Örtomelett med skinka

Nu ska jag traska hemåt och steka en lätt och god frasig omelett med smak av örter till middag, tyckte att den lät så smarrig. Efter maten blir det lite städning och piffande, sedan blir det mys framför tv:n med min älskade man för hela slanten, längtar efter honom... Hoppas er onsdag vart bra hittills? Ni är verkligen tysta som graven idag...


Bild: Ingvar Eriksson  

Ingredienser till 4 portioner


8 st ägg

1 dl lätt creme fraiche med franska örter

½ tsk salt

2 msk olivolja

250 g skinka

40 g Babyspenat eller ruccola (ca ½ paket)

1 krm nymald svartpeppar   

Gör så här


1. Blanda ihop ägg och creme fraiche och salt i en bunke. Hetta upp oljan i en stekpanna. Stek tunna omeletter.
2. Lägg omeletterna på tallrikar. Lägg på skinkan, spenaten eller ruccolan. Vik ihop omeletterna. Peppra. Servera med ett gott bröd.

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ser hur gott ut som helst. Tack för tipset. Blir nog en omelett för mig ikväll också. :)

2008-09-24 @ 16:20:48
Postat av: Nina

Mmm...ser gott ut=) måste jag prova!

2008-09-24 @ 16:40:32
URL: http://cupcakedream.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ååå de där såg himlans gott ut, måste testas ASAP :-P

Ha en mysig aftonen med Mannen, KRAMAR

2008-09-24 @ 16:44:15
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Carin - Fru A

Mums - hoppas att det smakar. Här blir det klyftisar med örtsås & kycklingfilé och efteråt en lång kvällsprommis:)

Ha en trevlig kväll!

2008-09-24 @ 17:04:51
URL: http://frufa.blogg.se/
Postat av: Malin S

Ser gott ut. Jag har massvis med ägg i kylen (mamma&pappa har ju höns på gården) så ett recept med 8 st ägg är perfa. Ska ni mysa framför Idol ? Jag ska turbostäda/tvätta/laga mat (idag igen) för att sedan kasta mig i soffan alternativt rottingfotöljen med gosigt fårskinn. Idol blir det här. Ha det så bra ikväll ! Kram

Jo, ser såklart fram emot att få se Kartellälsklingen "in action".

2008-09-24 @ 18:43:17
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0