Lördagens schlagerfest i bilder




Bilderna talar sitt tydliga språk tycker jag. Är det final i Melodifestivalen så är det ;-)

Gårdagskvällens vinnare - Anna Bergendahl med "This is my life". Bilden
tagen under genrepet.

Godkväll! Har legat precis hela denna söndag, först i underbart sköna sängen och sedan i soffan och sovit, sovit, sovit. Har hosta, snörvlar, nyser och har haft lite frossa till och från. Så innerligt trött på denna förkylning som tagit sin boning i mig just nu. Dock är huvudet mycket bättre och det är en förklaring till den senaste tidens huvudvärk. Jag har helt enkelt en förkylningsinfektion jag går runt och bär på - suck! 

Lördagskvällens schlagerdramatik blev ju en riktig rysare. Tycker finalen var riktigt riktigt bra. Efter ännu en genomlyssning av alla finalbidragen hemma i stora soffan hos Lisa så tyckte jag och maken att Darin skulle vinna. De flesta andra på festen hade Eric Saades "Manboy" som sin favorit. Ingen av oss fick som vi ville dock för det blev som bekant Anna Bergendahl som tog hem segern och representerar Sverige i Oslo den 29 maj med låter "This is my life". Jag tycker att låten är fin och bra, men tror att den står sig rätt så slätt i Europa, tyvärr! Men heja Anna!!!

Schlagerfesten hos Lisa var förövrigt riktigt skoj. Musik på hög nivå, glada och underbara människor och god mat. Det enda tråkiga med kvällen var att en av gästerna råkade ramla handlöst och slog upp ett stort sår i hakan och fick avsluta kvällen med att åka till akuten innan dess att ens Melodifestivalvinnaren var utsedd - stackaren. Hoppas att du mår bra nu Micke/Lena! Själv åkte jag hem strax efter midnatt då jag helt enkelt kände mig halvsjuk och tur var väl det annars kanske jag hade varit i ännu sämre skick idag. Tack Lisa för en skoj fest och även tack till alla andra "medskyldiga" till att kvällen blev så lyckad :-) 

Nu ska jag kika på Wallander och hoppas att jag vaknar frisk som en mört imorgon. Tvivlar på det, men hoppet är ju det sista som lämnar människan.

Kramar och på återseende ♥

Kommentarer
Postat av: Danny

Ohh va fina bilder !!!!

Vi drar ihop en fest snart igen tycker jag och gör en repris,

/Kram D

2010-03-14 @ 21:30:27
Postat av: Madeleine

Krya på dig Anna!



Här är också en som är dunderförkyld och har spenderat de senaste dagarna i soffan och sängen...Så trist men nu borde det ge med sig snart. KRAM

2010-03-14 @ 21:35:59
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Malin S

Visst var Darins bidrag helt magiskt. Jag fick tårar i ögonen, som den lilla blödiga person jag är =) Du har kurerat dig på bästa sätt med skoj fest och att vila idag. Du kommer krya på dig snabbare än kvickt tro jag. Kramisar.

2010-03-14 @ 21:41:18
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Danny:

Absolut, vi är på ;-) Kramar

2010-03-14 @ 21:52:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Åååå vad ni var fina!!! Hoppas att du får en bra vecka!

Kram Anna

2010-03-14 @ 22:08:30
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Krya på dig Anna!!! :)



Massor kramar!

2010-03-15 @ 05:38:45
Postat av: Anna

Verkar som en kul fest!!! Får se hur det går för Anna i semin. Såg att hon tävlar i samma grupp som Danmark och deras låt är sååååå bra!

2010-03-15 @ 08:39:03
URL: http://leosmammas.blogg.se/
Postat av: Lena Ben

Hej raring! Gud det var underbart att festa och modeshowa med dig i lördags!!



Allt gick bra med hakan, mycket blod men ingen större skada... =)



Ps. När kommer recepten??? ;)



Kramar!!

2010-03-15 @ 18:46:58
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Lena Ben:

Men Lena vad kul att du kikade in ;-) Skönt att höra att allt är bra nu. Såg riktigt läskigt ut när du badade i blodet där på vardagsrummet, stackare.



Ja det var skojigt, du modeshowade ju i o f s mer än jag - haha!



Recepten på mina rester jag värmde ikväll, är det dem du vill ha ;-)



Kram på dig

2010-03-15 @ 18:59:19
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anti Aging

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2011-05-13 @ 14:13:27
URL: http://anti-aging.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0