Fullkomlig avkoppling


Lugn avkoppling med slutklämmen på Stieg Larsson sista bok "Luftslottet
som sprängdes" denna onsdag. En s
kön plats på verandan hos mamma
och pappa!

God eftermiddag på er! Jag fick sådant plötsligt bloggsug att jag var tvungen att masa mig upp ur vilstolen för ett litet inlägg, men egentligen har jag inget av intresse att blogga om eftersom dagen varit extremt lugn hittills. Mamma och jag har tagit en långpromenad och sedan har jag legat på en filt i solen en stund, men jag tyckte att det drog lite kyligt efter ett tag så jag förflyttade mig till verandan och njöt i vilstolen med min bokläsning istället. Tänk att lugn och ro ibland kan vara så skönt, för det är exakt vad det har varit en skön och avkopplande semesterdag. Saknar dock maken, men snart är det fredag och då dyker även han upp här nere, inte allt för sent hoppas jag så vi hinner med en grillning kanske ;-) 

Ikväll blir det i vilket fall en picknick i det gröna. Har svängt ihop en ost och skinkpaj under eftermiddagen (som ni finner bland recepten i detta inlägg från förra juni) som ska packas ner i picknickkorgen tillsammans med en god blandsallad och något gott att dricka. Hoppas inte vi blåser bort bara då vinden tar sig rejäla tag emellanåt. 

Vad har ni gjort denna onsdag? Tell me! Jobbar ni eller har ni likt mig fortfarande semester?

På återseende och tack snälla till er som lämnar kommentarer, underbart med respons!

Kram kram ♥


Kommentarer
Postat av: M

Hej! Tack för en bra blogg! Har nyss hittat hit. Dina recepttips är kanon=) Kram

2009-08-12 @ 17:08:01
Postat av: Anna - Starwoman ☆

M:

Vad glad jag blir tack =) Ha en fin kväll! Kram

2009-08-12 @ 17:14:45
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: jossan

jag jobbar denna dag men snart slutar jag och då ska jag möta upp några vänninor på Josefinas på Djurgården och ta några drinkar för att säga "hej då" till en vän som ska åka till Australien ett halvår.. så nu vet du det :)

2009-08-12 @ 17:21:14
URL: http://jossansnya.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

jossan:

Vad mysigt med Josefinas, hoppas ni får en trevlig kväll med några goda drinkar ;-) Sköt om dig! Kram

2009-08-12 @ 17:43:52
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Joanna

Tack för en toppenblogg...min favorit. Ditt hem är så vackert o du ger många bra tips! Jag jobbade min andra dag idag, tar ett tag o komma in i rutinerna igen=)

2009-08-12 @ 17:51:24
Postat av: jessi

Härliga lata dagar! Mysigt med picknick ute i det gröna, passa på nu när solen lyser och chansen finns!



Min dag- jag har jobbat med ett gäng charmtroll i åldern 3-5, ingen dag är sig lik, får skratta så mycket varje dag! Sen har jag fikat med maken o planerat höstens utlandsresor på café, har även hunnit med fynda kläder på rean igen! är inne på en shoppingperiod.. snart ska jag hämta ett stort paket från Donna beauty.. stackars maken, tror frugan har fått shoppingsjukan! hihii...



KRAM KRAM

2009-08-12 @ 18:15:21
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Maken

Hej babe - saknar dig med :-) Får man en sådan fin inbjudan till grillning så anstränger man sig extra för att komma i rimlig tid - räkna med mig!



Kyssar!



//J

2009-08-12 @ 18:15:56
Postat av: Anneli

Millennium triologin är superbra. Lyssnade på den på ljudbok och var totalt osocial tills jag var färdig med alla tre.

2009-08-12 @ 18:29:43
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com
Postat av: Jenny

Så mysigt med en picknick! Det har man allt för sällan tycker jag!

Denna onsdag har jag varit hemma och haft främmat! Bakat en jättegod kladdkaka med lime i som jag hittade recept på i en söndagstidning. :) Kan jag rekommendera!

Skönt med semester.. Jag börjar jobba på fredag natt efter nästan 4 veckors sem. Men det är ju som du säger, man kommer snabbt in i den gamla vanliga rytmen igen!

Oj, detta blev en lång kommentar ser jag ;) Menmen!

