En riktig vilodag


Utsikten från vår gemensamhetsterras längts upp i huset. En vidundrande
utikt har vi därifrån helt onekligen.

Från en annan vinkel ser man stora delar av Sjöstaden.

Höst, höst, höst..

Godkväll i stugorna! Vips har även denna helg snart passerat och jag sitter här efter en lång, varm och härlig dusch och väntar på att "Kalla Fakta" ska börja på TV4.

Ikväll handlar programmet om hur man har granskat Karolinska sjukhusets vård av utrikesminister Anna Lindh. Minns hur chockad jag blev att hon verkligen avled den där tidiga morgonen den 11 september 2003. Trodde nog som många med mig att det inte var riktigt så allvarligt som det senare visade sig att det var. En riktigt sorglig och onödig händelse! Ska bli intressant att se programmet och vad man kommit fram till.     

Det har varit en riktigt slapp söndag här i Sjöstadshemmet, inte hänt mycket överhuvudtaget. Verkligen kopplat av till max de gångna dagarna, en riktig vilohelg med andra ord! Imorgon är det återigen en ny arbetvecka och nya tag. 

Ha en nu en fortsatt skön söndagskväll och hoppas ni får en fin start på veckan. 

Kramar ♥ 

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja ikväll måste man spana in Kalla Fakta. Kan det här verkligen stämma? Vad är det som kommit fram så här lång tid efteråt? Läskigt. Jag tyckte hon var en sådan stark och sympatisk tjej. Hon stod alltid upp för sig på något sätt. Oavsett politisk färg tycker jag hon var en förebild för oss tjejer.



Förresten, jag har en present till dig. Hos mig. :)

Kram

2010-10-17 @ 19:43:49
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: sofie

Kände du igen mig? ;)



(se blogg så förstår du vad jag menar)



KRAMAR



PS! shit vilken takterass... vilka fester man kan ha där du.... ;-P

2010-10-17 @ 20:53:32
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: sofie

HAHA nää tänkte du!?! Vad lustigt, fast du inte träffat mig på riktigt och det är från 2003! Ja, visst det var så otroligt sorgligt och ofattbart, fortfarande är. Men lite roligt har vi i familjen o vännerna åt att det där klippet FORTFARANDE förföljer mig. . .



Kramar!!

2010-10-17 @ 21:07:03
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: sofie

Tack!! Men det skulle vara håret då... (gudskelov)!



Kram och god natt!



PS! Imorgon ska jag svara på din "vem är du som läser enkät", har varit tyst i veckan från pga strul med internetuppkopplingen..!



Kram!

2010-10-17 @ 21:30:47
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Carolines hemligheter

Vad härligt med en lugn och skön helg utan några direkta planer, speciellt när vädret varit så underbart som denna helg!



Måste ju verkligen slå ett slag för en natt på Elite Hotel Marina Tower några veckor innan bf, det var så skönt att sticka hemifrån för lite lyx men att ändå vara så nära hemmet :-)



Oj, nu skall visst maken ha datorn... Stor kram & sov sött!!!

2010-10-17 @ 22:10:25
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: camilla

Vilken härlig utsikt! Det finns nog inget vackrare än hösten med sin klara luft och varma färger. Skönt med en riktig vilodag, ta hand om dig och magen! Kram

2010-10-17 @ 23:18:20
URL: http://technologyforthesoul.blogspot.com/
Postat av: Lisamyek

När det hände, Anna Lindh, var jag 15 år och jag visste inte mycket Sveriges politik, inte mer än det man normalt lär sig i skolan i den åldern. Men det var då jag fick upp ögonen för politiken. Det har sagts väldigt mycket gott om Anna Lindh, tom att hennes död är en stor förlust för svensk politik... Jag undrar vad hon skulle gjort för Sverige idag. Jag tror hon hade varit i Mona Sahlins plats och konkurrerat med Reinfeldt om statsministerposten (kanske inte så mycket till konkurrens, kanske hade inte blått vunnit de senaste två valen).. i alla fall sorgligt som du säger!

Vackra, vackra höst! Gillar bilden på trädet med gräset i kontrast med höstlöven, så vackert!

2010-10-19 @ 22:16:42
URL: http://lisamyek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0