S T O R S T A D



Vår fredagsmiddag på "Storstad" i Vasastan. Hade jag vetat hur min mat skulle
se ut i ljuset från kamerablixten hade jag aldrig vågat mig på en beställning.
Ser riktigt äcklig ut, men risotton med trumpetsvamp & musslor var helt ok.
Till efterrätt en äppleterrine med krademummaglass & nötkross. 

Godmorgon lördag!

Har varit vaken några timmar nu och legat under täcket i sängvärmen och läst Dagens Nyheter med en snusandes och sovande make bredvid mig och en liten Myra i magen som haft hicka till och från hela morgonen. Känns som rytmiskt tickande där innifrån och det ska tydligen vara just hicka man känner har jag läst mig till.  

Gårdagskvällen blev som några av er kanske märkte ovanligt tyst här på bloggen. Anledningen var att vi var ute och åt en trevlig fredagsmiddag med Joachim, Fredrika och deras lille Wilhelm på restaurang "Storstad" vid Odenplan med några efterföljande timmar hemma hos dem. Hade en riktigt trevlig kväll och såklart extra mysigt att få gosa med charmtrollet Wilhelm snart åtta veckor och att få sitta och prata med Fredrika om förlossning och allt annat som sker runt omkring precis för och efter bebisen ankomst. Ser framemot både fler middagar tillsammans samt att vi ska hitta på en massa kul saker båda familjerna när Myran väl också är född. Tack för en trevlig kväll alla inblandade!

Idag har jag inte särskilt mycket på agendan. Har inte hunnit med att städa av här hemma ännu denna vecka, så får bli en sväng om med dammsugare och mopp. Tvättmaskinen håller i detta nu på med tvätten och jag tror att det även får bli en nypa frisk höstluft bort till blomsterbutiken "Magnolia". Ska kika efter bland annat ljung för att fixa lite höstpiff på balkongen. Så lite småsaker blir det att pyssla med denna lördag, men resterande av tiden blir det hemmamys med mina älsklingar; maken och magen.

Ha en härlig lördag!

Kramar/Anna ♥
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Anna! Jag vet att du köpte ett par Hunters nyss.. och att du skrev att de liknar deras Jimmy choo stövlar.



Du vet väl att man fortfarande kan få tag i dem? Såg dem har jag för mig på hästbutiken på kungsgatan. Men finns även att köpa här:



http://www.hunter-boot.com/2/29/Shop-Online/Hunter-and-Jimmy-Choo/BLACK/W23612_BLK.aspx?ReturnQString=%2f2%2fShop-Online%2fProducts.aspx%3fcategoryID%3d29%26selectedpage%3d0%26pagingenabled%3dTrue



kram

2010-10-09 @ 12:29:54
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter som en skön fredagskväll! Vi ska oxå träffa goda vänner ikväll. (Vad hade man gjort utan dem?) Och jag tänkte försöka mig på Leilas blueberry cheesecake. Får se hur det går.. :) Önskar dig en skön lördag! Kram

2010-10-09 @ 12:37:46
URL: http://jennycharlottes.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Ah du frestas hela tiden.Svenska tidningar etc och nu Storstad, gamla after work-haket! Vill hem:-)

2010-10-09 @ 13:46:45
Postat av: Natalie

De där städdagarna måste ju oxå finnas. Det är inte super kul att pyssla med städning men man är så nöjd efteråt :)

Ha en riktigt skön lördag.

Kram

2010-10-09 @ 14:08:32
URL: http://nataliesdagar.blogg.se/
Postat av: elin

Hur långt är det från Sjöstaden in till Stockholm centrum? :)

2010-10-09 @ 15:12:45
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Elin:

Skulle tippa på att det är undefär 4-5 km :-)

2010-10-09 @ 15:42:54
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: madde

Hej!



Har kikat in här flera gånger nu de senaste veckorna, tycker att du har en jättemysig blogg. Och självklart tycker jag särskilt om att följa dig och din graviditet.



Tycker mig känna igen dig från gymnasiet i Enk. Men jag kan ha fel?



KRAM

2010-10-09 @ 17:07:19
URL: http://madeleinemis.blogspot.com
Postat av: Nina - Glamourmamman

Åh, att äta ute är ju lyx!! Skönt att höra att det är fler som tar med sina barn på restaurang :-)



Ha en mysig kväll!



Kram Nina

2010-10-09 @ 18:51:48
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för en bra blogg. Tänkte på en sak när du skrev om förlossning och sånt. Du är antagligen väldigt trött på alla tips och sånt om förlossningen men tänkte bara nämna en sak. Något som jag tyckte var jobbigt efter förlossningen var amningen. På vår föräldrar utbildning gick vi igenom mycket om förlossningen, dess olika faser, smärtlindring mm, men amning nämdes bara lite snabbt om hur man skulle "lägga till" barnet vid bröstet. Jag trodde att det bara var att amma, men det var det verkligen inte. Jag hade mycket problem med onda och såriga vårtor mm. Det behöver ABSOLUT INTE bli så för dig men för mig var amningen lite av en chock. Det nämns så mycket om just förlossningen men amningen glöms bort lite kan jag tycka.

2010-10-09 @ 19:30:52
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anna:

Tusen tack för tipsen, jag är inte alls trött på dem utan blir glad när folk tar sig tid och skriver om sina erfarenheter =) Massa kraamar

2010-10-09 @ 21:03:01
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vet ej om min kommentar fastnade så jag gör ett nytt försök.

Synd du inte hängde med igår men jag ser ju att du hade fullt upp!

Det var angående såriga och ömma bröstvårtor vid amning så fick jag ett bra tips av min mamma. Hon sa att man skulle härda bröstvårtoena innan förlossningen. Hur då? Jo man "gnuggar" en torr frottéhanduk på vårtorna ordentligt några veckor innan så man vänjer huden och den blir "tjockare".

Låter kanske lite spooky, men jag var iallafall väldigt glad över min mammas kloka ord, det hjälpte jättemycket!! Mitt tips, ta´t om du vill!



Kram

2010-10-09 @ 21:56:08
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0