Ha det bäst Anna!

Kramar

2009-08-12 @ 19:07:43
URL: http://jensisdagbok.blogg.se/
Postat av: björken

Du verkar få den semester du verkligen förtjänar. Själv lever man på hoppet om en egen semester till nästa år kanske?! =) Ha en fortsatt bra semester!

2009-08-12 @ 19:16:28
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jobb jobb och vardagen är åter här hemma. Men precis som du så gillar jag det :-)

Njut massor av de sista dagarna och ladda batterierna ordentligt inför hösten.

KRAMAR från Huvudstaden

2009-08-12 @ 19:19:20
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Theresé

Åh vad härligt det låter med en bok och lite slappande! Är själv inne på min tredje jobbdag efter semestern och nu när jag såg din bild blev man sugen på semester och avkoppling igen!

Vilket lustigt väder det varit denna vecka? Är det samma där nere hos dig? Ena stunden regnar det, nästa uppehåll och sol och sedan börjar det blåsa och japp där var regnet igen! Fungerar för någon som jobbar inomhus men jag är inte avundsjuk på de som jobbar utanför ett par husväggar.



Blev inspirerad sist utav din bild ifrån dina föräldrars altan med möbleringen, mina föräldrar ska nämligen göra om hemma hos sig med diverse renoveringar och deras inglasade altan/veranda är ett av momenten. Gissa vad jag har visat som exempel? ;) Min mamma var faktiskt imponerad och vill härma lite, pappa är lite inne på annat men om jag anmäler mig som frivillig hjälp ska det nog gå att lösa ;)



Ha en underbar picknik o tack ännu en gång för dina härliga blogginlägg! Perfekt med lite skön läsning när man är hemma igen från jobbet!



Kram kram Theresé

2009-08-12 @ 19:30:59
Postat av: Hanna

Hej hej!

Du är så otroligt vacker! Man blir alldeles betagen :-)



Passa på att njuta av de sista dagarna!

Själv har jag börjat jobba och nu känns det helt okej faktiskt. Det är rätt skönt att komma in i rutiner igen och få känna den underbara fredagskänslan igen :-) tjohoo!



På lördag ska jag och mannen vara värdpar på ett bröllop så vi fixar massa med det. Man är ju enormt ärad men det ska faktiskt bli lite skönt när det är över.



Nästa helg bär det faktiskt av till huvudstaden. En tur på stan och Coldplay-konsert på kvällen!



Ha en supermysig onsdagskväll!!

kraam!

2009-08-12 @ 19:31:16
Postat av: Susanne

Bra att du tagit en dag att bara vara, lugnt och skönt och inget stress. Det mår kroppen verkligen bra av.

Trevlig kväll



Kraaam

2009-08-12 @ 19:31:24
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Kattis

Har ganska nyss hittat hit och nu tittar jag in varje dag! Ska bara bli bättre på att lämna en kommentar också :-)

Bloggen är en bra mix av allt!

Du är otroligt vacker och verkar vara precis lika vacker på insidan.

KRAM

2009-08-12 @ 19:56:22
Postat av: Miia - There´s no place like home

Hej igen raring,



asken finns att köpa på Åhléns för ynka 35 kronor. Snacka om kap!



Låter som du haft en väldigt mysig semesteronsdag! Kramar

2009-08-12 @ 20:46:29
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Camilla W

Ja du...själv är man tillbaka i ekorrhjulet. Chefen tillbaka idag också så nu är lugna gatan över ;) rätt kul ändå när det blir lite fart på dagarna, även om några veckors semester till inte hade skadat, mycket vill ha mer heter det väl! Kram på dig!

2009-08-12 @ 20:57:40
Postat av: Madeleine

Skönt med extra vila innan jobbet drar igång :) Jobbar för fullt men jag är inspererad till tusen just nu så det känns skoj :)

Kram

2009-08-12 @ 21:42:48
URL: http://minharmoni.blogspot.com/
Postat av: Madeleine

Du verkar ha det riktigt bar du. Men det är du verkligen värd. Lata dagar i lagom dos men inte för ofta:) Då är myrorna i brallan där....



Hoppas det blir fint väder inför era festligheter i helgen.



God natt Kram

2009-08-12 @ 21:53:10
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0