Hektisk morgon, lugn kväll


Hann aldrig läsa denna i helgen, så det ska jag ta igen i detta
nu, blir en stund i soffan med lite härlig inspirationsläsning.

Kastades in i ett morgon- och förmiddagsmöte imorse. Hade noterat fel mötesdatum med hela tio dagar(!) Så det var bara att samla ihop villkor, papper och penna och springa till hissen och åka ytterligare 8 våningar upp i höghuset med andan i halsen till ett produkt/villkorsmöte. Så en rivstart vart det allt, resten av dagen har efter det lilla ”missödet” flutit på i bra takt och inga fler ”överraskningar” har dykt upp.

 

Känt mig rätt trött idag. Beror troligtvis på helgens resa i kombination med min ovanligt tidiga gårdagsmorgon. Dessutom hade jag lyckats med konststycket att sätta alarmet på ringning denna morgon kl 04:45. Hur jag fick det till att det är lika med kvart i sju som är den tiden jag brukar masa mig upp om mornarna, är för mig ännu en gåta. Men mobilen skränade igång där mitt i natten och väckte såklart upp både maken och mig. Så flera anledningar finns allt till att jag nästan nickade till framför datorn efter kl 15 denna eftermiddag.

 

Har nu tänt en massa ljus här hemma, bytt om från dagens kläder som var en svart mjuk ullklänning från Zara, en rosa kofta med knytband från H&M och sköna strumpor och lufsar nu runt i min sköna morgonrock istället. Håret har åkt upp i en knut och funderar på om inte sminket ska åka av rätt snart det också. Blir hemmamys ikväll och förhoppningsvis en tidig sänggång.

 

Nu ska jag läsa i Plaza Interiör och ha det lugnt och stilla en stund! Sköt om er så hörs vi!

 

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Usch såna morgnar brukar ge skruvade dagar. Skönt med en lugn kväll nu då. Själv har jag haft en lugn dag här hemma men har fått massor gjort.



Tänkte på dig och Myris idag då jag kånkade hem ett stort vitt plåt "M", men jag antar att Myris inte får ett namn som börjar på M ;-)eller så är det så?? Finns ju några fina faktiskt kom jag på nu.



KRAM

2010-10-05 @ 18:04:51
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ja jag är superglad för mina bokstäver och siffror!! Att de var vita, blanka kändes för bra för att vara sant, och man kan ju sprayfärga dem om man vill. Ledsnar jag på "M":et hör jag av mig ;-)



Jag överlät åt Caroline att bestämma ställe men har haft så mkt att göra att jag hunnit höra av mig, så jag vet inte än? Vore skoj om du kunde!



Vila nu!!

Kram igen

2010-10-05 @ 18:19:20
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Så skönt det låter! Hoppas du får en lugn kväll :)

2010-10-05 @ 18:34:44
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Men Anna! Tidig sänggång?! Har du glömt bort att det är säsongspremiär av Desperate Housewives ikväll?!



Åh, att gå upp kvart i sju är rena sovmorgonen för mig nuförtiden! Nya jobbet innebär tidigare arbetstider för mig om mornarna och numera går alarmet på mellan 04:30 och 05:30! Att gå upp 04:30 känns som mitt i natten ja.. :)



Ha en mysig kväll där hemma i soffan!

Kram /Miia

2010-10-05 @ 18:45:37
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

När jag läser om hur du ska vila och ta det lugnt blir jag ofantligt avundsjuk...

Min son föddes på julafton förra året och jag har sedan dess inte känt LUGN en enda gång. Han är det finaste som finns o att vara mamma är fantastiskt, MEN det är också jobbigt, stressigt och intensivt. Att få i lugn och ro duscha, mysa i soffan, plocka hemma, shoppa och bara tänka är numera lyx.

När jag var gravid lyssnade jag inte på sådana varningar, tyckte "hur svårt kan det vara, de sover ju ibland, barnen..", men det är svårt. För då är det mycket man vill göra.

Du verkar vara så gullig, så jag vill bara tipsa om att verkligen ta tillvara på dessa lugna stunder.

2010-10-05 @ 18:51:27
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, det var längesen jag köpte den tidningen - en av mina favoriter när det gäller inredning.



Ha en mysig kväll nu, och dubbelkolla nu hur du ställer klockan imorgon ;-)



Kram!

2010-10-05 @ 18:57:25
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Låter som en mysig tisdagskväll!

Tycker din blogg är så mysig, får alltid lite ny inspiration när jag kikar in här!

kram Åsa

2010-10-05 @ 20:23:31
Postat av: sandra

Låter som du får en mysig kväll efter en hektisk dag! Kram

2010-10-05 @ 20:46:45
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Natalie

Såna kvällar uppskattas alltid efter en hektisk dag. Själv har jag såna kvällar att vänta mig några veckor fram eftersom jag är sjukskriven!!

Kram

2010-10-06 @ 15:52:11
URL: http://nataliesdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0