Kvällens manliga sällskap


Kvällens manliga kompisar här hemma, Ben & Jerry ;-)

Ska börjar med att tacka för era kommentarer. Dem i sig gav mig en extra energikick denna tisdag precis vad jag behövde. Alltid kul med respons på det man skriver dessutom.

 

Naturen har exploderat de senaste dagarna. Jag har kunnat följa växtligheternas utveckling utanför mitt kontorsfönster ett bra tag nu och bara för några dagar sedan var skiftningarna i stort sett lika med noll. Idag på eftermiddagen kunde jag konstatera att det där skira gröna nu sitter där på trädgrenarna och sväller för varje minut som går. Det ger energi i sig det också, kanske inte för alla dock för pollen är ju en energitjuv om något.

 

Kom precis hem till en tom lägenhet. Inget ovanligt i sig eftersom jag oftast är hemma först av maken och mig, men han flög till Barcelona imorse så det blir allena hela kvällen vilket kanske inte är lika vanligt. Jag har dock en del småplock att ta tag i och sedan finns ju alltid sofforna att sjunka ner i när andan faller på och precis som jag skrev tidigare så faller den andan på rätt ofta i dessa dagar.


Förresten så är den där jä%¤# Eyjafjallajökull på Island återigen aktiv. Ni ska se med min tur att det antingen blir så att maken blir fast i Barcelona och jag antingen får åka ensam till NY eller stanna hemma. Eller att askan gör så att vår flygresa på lördag blir inställd. Skulle INTE förvåna mig det minsta, resan till New York låter för bra för att vara sann... 


Ha nu en mysig tisdagskväll! Här blir det ett nytt avsnitt av ”Inför Eurovision Song Contest” och några skedar med Ben and Jerrys - Cookie Dough som förövrigt kommer att vara den första Ben & Jerry glassen jag smakar. Ska bli spännande att se om glassen är så god som alla säger, har ju minst sagt höga förväntningar.

 

Kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: Linn

Ett tips är att låta glassen smälta något innan du äter den, den är inte lika god när den kommer direkt ur frysen. ;)

2010-05-04 @ 18:34:13
Postat av: ophelie

Be positive!! keep your fingers crossed and spirit high, you will go to the Big Apple!! (if not you can always take a boat lol).

Have a good evening

2010-05-04 @ 18:44:43
Postat av: Elin

Hoppas verkligen INTE att vulkanen förstör för er eller för oss. Vi flyger imorgonbitti så det skulle vara riktigt otur om det blir inställt..



Vaa?! Finns det ens någon som aldrig har smakat världens bästa glass? ;) Bra val du gjorde iaf, Cookie Dough är enligt mig den allra godaste smaken. Godaste glassen jag vet!

Kramar

2010-05-04 @ 19:07:31
URL: http://elinhammarstrom.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Helt galet att du inte testat B&J tidigare! Många smaker är vääldigt sötsliskiga men Cookie Dough är en favorit! Annars gillar jag chokladvarianten med nötter... Mmm!



Klart ni kommer iväg till NY! =) Om inte så skulle det vara världens otur när ni haft resan inplanerad så länge!



Hoppas du känner dig piggare och mer energifylld efter NY-trippen! Know the feeling... ;)



Kraam kraam

2010-05-04 @ 19:19:28
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag läste också att vulkanen är igång igen och tänkte på dig. Hoppas du har samma tur som vi hade. Fast det var hemskt att inte veta om vi skulle komma iväg eller inte.



Har inte smakat just denna B&J men de andra jag ätit är kanongoda. Fast de godaste finns i USA. Brukar köpa med en burk till hotellrummet och dela på :-)

Håller alla tummar för att ni kommer iväg.

2010-05-04 @ 19:27:26
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Linn:

Tack för tipset, känns aphård om man tar den direkt ur frysen, så jag ska låta det smälta lite för det där lilla extra ;-) Kram



Ophelie:

LOL, yes a boattrip ;-)



Elin:

Ja jag är väl troligtvis den enda som inte smakat ännu - haha! Tur jag valde rätt smak, eller det var maken min som hade hört att denna var godast så han som hade bättre koll än jag ;-) Håller tassarna för att ni kommer iväg till Paris imorgon, underbart!



Kraaaam



Katta:

Ja jag är nog lite efter tror jag när det kommer till Ben&Jerrys ;-) Den med nötter låter goood, älskar nötter. Får testa den nästa ggn.



Kraaam



Anna:

Ja det känns ju sådär m det ska börja igen så man inte vet.. men får tänka positivt så blir det nog bra!



Åhh smart tips att köpa med glass till hotellrummet, et ska jag nog härma nästa vecka ;-) Stor kraaam

2010-05-04 @ 19:42:41
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag har ju inte heller testat B&J så nu hann du före. Kanske dags för mig snart också skulle också behöva lite energi:)



Sköt om dig:) och klart ni kommer till NYC.



