Min söndag


Denna valvakekväll i Sjöstaden sett från sovrumsfönstret.

Så är det söndagskväll och här sitter jag och väntar med spänning på valvakan. Hoppas så klart på att "mitt" block står som slutliga segrare och att Sverigedemokraterna inte tar sig in i riksdagen. Men tror att många av de sistnämndas sympatisörer är bland dem i befolkningen som inte orkar ta sig ur sofforna till vallokalerna. 

Min söndag har sett ut som följer efter det att jag bloggade imorse:

  Tagit en promenad med maken till vallokalen och röstat
  Storhandlat på ICA i Sickla
  Hämtat ut ett paket
  Sprungit på två av mina fina bloggläsare Anna och Katja
  Ätit gyros/kebab på det godaste kebabstället här i Sjöstaden
  Sovit skönt i över två timmar väl hemma igen
  Gjort varma smörgåsar

Så nu vet ni hur min söndag sett ut och som sagt nu sitter jag och väntar på att valvakan strax ska dra igång på tv:n. Ha en fortsatt skön söndagskväll, så hörs vi imorgon igen hoppas jag!

Stor kram ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Låter som en lagom ansträngning på söndagen.

Hoppas att du, maken och lilla myran får en mysig kväll.



Kram

2010-09-19 @ 19:37:39
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: therese

Så bara för att man lägger sin röst på sd så är man en slöfock eller?

2010-09-19 @ 19:55:18
Postat av: Katja

Ha haaa, jag har också ätit kebab på bästa kebab-stället i Sjöstaden ikväll och halvligger i soffan och hejar och håller tummarna för att "mitt" block vinner.

Sorry, att jag inte hann stanna upp och prata med dig idag, men hade bråttom till bussen och dessutom ett viktigt samtal i luren. Nästa gång så... Ha en trevlig valvake-söndag tillsammans med maken!



Kram, Katja

2010-09-19 @ 20:10:56
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth H

GOd kveld! Høres ut som du har hatt en perfekt søndag, spesielt deilig hørtes det deilig ut med en høneblund : ) Min søndag har bestått av å rydde etter bursdagsfeiring i går, og å planlegge neste helgs feiring. Fyller man 30år må det vel feires to helger på rad? Jeg synes ihvertfall det er på sin plass. Ønsker deg en flott uke, jeg starter uken med å bli ett år eldre : ) Nyt siste rest av søndagen. Klem Elisabeth

2010-09-19 @ 20:16:11
Postat av: Grannen Sofia

Ni har en fantastisk utsikt! Inte utan att man blir lite avis.



Jag hoppas också att "mitt" block vinner :)

2010-09-19 @ 20:22:15
URL: http://blogg.mama.nu/grannensofia/
Postat av: Christin

Låter verkligen som du haft en toppensöndag. Jag följer också valvakan med spänning man får hoppas att de man röstat på vinner! :) Fin bild du fotat ovan. Kramisar

2010-09-19 @ 20:24:27
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, varma mackor var jag också sugen på idag! Men det blev en halvtaskig pizzabuffé på Liseberg istället ;-) Ha en mysig kväll!



Kram!

2010-09-19 @ 20:30:47
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: sandra

Vi kikar också på valvakan, spännande är det allt och jag hoppas som du att inte Sverigedemokraterna tar sig in! Kram

2010-09-19 @ 20:43:28
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Therese:

Om man nu har gått och lagt sin röst på SD så har man ju INTE tillhört den slöa skaran för då har man ju "orkat" rösta, men jag tror personligen att många som säger sig sympatiserar med SD tillhör de s.k. soffliggarna och aldrig kommer iväg till valurnorna, men jag kan ju ha fel, som sagt bara min högst personliga åsikt! //Anna



Katja:

Kul att se dig! Du stannade ju till en snabbis och hörde ju att du var i telefon och att du var på språng, så tänk inte på det. Vi får pratas vid nästa ggn =) Ha en skön kväll i soffan! Kramar



Elisabeth H:

Åhhh grattis i förskott på din 30 årsdag =) Ha en mysig kväll, stor kraaam

2010-09-19 @ 21:17:48
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror att många som röstar på Sd vill göra en markering för de andra partierna. Det finns ett skäl till att Sd har många anhängare vid särskilda platser här i landet, och det för att det finns många problem som man bör behandla. Sd står ju enbart för EN fråga, i övrigt driver de inte någon vidare politik. Och de andra partierna varken har eller vill ta upp frågan eller ännu mindre ta itu med problemen som bara eskalerar.

Fast dock igen, det är vad jag tror :-) Men jag hoppas ju med att de inte tar sig in, men det ser dessvärre väldigt mörkt ut :-S



Ha en trevlig kväll! Kram Sandra

2010-09-19 @ 21:46:54
Postat av: Sjantika

Måste bara berätta! Drömde något otroligt konstigt häromnatten! Var på ett stort kryssnigsfartyg, på väg till Sthlm, och vad står jag och tittar efter framme vid fören när vi närmar oss huvudstaden?? Jo, Sjöstaden förstås, så jag skulle få se hur du bodde! Där ser man, jag drömmer minsann om dig på nätterna ;) Lite lustigt att man kan drömma om sånt när man aldrig ens träffat människan. Men det e klart, så mycket som du så gulligt delar med dig av varje dag så känns det ju nästan som man känner dig - lite i alla fall =) Ha en underbar kväll!

2010-09-19 @ 21:54:33
Postat av: Sofie

Det låter som en perfekt söndag!

Så himla vackert ni bor, förstår om ni trivs där=)



kram

2010-09-19 @ 22:30:21
URL: http://www.alltforforaldrar.se/frusofie
Postat av: Malin S

Usch, förskräckligt att SD kom in i riksdagen. Att de dessutom är i vågmästarroll var ingen kul överraskning. Usch & fy!!!

2010-09-19 @ 22:54:06
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Jag Gillar D

val är ditt

eller hur

läs om köpta bloggare

moderaterna betalade bloggare

de skulle skriva positivit om dem

all info i min blogg

2010-09-20 @ 00:28:29
URL: http://toppenfem.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon fina Anna!



Jaha, är det måndag igen?! Jag hängde inte med riktigt. ;)



Vilken mysig bild från ert sovrumsfönster förresten! :)



Massor kramar!

2010-09-20 @ 05:39:51
Postat av: marie

Kan du inte lägga upp en magbils snart igen? Hoppas du får en bra start på veckan.

2010-09-20 @ 09:07:04
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Sandra:

Tror du har helt rätt i det su skriver! Kram



Sjantika:

Haha, ja ibland undrar man hur man får ihop sina drömmar ;-) Stor kraaaam



marie:

Ja snart är det kanske dags att fota sig igen :-) Kramkram

2010-09-20 @ 21:15:12
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0