Restaurang Phuket Island



Gårdagens mat blev thailänskt. Ett kök som tilltalar både maken
och mig. Hans favorit kyckling med cashewnötter och min favorit
kyckling i röd curry och kokosmjölk, såååå gott.


Gårdagens lilla middag slutade på Restaurang Phuket Island här i Sjöstaden. En thailänskkrog som vi inte testat tidigare trots att båda är ett stort fan av just det thailänska köket. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad av maten. En kyckling med röd curry och kokosmjölk helt i min smak. Jag kommer garanterat gå dit igen eller ta med take away hem när den andan faller på. Lite trist att jag ingen bild tog på varken Jens eller mig dock, kastade oss helt enkelt över maten så det glömdes av i allt glufsande ;-)

Tänk att det redan är torsdag idag. Snart dags att ratta vår lånebil som just nu står i garaget Västerut. Vi har lämnat in vår gamla i inbyte till en bilhandlare då vi köpt en ny. Tyvärr har leveransen av den nya bilen dragit ut på tiden. Från början skulle den leverarats i början av maj, men nu har de skjutit fram leveransen till någon gång i juli (!) Hmmm, så nu får vi köra en lånevariant så länge, men funkar det också!

Idag blir det tårtkalas på jobbet kl 14:00. Min kollega Micke har nämligen arbetat 25 år i företaget så det ska firas med just tårta och blommor. Själv borde jag låta bli tårtan, efter vår USA-tripp känner jag mig lite "tyngre" än vanligt, men en liten bit kanske inte skadar iallafall...? (karaktär va är det för något.. hehe!)

Ha en fortsatt bra torsdag!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Maxiander - A

Skoj med ny bil, får man fråga vad för något ny köpt? :)



Om ni gillar Asiatmat måste ni gå hit:

http://www.maxiander.se/middag-pa-restaurang-hos/



Ligger faktiskt rätt nära er också, riktigt bra!

Ha en fin torsdag :)



/A

2010-05-20 @ 09:50:19
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Malena

Ha ha! Nä det föds nog inga barn där! :) Kanske man flyttar utanför Manhattan när man får barn. Man ser ju knappt barn över huvudtaget. De barn som finns känns som turister.



Har en litenn bild framför mig av karriärkvinnor som struttar runt på manhattan medan deras barn leker i en park någonstans med sin "nanny"



Vet att man inte är mammaledig på samma sätt där. Utan man är tillbaka på jobbet ganska snabbt (om man inte är hemmafru men i de fall anlitas nog nanny ändå) Vi har det nog ganska bra i sverige som kan vara lediga så länge.



Jag och min sambo har många gånger talat om att åka till New York under två tre månader för att bo där och hyra en lägenehet och jobba därifrån. Kankse får man skaffa barnvakt då om man vill ta sig till resturanger på kvällarna eller bara gå på stan. Vem vet?:)



Längtar verkligen tillbaka! Favoritstället var nog SOHO!



ha en bra dag!



Kram!

2010-05-20 @ 09:52:45
URL: http://malenasplace.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad är det för bil ni köpt?

2010-05-20 @ 11:00:36
Postat av: Anna*

Vad är det för bil ni köpt?

2010-05-20 @ 11:00:50
Postat av: Anna

Stort grattis till 11 år tillsammans! Ni ser sååå söta ut ihop!

Kramar Anna

2010-05-20 @ 14:34:48
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Linda - Inspiration, Inredning, Design

Grattis i efterskott på 11-årsdagen!



Skönt att ibland unna sig att gå ut och äta. Ser riktigt gott ut det där.



Kramar

2010-05-20 @ 14:55:02
URL: http://lindablogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Maxiander:

Tack för mattipset =) Ang bilen så är det den nya Porsche Cayenne vi köpt. Ha en skön torsdagskväll i detta ljuvliga väder!



Anna:

En porsche Cayenne. Ha en skön torsdagskväll!



Kram/Anna

2010-05-20 @ 17:30:25
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ylva Östergren

Tycker om det du skrev! Kul att se en del nyttiga grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-09-23 @ 12:20:52
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0