Mot schlagerfinalen


Om en stund befinner jag mig här inne i den kupolformade arenan bland alla
melodifestivalartister och får mig en förhandsvisning om vad som komma skall
ikväll. Förhoppningsvis är det en galen och glad publik och jag ska göra mitt
bästa för att dra mitt strå till stacken ;-)

Lördagen har redan pågått i mer än 12 timmar, jag har varit vaken minst sju och en halv av dem. Maken kom nämligen hem "lätt" överförfriskad tillsammans med vår f.d sambo Stephan som är hemma på blixtvisit i Sverige vid fyra tiden inatt. Därefter har jag legat och lyssnat på hur dessa två herrar snarkat i kapp. Kan säga att jag sovit sååå där med andra ord. Hmmm!

Hade tänkt ta en sväng till NK i förmiddags och då specifikt till Hermésbutiken för att se om de för femtioelfte gången har fått in min storlek på armbandet jag fick i julklapp som ska bytas mot ett mindre. Man kan inte boka ett armband i butiken utan måste jaga och hoppas att den storleken och just den färgen man önskar kommer in med deras leveranser runt två gånger i månaden. Ingen kan säga när, var och hur. Konstigt system tycker jag, men men vill ju gärna kunna använda armbadet så bara att jaga vidare. Dock får det bli en annan dag som sagt. 

Om en och en halv timma kommer jag sitta inne i Globen (Ericsson Globe) redo att se det allra sista genrepet av Melodifestivalfinalen som sedan sänds direkt ikväll kl 20:00 på SVT. Ska bli skoj att få se alla artister, ska även bli kul att se om jag efter genrepet fortfarande har Darin som favorit eller om jag ändrat mig efter att ha sett alla artisterna live.

Nu är det hög tid att hoppa in i duschen och tvätta håret. Kvällen kommer senare att tillbringas hemma hos Lisa tillsammans med bland annat maken, Annika och några andra schlagergalna människor sommjag ännu inte vet vilka de är för att se finalen, äta lite mat och dricka färgglada drinkar. Kul, kul! Nu måste jag lägga på ett kol här.

Önskar er en härlig lördag. Kramar!

Kommentarer
Postat av: Anette

Hejsan!! Jag blir lite avundssjuk på dej. Skulle också vilja kolla in melodifestivalen på plats. Har också Darin som favorit. Vilken mysig och kul kväll ni verkar få. Mat med schlagervänner. Kan inte bli fel. Ha nu en jättebra lördag. Kram Anette

2010-03-13 @ 12:44:19
Postat av: Annas inspiration

Skoj med genrep :-) Tror du lyfter Globen gumman :-)



Himla märkligt system ang armbandet, hoppas din storlek fanns i dag.



Ha en bra dag fina Anna

KRAM

2010-03-13 @ 14:10:06
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Jenlen

åhh tänker på dig va kul att du ska dit eller du är antagligen redan där nu! Härlig känsla och se allt live, jag får nöja mig med tv:n..

Ha en bra kväll nu.Kramar

2010-03-13 @ 17:31:46
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: jessi

Ha det toppenkul på genrepet, säkert kanonstäming o vilken lycka att få höra så många bra låtar live!



KRAMIS

2010-03-13 @ 17:51:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0