Ont det gör ont


Vitt, vitt, vitt, det är min melodi här hemma.

Så trött, så trött denna onsdag med huvudvärken från helvetet, inget kul alls! Var till och med tvungen att lägga mig en stund efter det att jag kom hem från jobbet, men huvudvärken ville inte släppa ändå. Jag brukar mycket sällan ha just huvudvärk, men nu har jag haft det till och från i flera veckor utan att jag vet vad det är. Så fort det har med huvudet att göra blir man ju lite smått orolig, men jag tror jag ska sluta att självdiagnostisera mig genom att läsa på nätet om diverse symtom. Läser man där så är man redan färdig för graven och så illa får vi väl inte hoppas att det är ändå. Men blir det inte bättre inom en snar framtid får jag helt enkelt uppsöka läkare.

Blir en tidig sänggång ikväll helt enkelt så att jag orkar med morgondagen med både arbete och middag med rara Caroline här i Sjöstaden på kvällen. Tanken är att vi ska prova en relativt nyöppnad vinbar nere vid Lumabryggan, kul att testa nya ställen!

återseende imorgon istället, då är jag förhoppningsvis både pigg och utan huvudvärk!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Karin

Shit vad jobbigt med huvudvärk? Kan det vara spänningshuvudvärk efter stress på jobbet? Vätskebrist?



Jag är som du, ska försöka självdiagnostisera mig genom att söka info på nätet- inte bra;-)



Kram & krya på dig!

2010-03-10 @ 20:37:09
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: tina

Hej.



Förlåt om jag oroar dig nu, men du kanske borde kolla det där med huvudet ändå.... Min kusin hade huvudvärk men vårdcentralen menade bara att det var migrän och att hon skulle medicinera. Tillslut började ena armen domna av, och vid kontroll visade sig en tumör.



Ta det säkra före det osäkra.



Kram

2010-03-10 @ 20:52:33
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Tina:

Tack för din omtanke, ja jag får väl göra det snart, dumt att inte agera i tid om man kan. Tyvärr är jag sådan som alltid drar mig för att gå till läkaren, men det är ju en tankeställare det du skriver. Stor kraaaam

2010-03-10 @ 21:00:14
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Usch, det är ju så påfrestande med huvudvärk. Hade det mycket förr (både spänning och migrän). Nu är jag dock förskonad. Har inte så stressigt jobb längre. Inte heller mammaledigheten är så jobbig ;) Eftersom jag är en läkar-wannabe så får du gärna bolla med mig om du vill och mitt yrke innebär ju också viss kunskapsbesittning. Kramisar.

2010-03-10 @ 21:05:14
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan!! Hoppas din huvudvärk ger sej snart. Har du kollat synen? Krya på dig. Kram Anette

2010-03-10 @ 21:44:22
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin S:

Tack snälla, återkommer till dig med bollning min läkarwannabe vän kanske redan imorgon :-) Sov sött, kraaaam



Anette:

Vet du det kanske är synen, kommer på mig själv ibland med att jag liksom kisar med ögonen framför datorn, kanske är det som gör att huvudet gör ont. Sitter ju i o m jobbet väldigt många timmar framför just den varje dag. Tack för tipset, det tål att undersökas! Kram kram

2010-03-10 @ 22:00:40
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas det går över under natten. Man blir så trött av att gå med värk, hoppas du tar huvudvärkstabletter iallafall.



Sov gott och ha en trevlig kväll med Caroline!!

2010-03-10 @ 22:01:47
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Lina

Det kanske är spänningshuvudvärk? Kan rekommendera spikmattan för att slappna av & unna dig en massage!

Hoppas iaf att det går över!

2010-03-10 @ 22:13:41
URL: http://linabylina.blogg.se/
Postat av: Tina´s Mat

Inte roligt att höra att du inte mår bra, jag tycker att du inom kort skall gå till farbror doktorn.



Jag tycker du är värd en award för din fantastiska blogg så därför du fått en sunshine-award av mig på min blogg 



http://tinasmat.blogspot.com/2010/03/jag-har-fatt.html

2010-03-10 @ 22:24:23
URL: http://tinasmat.blogspot.com/
Postat av: Malin

Krya på dig! Säkert inget konstigt, kanske lite mycket nu......konstigt väder och man går och spänner sig, eller så är det kanske ett par "hjälpande ögon" du behöver?! Kram Malin från Göteborg

2010-03-10 @ 22:27:48
Postat av: Sanna

Hej! Jobbigt med huvudvärk! Kolla upp eventuell järnbrist, det är mitt tips.

Hade ont i huvudet en hel sommar och det visade sig vara just järnbrist..värt att kolla upp iaf.

Hoppas det blir bättre!

Kram.

2010-03-10 @ 22:42:08
Postat av: Rebecca

God Morgon!



