Café Linnou


Nästan granne med oss har ett nytt och fräscht fik öppnat
för några månader sedan.

Vitt med färglada möbler och perfekt med plats för barnvagnar
och en liten lekhörna för barn. Perfekt här i Sjöstaden där det
finns sååååå mycket småbarnsfamiljer.

Maken och jag testade fiket denna eftermiddag och min
äppelkaka med vaniljsås var riktigt god och makens
Kärleksmums likaså.  

En chailatte till mig och Earl Grey te med mjölk till mannen
min. Gott och passande när det blåste och regnade utanför
fönstren.

Mörkret har sänkt sig och det fortsätter att regna och regna utanför fönstren. Vår eftermiddagstripp till Länna gick bra och jag fick med mig rätt tvåpump hem denna gång. Dessutom hittade maken affären "Babyproffsen" utmed vägen som vi kikade in i och fick med oss både ett mysigt täcke och en liten kudde till Moseskorgen, som ju kommer att bli myrans första säng inne hos oss i vårt sovrum innan han går över till Spjälsängen.

Blev även en termometer, babywipes, en babymobilarm till spjälsängen, små mininappar samt en nappflaska från Dr Browns´s som sägs ska motverka kolik fick följa med hem. Jag har absolut tänkt försöka amma om jag kan, men man vet aldrig hur sådant fungerar och hur mycket mjölk man har. Är ju så olika, så en nappflaska för de minsta samt mjölersättning har köpts hem utifall det inte blir som jag tänker mig. Så nu har vi bockat av en hel del på inköpslistan inför vår älskade lilla myras ankomst. Vi längtar efter dig både din pappa och jag.. ♥

Efter den lilla shoppingturen åkte vi hem till Sjöstaden och testade det relativt nyöppnade Café Linnou som ligger nästan granne med oss. Har tänkt kika in där flera gånger, alltid mycket folk när jag gått förbi. Så det blev en eftermiddagsfika med äppelkaka och vaniljsås och jag är positivt överraskad. Supergullig tjej bakom disken som var väldigt mån om att allt var bra. Fick för mig att det är hon som äger stället, god fika och god chailatte. Ett perfekt ställe för mammor och pappor med barnvagn då det var gott om plats. Fanns dessutom en liten lekhörna för barn med både tv med teknad film samt söta plast Puppys som jag bara älskar i olika färger. Bara måste köpa en sådan till Myran längre fram och då helst i vitt eller svart. Det kommer med all säkerhet bli fler besök på fiket framöver och jag kommer säkert hitta dit även med barnvagnen när det väl är dags för mig och myran att gå ut på promenader i vinter. 

Just nu kikar vi på "Wallanderfilmen - Vålnaden" och har det allmänt slappt och skönt i soffan. Hoppas er helg vart till belåtenhet. På återseende!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilken härlig söndag ni har haft - både myst på café och boat lite :-)



Angående nappflaska och ersättning så kan jag säga att det kan vara bra att ha hemma ändå, även om man ammar. Ibland pumpar jag t.ex. ut mjölk om jag ska vara borta en längre stund. Och ersättning kan ju vara bra att ha också om det kniper någon gång. Charlie tar allt och det känns grymt skönt - man känner sig inte så låst då. Sedan kan det ju vara bra att han tar flaska om man nån gång vill unna sig ett glas vin eller så ;-)



Ha en skön kväll! Här hemma är vi ganska trötta (men nöjda) efter dagens dop ;-)



Kramar!

