Måndagsmys i Sjöstaden


Vitt och grått är basfärgerna i vårt hem som ni vet, men har nu köpt på mig en
liten accentfärg som ska tas fram snart. Resultatet får ni se framöver!
 
Godkväll på er! Hoppas att er måndag flutit på lika bra som min. Denna eftermiddag har gått åt till att röja i den blivande barnkammaren, för de senaste dagarna har man nämligen nätt och jämnt kunnat ta sig in för alla prylar som jag bara ställt innanför dörren i sina kartonger och liknande. En liten upprensning var alltså ett måste för att svägerskan Marie och hennes Andreas som ska övernatta här imorgon ska få plats. Nu återstår det bara att renbädda i gästsängarna, sedan är vi redo för våra övernattningsgäster.    


Sitter just nu och surfar runt bland favoritbloggarna, en lasange puttrar i ugnen och så väntar jag på att mannen min ska komma hem från jobbet så vi förhoppningsvis kan äta veckans första middag tillsammans :-) 


Ni har väl inte missat att ”Halv åtta hos mig” är tillbaka med en helt ny säsong klockan 19:30 denna kväll. Jag som älskar programmet kommer iallafall att sitta bänkad med en av mina höstinspirerade äpple & kanelmuffins, en kopp kaffe med skummad mjölk och så några tända ljus - måndagsmys!  

 

Ha en fin kväll och sköt om er! Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Elisabeth H

Hei!



Det er veldig fint med hvitt og grått synes jeg, har mye av det selv- med ett lite innslag av rosa.

De muffinsene hørtes veldig gode ut, de skal jeg prøve å bake en dag. I kveld sitter jeg å planlegger feiring av 30- års dagen min litt senere i september. Hele to helger skal den feires :)



Kos deg med mannen når han kommer hjem denne mandagskvelden.

Klem fra Elisabeth

2010-09-06 @ 19:01:07
Postat av: sandra

Åh så gott med lasange, jag ska också se halv åtta hos mig om barnen somnar som dom ska. Så mysigt program!

2010-09-06 @ 19:21:56
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Katja

Ett litet måndagstips till dig som gillar apor!

//Katja

http://www.coozie.se/Default.aspx

2010-09-06 @ 19:24:13
URL: http://klorinhaxan.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Jag ska också bänka mig nu kl. 19.30, älskar detta program! Men glöm inte kolla på Ullared också ;-)



Kram!

2010-09-06 @ 19:24:28
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Älskar också det programmet! Kul med alla bra tv-program nu i höst!

2010-09-06 @ 19:26:29
URL: http://smultronros.webblogg.se/
Postat av: Malin - BabyRevolution

Hej! Fin blogg. Hittad just hit!

I november öppar vi vår stora alternativa Babybutik BabyRevolution på Kungsholmen, välkommen dit!

Hoppas att lasagnen smakade bra.

/Malin

2010-09-06 @ 21:37:19
URL: http://www.babyrevolution.se
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Ska bli spännande att se accentfärgen sen! :) Det är kul att bryta av vitt med någon färg tycker jag. Inte brukar det behövas mycket heller för att den ska synas på ett bra sätt. :)



Hur gör ni sen med kontorsplatsen, när kontor/gästrum blir barnkammare? Blir det tillbaka på köksbordet med hemmajobb, eller satsar ni på en liten kontorsplats i sovrummet? (Eller större boende?) :)



Ha en fin tisdag!

Massor kramar!

2010-09-07 @ 05:52:15
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin - BabyRevolution:

Tack =)

vad spännande, då får man ta sig en sväng förbi butiken när ni väl öppnat, Lycka till! kram/Anna



Rebecca:

Ja, jag kände att jag ville ha en accentfärg i höst upptill det grå och vita =)



Kontorsplatsen måste tyvärr bort, finns ingen plats över. Skulle vara en liten del i sovrummet, men blir troligtvis för trångt där så vi får skippa det ohc köra som tidigare för något år sedan vid köksbordet de ggr någon av oss arbetar hemifrån.



Kram på dig!

2010-09-07 @ 10:13:23
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag gör likadant i min lägenhet, har mest vitt med lite svart i grunden och skojar till det med accentfärger! Har uppsättningar nu av kuddar, ljus, marimekkoskålar osv som sätter färg på rummet i bl.a. lila, rosa, grönt, rött (älskade jul!), grått och turkost :) Fantastiskt vad lite små detajler kan göra. Ska bli kul att se ditt resultat!

2010-09-07 @ 15:39:30
URL: http://dareling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0