Inte kul! :( Hoppas det är så lättlöst som synen, som en av besökarna ovan föreslog.



Jag är också en sådan som i grund och botten sällan har ont i huvudet. När jag var yngre var jag dock ofta drabbad. Eller, det var iaf det jag TRODDE. Efter MÅNGA år begrep jag äntligen att det var bihålorna! Det var det minsann ingen läkare som avslöjat för mig... Inte undra på att värktabletter aldrig bet på det.

Nu har jag lärt mig att leva med detta fenomen under vinterhalvåret. Att skydda sig från blåst i ansiktet genom att använda luva, är a och o.



Hoppas din värk ger med sig!



Massor kramar!

2010-03-11 @ 05:55:45
Postat av: Lisa

Jag hade huvudvärk i flera månader. Värken kom från mina spända axlar och min nacke. All stress sätter sig där på mig. Att stretcha hjälper. Jag gick till en naprapat och efter tre besök och stretching så gick det över. Men jag stretchar varje dag och märker direkt om jag slarvat. Kram Lisa

2010-03-11 @ 06:46:33
Postat av: Annie

Du ska absolut ta dig till en optiker, jag känner så igen det där. Alltid huvudvärk (mycket i "pannan" och kisade framför datorn. Efter att jag fått terminalglasögon och haft sjögång i en vecka var huvudvärken som bortblåst:-) Lycka till och tack för en fin värmande blogg!

2010-03-11 @ 07:58:40
Postat av: Maria

Fy huvudvärk är inte kul, men eftersom du skriver att du sitter mycket framför datan i ditt arbete så skulle jag tro att det är spända muskler, som gör att du får spänningshuvudvärk, kan vara nerver som sitter i kläm. Jag led av huvudvärk ett tag och gick till en kiropraktor eftersom jag kände att min huvudvärk kom från min ömma nacke, och det visade sig att det var väldigt spända muskler i både rygg och nacke. Sen har jag börjat träna och nu har jag väldigt sällan huvudvärk. Kolla upp synen oxå, det kan ju göra att man får spänningshuvudvärk.



Hoppas att det orndar sig med värken! Kram Maria.

2010-03-11 @ 08:18:30
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: jessi

Krya på dig vännen! Vad jobbigt att ha ont i huvudet så ofta, man blir ju trött.

Hoppas det går över och att du får en mysig träff med Caroline ikväll!



Många styrkekramar sötis!

2010-03-11 @ 09:14:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Maria

Hoppas att du känner dig bättre idag. Att ha huvudvärk är riktigt jobbigt å påfrestande. Krya på dig och hoppas att du får en fin dag! Kram

2010-03-11 @ 10:13:38
Postat av: Anna

Ja, du..I know the feeling! Jag har dragit med just huvudvärken "from hell" sen november. Jag är oxå en sån som varit förskonad just från huvudvärk tidigare. Och ja, om man googlar då är det ju tack-och-adjö ;) Jag har dock varit hos läkaren och fått följande diagnoser: misstänkt hjärnblödning, borrelia,svininfuensan, spänningshuvudvärk. Men alla prover är bra, men jag fortsätter ha huvudvärk :( :( Kram till dig och hoppas du snart må bättre

2010-03-11 @ 10:39:29
Postat av: Alexandra

Fy för huvudvärk! Krya på dig!

2010-03-11 @ 14:42:56
URL: http://alexeys.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tråkigt med huvudvärk, tänket också precis på synen och du kanske behöver terminalglasögon (just för att man sitter mycket vid datorn)

Jag älskar vita tulpaner, såååå fint :o)



Må så gott och ha en trevlig kväll med Caroline

Kramen

2010-03-11 @ 15:05:29
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Vill tipsa dig om Spik-kudde för nacken,har haft väldigt mycket huvudvärk och tjugo minuter på den tycker jag faktiskt hjälper. Krya på dig kram..

2010-03-11 @ 16:03:17
Postat av: Annas inspiration

Hej sötis!



Stackars dig,

känner du dig mer stressad än vanligt?



Kan vara synen också som Anette skriver, men du ring sjukvårdsupplysningen och rådfråga.



Ha en trevlig kväll

KRAM

2010-03-11 @ 16:27:21
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Nicky

Hoppas att du blir piggare snart och blir av med huvudvärken. Jag har också mycket vitt hemma just nu, så fräscht! :)



Önskar dig en skön kväll! Kram/Nicky :)

2010-03-11 @ 16:51:03
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Karin

Undrar hur du mår idag? Hoppas att huvudvärken har släppt?



Kram Karin

2010-03-11 @ 18:57:16
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Anonym

HOPPAS ATT DU MÅR BÄTTRE.



EVA

2010-03-11 @ 19:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0