Sista timmarna att vara med & tävla




Ni glömmer väl inte att det nu är de sista timmarna att vara med och tävla om ett smycke hos CreativeLounge. Tiden löper ut klockan 24:00 i natt, så ni som fortfarande inte lämnat en kommentar om vilket smycke du skulle vilja vinna, gör det här 

UPDATE : TÄVLINGEN ÄR NU AVSLUTAD!


Fredag återigen och här sitter jag bakom mitt stora skrivbord på kontoret och har så gjort i några timmar nu. Känner mig ganska pigg idag, somnade i soffan igår kväll mellan sju och nio, stapplade sedan upp, tog en dusch och sedan blev det sängen och mera sova, så nu ska jag väl vara utvilad och redo för att fira helg.


Jag och maken ska eventuellt ut en sväng ikväll och ta ett glas vin och äta en bit mat på vår lokala restaurang, dock inte helt spikat beror lite på vissa omständigheter hur det blir. Imorgon är det i vilket fall spikat att jag ska ha tjejmiddag, maken ska då på svensexa nr två inför alla "våra" stundande bröllop. Själv ska jag som sagt ha lite festligheter hemma, så jag sitter nu och funderar på vad jag ska bjuda på för mat. Blir det fint väder kan man ju grilla men det är ju minst sagt osäkert på den fronten just nu, så jag kanske måste ha en Backup-plan med någon annan god rätt. Någon som har något enkelt förslag på mat på en tjejmiddag få mer än gärna lämna tips!


Önskar er en riktigt härlig fredag och snart har jag bara en vecka till att arbeta sedan är det semesterdax!


Kram och på återseende ♥


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ett bra "tilltugg" eller som snacks efter maten är tunnbrödsrullar. Min favoriter fyller jag med creme cheese örter/vitlök, crabfish och lite färsk basilika. De brukar vara vädligt populära bland damerna ;)



Hoppas ni får en jätte härlig kväll tillsammans!



Rebecka

2009-07-10 @ 11:19:54
URL: http://rebeckasdagbok.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Kul med tjejmiddag! Själv ska jag på maskerad imorgon... ;)



Nu ska jag ju såklart vara med i din tävling, måste in och kika! Kraaaam

2009-07-10 @ 11:34:13
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: fanny

hoppas du får en mysig helg gumman :) massa kramar!!

2009-07-10 @ 11:35:59
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Anonym

En lite somrig huvudrätt är annars laxfile (kan man både tillaga i ugn om det regnar och på grillen omd et är sol!) och sedan har man en grönsallad och nypotatis, eller bara en matigare sallad typ ljummen potatissallad etc. En smarig varm romsås till det så känns det riktigt somrigt.

Varm romsås (mått ungefärliga, man brukar se vad som blir lagom):

1 stor burk stenbitsrom (röd är vackrast)

1 burk "fet" cremefraiche

1,5 dl grädde

skvätt vitt vin

Blanda alla ingredienser (lägg i fiskrommen lite senare) i en kastrull och koka upp. Ner med rommen och servera genast.



En helt underbar efterrätt (och väldigt mäktig) är kladdkaka delux från tasteline. deluxe3" rel="nofollow">http://www.tasteline.com/Recept/Kladdkakadeluxe3. Den blir super om man förbereder den dagen innnan eller tidigt på dagen. Kolatäcket är annars suveränt att servera varm/ljummen till vanlig vaniljglass eller glass innehållande nötter.



Ha en trevlig kväll

2009-07-10 @ 14:17:43
Postat av: Pernilla

Ett annat tips är att kolla in den här tjejens hemsida....hon är jätteduktig på att laga mat och har bra beskrivningar och bilder. http://matplatsen.org/

2009-07-10 @ 14:20:35
Postat av: Madeleine

Mysigt med tjejmiddag. Du fixade det ju galant när vi var på besök så jag tror nog att du kommer komma på ngt riktigt smarrigt=)



Ha en bra dag tjejen. Kraam

2009-07-10 @ 14:39:05
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: madde

varför inte denna jordgubbspaj med citronkräm som finns i min blogg nu*till efterrätt

2009-07-10 @ 17:30:57
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vi har grillad och ätit chévrepotatis till, riktigt gott. Receptet finns på min blogg nu.



Hoppas du har en trevlig fredag

Kramisar

2009-07-10 @ 21:30:53
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0