Lördagskvällens fiskgryta


Kvällens fiskgryta på porslin från Åhléns (det vita fatet) 
samt Lagerhaus (det mönstrade)


Gryta på bland annat; Scampi, lax, pangasiusfilé, fänkål,
morötter, lök, buljong & creme fraiche med tomat & saffran...

Nu sitter jag här framför tv:n denna lördagskväll och kikar på Robinsson. Har precis avnjutit en fiskgryta med bland annat lax, musslor och saffran i min ensamhet och till det blev det ett glas vitt vin i Essenceglasen från Iittala. Lugnet har verkligen sänkt sig och det är så vackert att titta ut genom de stora fönstren och se allt ljus från alla höga hus långt borta. Jag älskar verkligen att bo här uppe bland hustaken, det skänker ett lugn i sig bara det. 

Som det känns här och nu kommer jag att stanna här hemma ikväll. Hade en tanke att ansluta hos Joachim och maken som sitter på Kungsholmen, men jag tror att jag helt enkelt ska ta det lugn bara. Det är ju påsk i veckan som kommer och då blir det förhoppningsvis både ett och två partyn och middagar, så jag sparar mig nog...

Om en stund ska jag äta färska jordgubbar marinerade i muscavadosocker och basilika, så det gr ingen som helst nöd på mig om det var någon som trodde det ;-)

Hoppas att ni haft en bra lördag hittills!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Mm så gott det där såg ut! De vinglasen är så otroligt snygga! Skulle jag mer än gärna vilja ha i min samling, fast jag är rätt nöjd med mina från Boda Nova... men ändå :)



Jag är också solo här hemma ikväll. Har dukat upp med en del gott, det går ingen nöd på mig heller ;)



Mys på nu, kraaam!

2009-04-04 @ 21:21:30
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Lite mer stil på din ensamkväll än min med pizza och öl!! Vad säger det?



Men blev lite förvånad över din SVART/VITA skål! Trodde bara du hade vitt porslin...fniss ;) Snyggt var det så missförstå inte.



Ha en fortsatt skön kväll.



Kram

2009-04-04 @ 21:53:34
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Elin

Ser gott ut som vanligt när det gäller dina recept! Älskar tallriken från Lagerhaus, väldigt mycket Stig Lindbergs Spisa Ribb över den... Tänk om man hade haft den servisen. Den finns HÖGT upp på önskelistan. Jaja, låter som att du har en riktgt nice kväll iallafall.

Kram

2009-04-04 @ 22:02:23
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Sue

Mmmmm ser jätte gott ut!

Du är inte dålig du som komponerar ihop nåt så gott när du är ensam.....jag hade beställt kina mat eller nåt och låtit spisen vila...jag gör inget annat än att laga mat så ibland är det skönt att slippa....



Underbart det har varit idag!!!!



Mys vidare gumman!

2009-04-04 @ 23:05:20
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Therese

Fiskgrytan ser spännande ut och jag adore Essence glasen, så snygga!

2009-04-05 @ 09:34:53
URL: http://likie.webblogg.se/
Postat av: jessi

Det är skönt med ensamkvällar då och då. bara vara i sitt eget sällskap!

Jag kan tänka mig att det är härligt att se utsikten från er lägenhetet, vi bodde förut 9 våningen och det var fantastiskt. Vi har kollat på en lägenhet med underbar utsikt över takåsar, kyrkan, ån här i E-tuna, funderar om det vore ngt för oss, en nybyggd lägenhet med stor balkong terass. (har kollat in er lägenhet i bloggen flera gånger, speciellt er balkong möblering så jag ser hur man kan göra)



Ha det så gott!



kramar





2009-04-05 @ 09:54:04
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: helen

hej! för ett tag sedan så visade du upp bilder på ditt arbetsrum och jag tyckte erat skrivbord var skitsnyggt. har för mig att jag läste att ni hittade ert på fynd och det var utgående och jag tänkte väl ett litet "tusans" men inget mer med det. jag och min sambo har ju dessutom redan ett skrivbord, ett hemmasnickrat av en bänkskiva med ben på som är så långt att vi kan sitta bredvid varandra och göra nytta. vi har stört oss lite på det för jag med min bärbara hänger aldrig vid skrivbordet, jag sitter i köket och framför soffan för det mesta. så det stora skrivbordet är onödigt och vi har nya planer för arbetsrummet. och igår på ikea såg jag ditt vita snygga skrivbord! även killen gillade det så vi var en copycat och köpte ett likadant. tack för inspirationen!

2009-04-05 @ 11:22:48
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Miia - There´s no place like home

Ja glasen är verkligen en favorit, men Boda Nova är ju fina dem också =)



Hoppas att du hade en mysig kväll trots ensamheten!



Kraaamis



Ann-Louise

Haha - vad rolig du är, anledningen till att jag hoppade pizzan beror på att jag blev dålig av just pizza förra helgen så jag är inte jättesugen på det, annars hade jag lätt lkunnat köra en Ann-Louise när jag är ensam, men passade inte igår ;-)



Haha - jag har faktiskt mer svartporslin här hemma så det finns lite annat än vit, tro det eller ej ;-)



Massa kramar



Elin:

Ja du har rätt den påminner nog väldigt mycket om Stig Lindbergs Spisa Ribb och jag håller med om att den servisen inte hade vart fel alls =)



Hoppas att du hade en bra lördag!



Kram



Sue:

Ja var så sugen på fisk och skaldjur så därför fick det bli att spisen fick arbeta även en lördagskväll. Jag orkar sällan bege mig ut och hämta hämtmat, jag är för slö att ta på mig och gå ut helt enkelt ;-)



Kramis



Therese:

Den blev riktigt bra faktiskt och jag älskar våra glas =) Kraaam



jessi:

Ja ensammakvällar kan vara riktigt sköna ibland, det har jag inte ont av alls =)



Ja hur går det md lägenhetsletandet, hoppas ni finner något som ni känner massor för!



Ha en skön söndag!



Kraaam

2009-04-05 @ 12:22:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

helen:

Vad kul att ni fann skrivbordet. Jag tycker att det är superfin och är kanonnöjd med vårat, hoppas att ni kommer trivas med ert också. Visst är det konstigt att IKEA tagit bort just det vita ur sitt sortiment?



Ha en superskön söndag!



Stor kram

2009-04-05 @ 12:25:24
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: helen

det var ett vitt vi köpte och det fanns mängder på lager. verkar som det bara är borttaget på hemsidan men inte ur sortimentet. tur för oss ;-)

2009-04-05 @ 13:46:05
Postat av: Sandra

Åh så gott :)

2009-04-05 @ 18:19:46
URL: http://mittnyahem.blogg.se/
Postat av: Emma

Mmm.. Det där ser gott ut (:!

2009-04-05 @ 19:26:30
URL: http://thisismee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0