Dagar med utflykter



Tisdagens nöje: en busstur till New Jersey och lite shopping på Märkesoutleten
"Woodbury Common" som påminner om Freeport i Kungsbacka för er som har
varit där. Allt från Chanel, Dior, Chloé och Ralph Lauren till Yankee Candle och
GAP för stora och små.






Bilder från gårdagens Sex and the city tur. Sett allt från "Magnolian Bakery" med sina
söta Cupcakes, Carries trappa som förövrigt vad avstängd efter alla fansbesök till
Cosmpolitans på Aidans och Steves bar, ca 3 tim i SATC-anda med andra ord!



Tillsist bjuder jag på några bilder med lite regnfeeling så ni slipper avundas
allt för mycket ;-) Snyggt paraply va? Fick jag när jag shoppade underkläder
på Victoria Secrets dagen innan regnet (igår regnade det på fm).

Godmorgon på er, eller jag ska väl skriva godmiddag för hos er är ju klockan efter tolv. Här har jag precis slagit upp de blå till en fantastisk torsdag med strålande sol och som ni vet vid detta laget en hisnande utsikt från vårt hotellrum.

Har ju inte uppdaterat här inne på några dagar som ni märkt men vi har hunnit med en massa. I tisdags åkte vi på en timmas busstur till New Jersey och en märkesoutlet vid namn "Woodbury Common" där det blev lite shopping som ni kommer få se framöver. Riktigt skoj att lämna Manhattan och se lite annat av Amerika ut efter vägen. Det som slagit mig är att det är så oerhört vackert i omgivningarna, det kuperade landskapet är täckt med en massa lövskog vilket är roligare än vår granskog hemma i Sverige hundra gånger om.  

Igår roade vi oss med en "Sex and the city tur" här på Manhattan. Vi fick se en massa olika ställen där den populära tv-serien utspelat sig. Kul, men vet inte om jag tyckte det var värt pengarna, men som sagt skoj att ha sett alla ställen där Carrie och gänget huserat. Blev helt förälskad i området Greenwich Village som jag gärna hade bott i om jag skulle bo på Manhattan, så lummigt och mysigt.

Nu ska jag kliva upp, kl är strax 07:30 och njuta av denna torsdag. Idag blir det troligtvis mest strosa i solen här i stan. Ha en fin dag och på återseende.

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Stämningsfullt

Å så kul ni verkar ha det! jag vill också dit nuuuu!!!

2010-05-13 @ 13:49:04
URL: http://www.stamningsfullt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härligt att se att ni har det bra och skönt att du "utbildar" maken din lite med en SATC-tur! Hoppas att du hittade mycket ute på Woodbury Commons- outleten. Sist höll vi på att inte bli påsläppta på bussen tillbaka eftersom vi hade så förbaskat mycket påsar...

2010-05-13 @ 14:14:15
Postat av: Anna

Woodbury går inte att jämföra med nån outlet här hemma. Där snackar vi verkligen outletpriser och schyssta varor. Här hemma känns det som att det är det folk inte vill ha som säljs på outlet. Till dyra priser. Ska bli kul att se vad du shoppade.

Kram

2010-05-13 @ 15:08:51
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka underbara bilder. Hoppas ni får en bra dag. Kram

2010-05-13 @ 15:17:19
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Postat av: jossan

trist att trappan är avstängd! hur mkt kostade turen?

2010-05-13 @ 15:29:12
Postat av: Elisabeth

Hei! Jeg VIL også til New York!!!! Det ser helt fantastisk ut, ser ut som dere har det kjempe bra og opplever masse.. Nyt ferien : ) Håper jeg får reise dit om ikke så altfor lang tid. Kos dere sammen. Klem Elisabeth : )

2010-05-13 @ 18:19:18
Postat av: Malin

Det verkar vara en härlig resa. Ju mer man ser av USA desto mer vill man se!!

Kram Malin

2010-05-13 @ 18:55:39
URL: http://www.designofluna.blogspot.com
Postat av: små smulor

Ja visst är det området mysigt,var själv och satt en stund på Carries trappa,dock blev det ingen rundtur för min del.

2010-05-13 @ 21:16:39
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/
Postat av: Erica

Åååh, vilka underbara bilder! Jag blir helt sjuk av att se dem och längtar tillbaka till New York helt otroligt mykcet. Njut av er resa (vilket ni ändå verkar göra hihi)!

2010-05-14 @ 07:09:08
URL: http://gilraens.blogg.se/
Postat av: Suz

Hej!



Det går inget annat än att älska NY! :)

Var där 2 år i rad och kommer att åka tillbaka någon dag.

Jag gick bananas på den outleten! Freeport kan slänga sig i väggen! ;)



Handlade 13 överdeler på Ralph Lauren och efter diverse rabatter så fick kalaset på 2900 kr! Hemma i Sverige hade man fått max 2 plagg för det priset.



Enjoy NY! :)



Kram

2010-05-14 @ 09:13:29
Postat av: Malin S

Regnvädret får det bara att se ännu mera New Yorkigt underbart ut, så mig avskräcker du inte ;D



Sött du blinkar på Cosmobilden, hi hi! =)



Lycklig resa hemåt! Kramar.

2010-05-14 @ 22:06:19
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0