Enkel husman



Igår tillagade jag något som var mycket länge sedan jag tillagade. Nämligen helt vanliga fläskkotletter med kokt potatis, sås och rårörda lingon och så gott det är! Fick till kryddningen perfekt så det var en riktigt kulinarisk måltid vi åt hur enkelt det än är. Är väldigt förtjust i just husmanskost, men kanske inte tillagar det varje dag precis, men tror det ska få bli ändring på det framöver, gott, gott!

Hade en skön och lugn måndagskväll. Försökte ta hand om mig själv lite extra så det blev nagelfix och även ett fotbad med efterföljande pedikyr framför tv:n. Riktigt skönt med en varmt fotbad emellanåt. Maken kom hem strax före halvnio tiden och sedan blev det mest mys för vår del innan det var dags för läggdags.

Har sovit riktigt skönt inatt och har de senaste veckorna funnit mig till ro med den lilla kulan när jag ska sova. Den känns inte så fasligt mycket i vägen nu när jag kommit underfund med hur jag ska ligga när jag sover. Skönt det för en god nattssömn är bland det bästa för både utseende, humör och välbefinnandet i övrigt. Så hoppas det håller i sig så länge det bara går!

Ser framemot denna tisdag, inte för att jag har något särskilt är på schemat, men känner mig på rätt bra humör!

Kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: Designing good life - Sarah

Härligt med ett fotbad! Det är en pryl som jag glömmer bort att jag har. :-)

2010-10-12 @ 08:21:47
URL: http://www.designinggoodlife.se
Postat av: Carolines hemligheter

Åh, vad gott det såg ut! Jag har varit sugen på lunch ända sedan tio idag men man måste kanske hejda sig en stund till, haha...



Om du inte har kokboken Husmanskonst av Leif Mannerström hemma så bara MÅSTE du köpa den, jag kan fortfarande bläddra i den flera gånger i veckan trots att den bott här hemma ett bra tag nu! Så mycket gott, provade hans fisklasagne senast i helgen (ska lägga ut receptet på bloggen tänkte jag) och precis som alla andra rätter jag lagat ur hans bok så var den en riktig höjdare :-)



Tack för din kommentar igår, idag känns det betydligt bättre men det är kanske lätt hänt att känna sig ensam i alla fysiska och mentala förändringar som en graviditet innebär, hur fantastiskt det än är att få vara med om detta så finns det ju stunder när man verkligen skulle behöva dela på tankar och känslor fullt ut med någon annan (framförallt den man lever med)...



Stor kram & hoppas att du har en skön tisdag!

2010-10-12 @ 10:40:22
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Det ser jättegott ut! Husman gillar jag med :)

2010-10-12 @ 13:05:05
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Christian

Hej!



Kikade in vilka som hade delat med sig om sin info och berättar att de följer din blogg... det verkar som om jag är ensam kille, förutom din man kanske. Stämmer det?



Tycker iallafall det är skoj att få shoppingtips från dig, framförallt nu när vi också ska ha vårt första barn. ;)



Ha det bra.



/Christian

2010-10-12 @ 14:26:29
Postat av: Anna - Starwoman

Christian:

Tycker det är väldigt skoj att även killar är inne och läser. Jag vet ju att min man gör det samt att en killkompis/studentkompis från Lundatiden gör det, men det är kanske fler, fast de inte vill berätta/erkänna det ;-)



Kul iaf att du kikar in här och läser och stort grattis till er kommande lilla bebis. När ska han/hon födas?



//Anna

2010-10-12 @ 15:17:07
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Zandra

De där såg riktigt smarrigt ut! Nåt att komma ihåg helt klart hihi :-)

Ha en skön kväll tjejen.

Kram

2010-10-12 @ 17:52:00
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Christian

Han ska komma ut den 15:e dec... så vi håller tummarna att det inte blir julafton! ;)



Har precis shoppat RL grejor på nätet till hans säng...grejorna kom idag så imorgon ska jag till posten! ;)

2010-10-12 @ 19:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0