Höstpiffat i vitt


Lite höstpiffat har det blivit på balkongen, dock inte klart ännu
men två vita ljung fick följa med hem igår och står nu där ute
och är vackra.


Den vita krukan kommer från Åhléns & jag hittade faktiskt
kvittot tillhörande den igår när jag röjde från 2002(!) men
tror faktiskt de säljs än idag?!
 

En av ljungen står på golvet tillsammans med några lyktor.
Gillar just lyktor på höst/vinter där ute som man kan tända
så lyser det så fint in i lägenheten genom de stora fönster-
partierna.

Idag har det känts lite lättare att röja här hemma. Troligtvis för att jag tog det allra värsta igår. Dock går det till ett visst och jag lessnar på det, men envis som jag är ska jag bli klar innan denna helg är över. Vill få tomma rena ytor där inne så man kan börja om pånytt inom en snar framtid.

Är det fler än jag som den senaste veckan har haft svårt att komma in samt att kommentera på bloggar? Min dator står och tänker och tänker och det tar en evighet rent ut sagt om det ens fungerar att komma in överhuvudtaget. Lätt irriterande och som sagt vet inte om det är bara min dator eller om det är fler av er som upplever samma? Blir ialla fall inte många kommentarer från mig i dessa dagar och det beror helt enkelt på detta lilla fenomen.  

Nu ska jag återgå till mitt roliga helgnöje innan det mörknar ute. Kanske hinner jag med ett inlägg till innan dagen är slut, om inte hörs vi imorgon igen!

Stor kram ♥ 
  

Kommentarer
Postat av: Lena och Tilde

Fint du får det på balkongen, håller med det är roligt att rensa i början men jag tröttnar mot slutet. Men ni skall ju göra om rummet till lilla myran så då är det ju en extra morot..



Jag har haft problem att komma in på olika bloggar och likaså bloglovin



ha en skön söndagskväll

2010-10-10 @ 17:31:53
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lena och Tilde :

Ja det är såklart en fin morot och nu när jag snart är klar så känns det extra bra =)



Skönt då är det inte bara min dator som fått ett spel utan att det finns fler som inte kommer in på bloggarna.



Ha en fin kväll, kramaaar



2010-10-10 @ 17:47:32
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Daniela

Fint med lite höstpiff!

Har piffat på trappen här hemma med och det blev en klar förbättring! :)

Kram

2010-10-10 @ 18:05:27
URL: http://www.pavargata.blogspot.com
Postat av: Paula

Så fint du fixat på balkongen!

Vit ljung är en stor favorit även hos mig :)



Även jag har haft problem, främst med blogg.se, kanske det inte är min dator i alla fall...

2010-10-10 @ 18:35:20
URL: http://hallonmasken.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Jättefint! :)



Kan ju tala om att det inte bara är du som haft problem med bloggen. De hade till och med en liten ruta uppe om det för någon dag sedan på startsidan.

2010-10-10 @ 18:39:24
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: sofie

Tjusigt så! :)



Har också varit segt att gå in på andras bloggar och kommentera så du är nog inte ensam! :)



Kramar!!

2010-10-10 @ 19:41:17
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Natalie

Hejsan!

Själv har jag inte upplevt att det har tagit tid att komma in och komentera andras bloggar men ikväll så hade jag problem med min egen.. Jag fick stänga ner datorn och det tog tid att få iväg mitt inlägg.. Bilder har heller inte funkat så bra... Märkligt..

Ha en skön kväll.. Kram

2010-10-10 @ 20:19:25
URL: http://nataliesdagar.blogg.se/
Postat av: madde

Jag har samma problem! Så är antagligen inte bara din dator..



Vad fint du har piffat på din balkong!



KRAM

2010-10-10 @ 20:36:54
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Snyggt och stilrent - I Like :-)



Ha en mysig söndagkväll!



Kram Nina



Ps; Du kanske har nämnt det förrut, men hur länge har du tänkt jobba innan lillen kommer?

2010-10-10 @ 20:43:21
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Colins mamma

Å, så fint det blir!

Jag har för övrigt haft samma problem, det går riktigt långsamt emellanåt :/

2010-10-10 @ 20:56:30
URL: http://hostherese.blogg.se/
Postat av: Berenice

I confirmed… almost impossible to leave comments...