KRAMAR

2010-05-04 @ 19:58:05
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Madeleine:

Ja nu är det dags för dig också och testa, hade du bott närmre hade du kunnat jkommit hit kunde vi smakat samtidigt ;-)



KRAM

2010-05-04 @ 20:01:55
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Jag var också "sen" med att testa B&J's. Jag får nog säga att de är överskattade. Nya pinnglassen från dem är dock supergod! Glass är bra grejer ;)

Såklart ni kommer iväg till NY. Misströsta inte nu, det ordnar sig!

Kramar i massor.

2010-05-04 @ 20:12:16
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Camillasnyahem

Men det var väl ena riktigt trevliga kikkar du bjudit hem ikväll, gott! :)



Hoppas inte vulkanen hindrar er resa, kommer hålla tummarna!

2010-05-04 @ 20:22:28
URL: http://www.camillasnyahem.se
Postat av: Nicky

Mmmm....Yummy min favorit!!! :P



Ha en fin kväll! Kram/Nicky

2010-05-04 @ 21:01:50
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Petra

Glassen är sååå god! Hoppas ni kommer iväg på er resa!



Kram!

2010-05-04 @ 21:07:59
Postat av: Bella

ÅÅh, den glassen är så god så du har bra manligt sällskap denna tisdagskväll :)



Håller tummarna för att ni kommer iväg på er efterlängtade New York resa!!



Kramar Bella

2010-05-04 @ 21:37:51
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Sämre herrsällskap kan man ju dra hem ;-)



Håller tummarna för att resan blir av! Jag vet ju hur mycket man längtar just nu...har ju "bara" några veckor kvar själv =0)



Kramar

2010-05-04 @ 21:43:18
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annica

Om du gillar choklad så ska du även prova Ben & Jerrys Chocolate Fudge Brownie. Hoppas ni får en trevlig resa.

Kram

2010-05-04 @ 22:04:55
URL: http://annicaostlund74.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Hej!

Läste ditt föregående inlägg och vill bara berätta att din blogg tillhör favoriterna,

kikar in hos dig och blir så glad av all inspiration som du ger!

Hoppas verkligen att New York resan blir av och att ni får en underbar resa.

Kram Cecilia

2010-05-04 @ 22:25:08
Postat av: Anna

mmmm ben & jerry's är inte fel... men smaka Carte d'or Vanilla-Pecan-Caramel beurre salé... Oh my god sâ underbar!! Och det klart att ni ska komma ivâg till NY! puss

2010-05-04 @ 22:32:54
Postat av: Nina

Du får passa på att äta dig igenom alla B&J-smaker i NYC! Jag VET att ni kommer att komma iväg, om inte annat så för att maken din brukar vara en sådan turgubbe!!!

2010-05-04 @ 22:41:39
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: pillan

Trevligt sällskap du hittat, hoppas dom föll dig i smaken;) Och jag hoppas verkligen att ni båda sitter på planet till NYC på lördag så jag får en härlig vår-rapport direkt från "Huvudstaden"!

Ha de så bra/Pillan

2010-05-05 @ 05:12:57
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Nej, vi ska verkligen inte hoppas att du/ni drabbas av effekterna av vulkanen; vad tråkigt det vore! :(

Håller tummar och tår om det hjälper. ;) Förstår din tankegång "för bra för att vara sant" och känner igen mig i det, men denna gång hoppas vi verkligen det inte det blir så!



Kul förresten att du höll med ang bloggar som byter innehåll, som vi diskuterade igår. Men du har oxå rätt i det du sa; man vet ju inte hur man ser på det, den dagen man ev blir förälder.

(Tack också till Malin för din reflektion runt ämnet! :) )



Massor kramar!



Ps. Nej än har jag inte somnat mot en dörrpost! ;) Men jag njuter av naturens explosion nu -underbart trots att jag är trött. :)

2010-05-05 @ 05:55:18
Postat av: Sofia

Flera i min närhet fick slopa deras resplaner när vulkanen härjade som värst där ett tag :( Men jag är säker på att ni kommer iväg :D



Hoppas glassen smakade bra, jag tycker den är supergod!

2010-05-05 @ 09:12:37
Postat av: Anneli

Vi ska åka på semester till Island i sommar - hur kul låter det just nu??????

2010-05-05 @ 19:18:10
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ja, usch vad hemskt det är om ni inte får åka till NY. Nästan ännu hemskare än det är för människorna och djuren som bor i närheten av vulkanen på Island, som får fly från sina hem. Och de redan hårt prövade bönderna som får alla sina marker och därmed också sina inkomster förstörda av askan.... Det vore verkligen hemskt om ni fick er resa förstörd...

2010-05-05 @ 22:58:30
Postat av: Fredrik

Till den "Anna" som skrev ovan - Haha, vilken oerhört fånig kommentar. Det är sådana som du som ger bitterheten ett fult ansikte. Det finns ingen som tror att du bryr dig ett dugg om vad som händer folk och fä på varken Island eller någon annanstans heller för den delen... Lätt att sitta på höga hästar när man är anonym. I mina ögon skriker din kommentar mera avundsjuka än något annat!



/Fredrik

2010-05-06 @ 10:47:45
URL: http://ferd.blogg.se/
Postat av: Nina

Väl rutet Fredrik!

2010-05-06 @ 14:28:10
URL: http://ninabloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0