Minnen från Champs Elysée


Köpte i helgen liljor på ICA, men tyvärr verkar de aldrig vilja 
spricka ut av någon anledning?

Forfarande knoppar på dem så här inne på dag fem. Får se
om de orkar spricka ut eller om det var detta man fick för
pengarna :-)
 

God morgon och välkommen till vardagen mitt i veckan! Jag har sovit gott, måste erkänna att sängvärmen drar extra mycket under denna mörka årstid.

För ett år sedan i dessa dagar bokade jag och maken rent spontant en resa till Paris och så reste vi ungefär si sådär två veckor senare (under andra advent förra året). Det var verkligen hur mysigt som helst att strosa runt på Paris gator i början av december. Kan verkligen rekommendera det, underbart att spana in alla juldekorerade lyxbutiker utmed eleganta Champs Elysée och bara njuta några dagar av goda viner och lite julklappsshopping. I år blir det ingen resa till den franska huvudstaden av förklariga själ, men jag har ändå de härliga minnena kvar som jag bär med mig och plockar fram lite då och då. Hoppas att vi inom en inte allt för lång tid framåt kan resa dit några dagar igen. Älskar verkligen Paris!

Har förresten ett kul litet projekt på gång som jag hoppas ska gå i lås i dagarna, mer än så kan jag inte säga just nu.. elakt? "Har man sagt A måste man säga B..", men näää det behöver man inte alls göra.. men jag lovar återkomma om det... Don´t you just love cliffhangers... ;-)

På återseende rara ni! Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej.. Jag ville bara säga att jag köpte också liljor i helgen på Ica och först idag slog dom ut.. Så dom kommer nog så småning om. Dock doftar dom inte lika gott som hos en riktig florist. Man skall nog satsa på kvalité gällande blommor också. :)

//Sandra

2010-11-17 @ 08:44:08
Postat av: michaela (gravid v32)

God morgon! Åh...paris i juletid lät verkligen otroligt härligt!

Hoppas du får en finfin dag.

2010-11-17 @ 08:59:10
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Lisa

prova att snitta om dem ordentligt och lite varmt vatten, inte hett men varmt. Om du inte redan har provat förståss? =) Hoppas de tar sig =)

Ha det gott

2010-11-17 @ 09:03:54
Postat av: Mia ☆

Har faktiskt aldrig varit i Paris, och just nu flyger man ju inte =) Men en dag så kanske!



Spännande med projektet, hoppas vad det än är går bra =)



Kram!

2010-11-17 @ 09:17:17
URL: http://www.thelifeofmia.se/
Postat av: Angelica

Ja ibland är det nog lite sämre kvalitet på icas blommmor....

Men de är vackra.

Ha en fin dag

kram Angelica

2010-11-17 @ 09:23:41
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Mattias

Sätt dem i lite varmt vatten så kommer de öppna sig, såvida de inte limmat ihopa dem ;)

2010-11-17 @ 09:48:54
Postat av: Josefin

Konstigt att knopparna inte slagit ut än. Har själv inte varit i Paris men kan tänka mig hur vackert det är. :)



kramkram

2010-11-17 @ 10:16:25
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Carolines hemligheter

Men åhhhh, vad du är taskig nu!!! Jag som är så nyfiken av mig ;-) Känner på mig att det har något med bloggen att göra, jag får helt enkelt vänta och se om min kvinnliga intution stämmer denna gång :-)



Jag har aldrig varit i Paris, det är ett resmål på önskelistan tillsammans med Sydafrika (verkar vara ett land som har allt; vin, god mat, fantastiska nationalparker, stränder m.m.), New York och Egypten (jag var väldigt faschinerad av dess historia med bl.a. faraoer och pyramider när jag var yngre)! Har du några speciella resemål på önskelistan?



Nu vill lilltjejen äta (igen) hör jag, stor kram till dig och Myran :-)

2010-11-17 @ 10:17:49
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Caroline

Har köpt rosor på i några veckor nu men det blir bara samma visa varje gång jag kommer hem med dom. Efter två dagar slokar allihop utan att öppna sig det minsta :(

2010-11-17 @ 10:30:28
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Christina

Ska åka till paris i vår! Några tips? Besök gärna min smink och hår blogg! :)

2010-11-17 @ 10:33:47
URL: http://hairbycle.blogg.se/
Postat av: Abbe

jag är i Paris just nu- en tvärgata från Champs Elysee. Och Paris är vackert. Igår sol p dagen så lunchen intogs på uteservering:-)

2010-11-17 @ 10:50:45
URL: http://abfabimedelaldern.wordpress.com/
Postat av: Sofie

Nu blev jag jättenyfiken!! =)



Men du visa upp din diaperbag, jag tycker det är dags för lite drama i Starwoman bloggen igen! Hihi! Nej fy på mig, vill såklart inte att du ska få elaka missunsamma kommentarer jag är bara nyfiken på att få beundra er fina väska! 70% sa du, helt otroligt. Det är mycket pengar ändå men att höjdare som Gucci kan finnas till så mkt nedsatt det är nästan så jag måste boka en ticket till N.Y men hur var det nu...får man flyga i v35? Nähe inte. Vilken tur då.. ;-)



Kram kram kram!!!

2010-11-17 @ 11:03:00
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Tella

Åh, spännande med projekt..är det angående bloggen eller ngt annat i ditt liv? En liten ledtråd kan man väl få? :-) Ha en fin dag/ Tella

2010-11-17 @ 11:45:54
URL: http://tellas.blogg.se/
Postat av: Malena

Nu blir jag nyfiken! Den där kommentaren om cliffhanger?? Vad va det? Ska du hänga längs en klippvägg och föda? ;D Är det ditt hemliga projekt? :)



Hra inte varit i Paris...ännu...



Kramar!

2010-11-17 @ 12:56:05
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Diana

Åh, Paris skulle jag verkligen vilja åka till igen! Har varit där två gånger tidigare när jag var ca 10 resp. 13 år, så nu i vuxen ålder skulle jag uppleva staden på ett helt annat sätt. Min sambo har aldrig varit där så dit åker vi troligtvis nån gång :) Inte i år dock för nu ska vi istället åka till Helsingfors över en helg och gå på deras stora julmarknad. Kan nog bli lite mysigt det med, hoppas jag!

2010-11-17 @ 17:15:23
Postat av: Miia - There´s no place like home

Haha! Jag köpte en bukett liljor på ICA igår och min bukett ser precis likadan ut. Ska bli spännande att se om det hänt något om fem dagar ;)



Men innan jag läste ditt inlägg, så hade jag bara positivt att säga om de flesta av buketterna som finns att köpa på ICA! Speciellt liljorna brukar hålla sig bra - om de bara slår ut vill säga..



Ha en mysig kväll! Kram/Miia

2010-11-17 @ 17:22:24
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Emmy

men åååååååååh jag som är så nyfiken av mig haha. hoppas du berättar senare iallafall ;)

2010-11-17 @ 17:49:33
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja nu blev man ju inte alls nyfiken! :))



Jag vill oxå åka till Paris, men jag är så sjukt flygrädd så jag undviker flygningar så mycket jag kan! Allt började efter jag fick barn :( Hört fler som fått så. Skulle behöva söka hjälp för det, finns ju bra hjälp att få. Hittills har jag fått vara ordentligt förfriskad, men det passar sig inte så bra om man har 3 barn med på planet! :) Då skulle nog min snart 15 åring skämmas ögonen ur sig!



Kram och trevlig kväll!

2010-11-17 @ 18:48:22
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0