I am also somebody who collects and accumulates all kind of stuff and also the one who spend days clearing up everything. I wish I could end up learning from my own experience but...

You apartment always looks so neat I would not have guessed you have a tendency for collecting...at least you accumulates in hidden places;-)

Hope you had a good weekend overall and you clearing is done.

Hugs

Berenice

2010-10-10 @ 21:21:40
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Nina - Glamourmamman:

Jag har faktiskt tänkt jobba så länge jag bara kan, ingen plan alls på att gå hem tidigare faktiskt. Än så länge mår jag som vanligt och då känns det som jag kan köra ända in i kaklet ;-) Men börjar jag känna mig sämre kanske jag slutar någon vecka innan BF som är den 3 december.



Kraam



Berenice:

So you are like me a collector m:-) I am a master at gathering in cabinets, boxes and such under the bed. So it can not be seen directly outwardly, but I have many caches which now appear when I have to clear out an entire room. But now I'm almost finished, feels wonderful, I can tell =)



Hope your weekend was wonderful.



Hugs / Anna

2010-10-10 @ 21:37:36
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Britta bloggar

FInt, ljung är så himla fint!

2010-10-10 @ 22:05:51
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Teresia

Blev väldigt snyggt med den vita ljungen. Vår balkong står ofixad just nu, förutom att vi tog in kuddar och filtar för vinterförvaring idag.



Jag förstår hur du känner dig med rensningen, hade samma problem för några veckor sen. Kan trösta dig med att man känner sig väldigt nöjd när rummet är klart... och sen ännu nöjdare (och lycklig) när rummets nya innehavare har kommit.



Ps.Hoppas att du får något nöje av tidningarna och böckerna.

2010-10-10 @ 22:08:53
Postat av: Mira

Fint det blir på balkongen. Har ni inglasad balkong eller öppen? Jag fixade min balkong till sommaren, sen har jag inte orkat fixa sen Ella kom till världen..;) haft fullt upp med att vara mamma.



Skönt att du snart rensat ut förstår jag. Det är väl samtidigt lite roligt att göra det när det leder till mer och mer färdigt rum till myrisen? =)



Sköt om dig och ha en bra kväll!

Kramis Mira

2010-10-10 @ 22:26:52
URL: http://mirandalux.blogspot.com
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Teresia:

Vi tog också in dynor och kuddar denna söndag och bar ner till förrådet. Skönt att få det gjort, känns inte som man kommer istta där ute mera detta år =)



Tack SÅÅÅÅÅÅ mycket för leveransen i går. Jag är SÅ tacksam och glad för böckerna och tidningarna. Var flera av böckerna som jag tänkt köpa/låna på biblioteket så jag blev jätteglad. Kommer över med dem så fort jag är klar.



Förresten vilken übersöt myra du ritat på kortet, passade ju perfekt :-)



Ang röjning i rummet så är det "slitigt" men så värt det, längtar till han som ska bo där gör entré!



Sov gott och tack än en ggn,



Kram/Anna



Mira:

Våra balkonger är öppna så ingen inglasning alltså. På bilden skymtar dynor och kuddar men de åkte ner i förrådet denna söndag så nu är det bara stommen av sofforna och bordet som är i konstrotting som står där ute. De klaarar sig över vintern där ute då det är tak över balkongen och vinden ligger oftas inte på där.



Kram/Anna

2010-10-10 @ 22:32:18
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Vad fint det blev med ljungen i krukorna! :) Här fyllde jag på med murgröna nyligen och de underbara tvillingblommorna blommar FORTFARANDE som tokiga! :) Har haft dem sedan i försomras. Gissa om jag vill ha sådana fler gånger! :)



Det var märkligt nog längesen jag hade lyktor ute på balkongen, men gillar det och det skulle ju inte vara fel såhär års. :) Får kika efter någon passade... :)



Känner igen det där med utrensning -man tröttnar efter ett tag, så det gäller att ta det i omgångar. Men du, var i gästrummet har du haft allt? Det har ju sett så cleant ut på bild? :) Bokhyllan och skåpet över skrivbordet kan väl inte ha rymt så mycket? Eller har du som vi -proppade garderober? ;)



Massor kramar till dig, goa Anna!

2010-10-11 @ 05:47:34
Postat av: Fru Hurtig

Finfint, alltid roligt med blommor och växter oavsett årstid.

2010-10-11 @ 10:40:00
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0