =)



Kram på dig favoriten ;)

2009-06-13 @ 20:33:34
Postat av: Pernilla

Låter som en heltmysig kväll med S A T C filmen, räkor, vin samt en urgod efterrätt - Blir jätteglad om du lägger ut receptet!!!



Kram

2009-06-13 @ 20:57:00
URL: http://nilla.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Du verkar ha det bra mysigt utan gotteskålen ändå

;-)

Räkor är sååå gott!!!



Kramar i massor

2009-06-13 @ 21:03:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Cissi

Härliga bilder, det ser riktigt gott ut =) Kram på dig!

2009-06-13 @ 21:27:34
Postat av: Jenny

Alltid lika kul att testa nya recept.

Jag åt räkor igår med aiolisås till samt vitlöksbröd, så gott. Har börjat äta färska räkor en gång i veckan hört att det ska vara nyttigt, så kör på det, sen är det ju så gott också.

Låter som en riktigt mysig kväll med Satc också.

Kramar från mig!

2009-06-13 @ 22:40:20
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Therese

Mmm, ser supergott ut. Oh va du fick mig att längta till västkusten nu! Efterrätten lät super smarrig den också, en riktig sockerbomb:) Ska bli spännande med satc filmen 2! Känns som att man aldrig kan få nog, hihi.

2009-06-14 @ 06:59:03
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: jessi

Gott med räkor! Du lägger upp allt så fint, man bli sugen på att sätta sig ner hos restaurang Starwoman!



Jag har också sett när Leila är i Barcelona, härligt program och jag förstår att du vill bra packa väskorna o åka dit! (Barcelona är en stad som jag lätt kunde bosätta mig i för gott så jag längtar dit ofta... men å andra sidan jag längtar alltid efter att resa.. hihiiii)



Tyvärr är nicke inte helt frisk, mycket bättre men jag hoppas kräkningarna slutar helt snart annars blir det väl magmedicin för stackarn!



KRAMISAR

2009-06-14 @ 09:19:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Lilian

Önskar dig en härlig söndag. Här i syd är det tro det eller ej faktiskt sol just nu :) Kram

2009-06-14 @ 10:14:30
Postat av: Lalla

Åååå vad jag vart sugen på skaldjur! Hrm... :-D

Hoppas du är piggelin denna tråksöndag, låter som du haft en skön och soft helg, vilket man helt klart kan behöva ibland! Så njut!

mAssor med Kramar!!

2009-06-14 @ 10:29:04
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Ida

åh, älskar den filmen.

2009-06-14 @ 10:30:55
URL: http://idas.bubbleroom.se
Postat av: Johanna

Filmen har jag tänkt köpa sedan länge, men det har aldrig blivit av. Nu MÅSTE jag bara göra det, blev avundsjuk på dig och ditt mys med SATC brudarna nämligen ;)

2009-06-14 @ 10:59:17
Postat av: Miia - There´s no place like home

Ser ut som en mysig lördagkväll & vad gott det såg ut med rosé ;)



Hoppas du får en fin söndag! Kraamar

2009-06-14 @ 11:20:29
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Areyanna

Barcelona är toppen! Så vackert å fullt av mysiga delikatessmarknader fyllda av exotiska frukter och färsk fisk och härlig mat! You should totaly go!! Jag var där förra året med klassen innan vi sluta=) Toppen!! Såå gott med röka eller färska räkor aioli å lite gott bröd=)=)=)=)+ sallad=) sommarfavorit helt klart!!=)

2009-06-15 @ 13:29:44
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0