Ytterligare en utekväll


I den rosa presentpåsen som jag gav till Mia igår fanns
två kivilyktor i den senaste färgen vattengrön. Vet att
Iittala går hem hos henne så valet blev ganska enkelt. 

Så är jag hemma en snabb sväng även denna kväll, ingen rast ingen ro (fast det är kul att ha saker att göra så jag klagar inte, bara konstaterar att den ena trevligheten efter den andra med goda vänner avlöser varandra). Ska strax byta om för att träffa Caroline på Sjöstadens egna relativt nystartade vinotek/vinbar för en bit mat. Vet att Caroline redan igår spanade in menyn och jag gjorde det för en liten stund sedan. Tror det lutar åt en klassisk Skagentoast för mig ikväll, åt rejäl lunch idag så en stor portion med mer mat känns onödigt så en liten toast lockar mest just nu. Det är över åtta veckor sedan vi såg sist. Galet vad tiden springer iväg, så jag förväntar mig en rejäl uppdatering över vad som hänt i Fru Ws liv sedan sist. Dock har jag ju viss koll med tanke på att hon likt jag bloggar.

 

Arbetsdagen har gått riktigt trögt idag. Känns som jag flyttat mina papper från ena sida av skrivbordet till den andra gång på gång och inget har jag fått gjort trots att jag verkligen suttit aktivt vid skrivbordet mesta dels av tiden. Lustigt att man ibland blir så improduktiv när man andra gånger har ett fasligt driv i det mesta man tar sig för. Ja ja det är väl detta som kallas livet, upp och ner. Hoppas på en bättre fredag helt enkelt.

 

Ja imorgon är det fredag. Ska bli underbart härligt med några dagar ledigt igen. Jag hoppas hör och häpna på regn då jag hört att det nu är regn som vill till för att våren ska komma igång på riktigt. Regn och värme är därför mer än välkommet!


Nu ska jag byta om. Ha en mysig kväll. Kramar ♥

 


Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vilken bra present & vilken fiiin inslagning, me like ;) De nya lyktorna är verkligen superfina!



Mysigt med tjejmiddag ikväll - torsdagslyx! KRAAAM

2010-03-18 @ 18:25:52
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Jag sitter just nu och planerat mitt bröllop, vi ska oxå ha färgtema med bla. guld, jag såg bland dina bröllopsbilder att du använt dig av guldfärgad text i dina inbjudningskort, vart har du hittat den? Har nämligen letat runt som en tok efter guldfärg men inte hittat det.

Tack för en bra blogg!

/Johanna

2010-03-18 @ 19:28:00
URL: http://weltzin.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Johanna:

Grattis till det kommande bröllopet. Ni har en helt fantastisk dag framför er. Ang guldtexten så minns jag att jag fick fram färgokoden till guldfärg via google på någotvis och sedan la jag in den i paint och fick fram guld. Tyvärr har jag inte kvar koden då jag bytt dator sedan bröllopsinbjudningarna gjordes, annars hade du kunnat få den av mig.

Men googla och testa dig fram. Lycka till med allt!Kraaaam

2010-03-18 @ 21:44:58
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Vilken toppen present!! Hade jag blivit glad både innehållet och inslagningen!!



Hoppas du fick en trevlig kväll med Caroline!



Kram och trevlig fredag också!

2010-03-18 @ 23:32:15
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Hoppas denna fredag känns mera produktiv för dig än gårdagen. :)



Tycker de vattengröna lyktorna är underbara och det blir nog ett inköp till samlingen. Älskar Marimekkoskålar också och där är jag härnäst sugen på en äppelgrön, som kan matcha de våriga lyktorna i samma nyans.



Plockade fram ormhasseln igår, för vårdagjämningen nalkas ju (underbart!) och påsken kommer snart. Tror dessa krokiga grenar får vara helt utan fjädrar eller annat, men ett litet ris med vita fjädrar vore kanske något för balkongen.. :)



Har du börjat ta in fler våriga accenter hemma? :)



Massor kramar!

2010-03-19 @ 05:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0