2010-10-24 @ 18:55:27
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hei Anna! Nå er jeg hjemme etter en ukes ferie i varmen. Så nå har jeg lest meg opp på hva du har tilbragt uken med, når jeg lå på stranden : ) Fine håndkler fra lexington du har kjøpt, liker fargen. Så god den eplekaken så ut....fikk lyst til å bake litt nå.. Nå skal jeg krype opp i sofaen med ett galss vin - og forberede meg på jobb i morgen. En uke ferie går fort! Nyt søndagskvelden og ønsker deg en god uke. Klem fra Elisabeth ; )

2010-10-24 @ 18:57:31
Postat av: Ena

Ett litet tips bara, nyfödingar ska helst inte ha täcke utan det rekommenderas att vänta med tills 12 månader. En filt eller en sovpåse ska vara bäst första tiden. Vår son har haft sovpåse, jättemysigt och bra. Kan inte sparka av sig eller få upp över huvudet (vilket faran är med ett tätt täcke), samt när man lägger ner bebisen efter nattamning så ligger bebisen redan i en påse och vaknar inte när man stoppar om och har sig.

2010-10-24 @ 19:58:31
Postat av: Sandra

Mysigt det låter! För mig har inte amningen fungerat så bra tyvärr, vi har alltid använt Dr Browns flaskor och de är verkligen dom bästa tycker jag! Fast man vill såklart att amningen ska fungera i första hand men ibland blir det ju inte så. Hoppas er söndagskväll blir bra! kram

2010-10-24 @ 20:11:18
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Ena:

Tack för tipset, då får vi kika på en sovpåse till lillen. Vet du vart det finns? Kram kraaam

2010-10-24 @ 20:18:22
URL: http://starwoman. blogg.se
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Britta:

Vi har den minsta varianten av pedalhinken. Bild finns här:



http://starwoman.blogg.se/2009/november/draft-nov-3-2009-1.html#comment



Ha en mysig söndagskväll!



Kraaaam/Anna

2010-10-24 @ 20:23:19
URL: http://starwoman. blogg.se
Postat av: Madeleine

Mysigt med söndagsfika.



Förstår verkligen att du och J längtra efte rlilla Myran och snart är han hos er. Så spännande:)



KRAM

2010-10-24 @ 21:11:05
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Emma från Kastberga

Åh, visst är det härligt med babyshopping?!



Kram!

2010-10-24 @ 22:06:03
URL: http://kastberga.wordpress.com
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Skönt att ha hittat en massa bra på helgens shoppingturer. :) Här blev det bara en liten igår, för att köpa en present samt mat, men usch vad tråkigt det var att gå i affärer!? Hade inte alls lust! (Jag måste ju vara sjuk!) ;) Gnällde till och med när mannen svängde in på min favoritbutik Cervera.



Hoppas du får en bra måndag!

Massor kramar!

2010-10-25 @ 05:56:14
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad fint det ser ut.

2010-10-25 @ 07:34:01
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ena

De är inte lika lätta att få tag på i Sverige som här i UK, men har sett på IKEA och HM. Fast då vet jag inte om de passar från födseln. Ett känt märke är Grobags om det hjälper. Jag vet dock att det går att få tag på i Sverige för nyfödda om man letar lite. Kan verkligen rekommenderas, hur gosigt som helst.

2010-10-25 @ 08:08:16
Postat av: Nina

Det finns ganska många svenska webbutiker som säljer Grobags, bara att googla sig fram!

2010-10-25 @ 10:15:51
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Caféet ser ju oförskämt mysigt ut... vilken tur att bo så nära ett sådant hak.



Ha en fantastisk måndag.

Kramar från ett soligt Kungsbacka

2010-10-25 @ 10:23:48
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Finna

Kom att tänka på dig nu när jag beställde en pepparkaksdräkt till min lille kille. På Ellos finns världens sötaste pepparkaksdräkt i velour (finns från stl 56), perfekt till er lille nyfödde kille! Ruben hade den i fjol när han var 3-4 månader, hur sött som helst. Kolla in här:



http://finnasspejs.wordpress.com/2010/10/25/julen-narmar-sig/



Och japp, det är ägaren som står bakom disken (kompis till min kompis), och restaurangen är döpt efter hennes dotter. :)



Kram och hoppas du har en fin dag!

2010-10-25 @ 13:09:59
URL: http://www.finna.it

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0