Stilrena ägg



Mitt senaste inköp som jag gladde mig så åt i söndags: Två silvriga påskägg. 
Supersnygga tycker jag och passar perfekt in här hemma då det snart är påsk.

Tisdag kväll och jag har nästintill precis klivit in genom ytterdörren här hemma. Dagen har inte bjudit på något fint/skönt väder alls, bara grått och trist hela långa dagen. På arbetet har jag kunnat avsluta en skaderevision vilket känns skönt. Fick dessutom ett mail från chefen med lite beröm: "En mycket bra och snygg rapport!" så nu kan den läggas till handlingarna och jag kan blicka framåt mot nästa uppdrag.

 

Måste visa er vad det var som jag gladde mig så åt i söndags, nämligen två fina silverägg som jag förälskade mig i på direkten när jag såg dem i ett inredningsreportage. Har redan fyllt dem med rosa och gröna chokladägg från Anton Bergh (måste inhandla en påse till för de små chokladäggen fyllde knappt upp halva silverägget. Jag har INTE smakat på ett enda ännu, jag lovar!). Äggen är så stilrena och snygga att jag lätt kan tänka mig att ha dem framme även efter det att påskhelgen är över. Finns att köpa på Indiska för 79 kr/st, skynda fynda!

 

Mission påskpynta här hemma är nu med andra ord så gott som färdigt en vecka före påskveckan (det här med att vänta är inte min grej). Årets påskris med fjädrar är på plats i ett av fönstren. De två nyshoppade silveräggen fyllda med påskgodis pryder vårt köksbord och en av våra ljusstakar för värmeljus ur Cult Designs change-serie har fått sig en ljusmanschett med en söt liten påsktupp som jag fyndade på rea förra året. Kanske handlar jag några små solgula minipåskliljor lagom till långfredagen och dekorerar balkongen med, men annars har jag svårt att se att det blir något mer pynt. Less is more heter det ju så jag kör på det.

 

Äter ensam ikväll, maken ska nämligen äta middag ute tillsammans med sin vän Sam som är här uppe i huvudstaden på jobbmöten denna vecka. Själv ska jag värma Keldas Toscanska tomatsoppa. Enkelt, lätt och gott. Soppan är riktigt krämig och god trots sin låga fetthalt (bara 3%) med bitar av solmogna tomater och grillade grönsaker i vilket ger en extra karaktär. Till det en bit rågbröd och ett glas kall mjölk, gott gott!  


Önskar er en mysig tisdagskväll, här blir förutom tomatsoppan, lite förberedelser inför fredagens födelsedagsfest samt ett nytt avsnitt av ”Desperate Housewifes” klockan 21. På återseende!

 

Kramar ♥        


Kommentarer
Postat av: Malin S

Jag skippar pyntet helt i år. Antar att Amy bara skulle käka upp fjädrarna ;)

Snygga ägg och det är ju värsta vuxengodiset du har däri. Jag lägger liksom sega råttor i mitt ägg, ha ha! När ska jag bli vuxen nog för att dricka kaffe och äta kvalitetsgodis?!



Jag gillar också den soppan. Den har lite bett i sig vilket piggar upp. Men kollar du inte på Cougar town?? Det är apkul! Ha en superkväll finaste Anna! Kramar.

2010-03-23 @ 18:16:45
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Josefin

riktigt snygga ägg!

Tomatsoppa lät gott :) Soppa är underskattat, speciellt nu när det börjar bli vår och man kanske inte känner sig LIKA hungrig längre som under den kalla vintern

2010-03-23 @ 18:28:40
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Malin S:

Haha - ja men jag gillar inte sega råttor därför jag inte fyller mina ägg med det ;-) Testa dessa chokladägg, supergoda loovar!



Ja visst är soppan god, upptäkte den för ett tag sedan sedan har jag ätit den några ggr.



Jo jag brukar se Cougar town, men inte fastnat helt. Jag tänker bara på Monika i "Vänner" när jag ser på programmet :-)



Ha en mysig kväll, kraaaaam

2010-03-23 @ 18:30:50
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Josefin:

Ja visst är de fina mina små ägg :-) Soppa är väldigt underskattat, jag försöker äta det ganska ofta, man känner sin inte så "uppblåst mätt" om du förstår vad jag menar :-) Kram

2010-03-23 @ 18:32:38
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ett litet tips till soppan är att hacka en mozzarella i bitar och blanda med olivolja och färsk timjan. Supergott att ha i tycker jag!

2010-03-23 @ 18:51:11
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Johanna:

Det där lät superduper gott, det måste jag testa nästa gång. Tack för tipset :) Kram

2010-03-23 @ 19:07:32
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Men oj vilka fina ägg:)



Ja fy för dåligt humör men allt bara krånglar idag och sen huvudvärk på det. Men imorgon är jag pigg och glad igen...haha



Hoppas Keldasoppan smakar, dom brukar vara goda:)



KRAMAR

2010-03-23 @ 19:50:49
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad ståndaktig du är som kan avstå dom smarriga godisarna :-) Supersöta ägg!

Kram Nina

2010-03-23 @ 20:46:22
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Malin S

Vafalls!? Har du missat de underbara sångfåglarna? Eller ja, Lasse är snarare en kråka och Melissa en kolibri. Gillar du "smutsigt" är Lasse den du ska lyssna in dig på först och Melissa är mer "fin". Lyssna nu!!! =)

2010-03-23 @ 20:47:34
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Josefin

Vilka fina ägg, hoppas de är kvar!!! :) De antonbergsäggen är farligt goda. Brukar också alltid köpa dem :)



ha en mysig kväll med hemma fruarna :) kram

2010-03-23 @ 20:50:31
URL: http://www.vitamagnolia.blogspot.com
Postat av: Anette

Hejsan!! Vilka fina ägg du har köpt. Såg att du också var ledig på fredag. Det är jag med. Maken och jag ska ta tåget upp till er i huvudstaden över helgen. Vi hoppas på fint väder så vi också kan sitta på någon mysig uteservering. Men du, det är väl bara tisdag i dag. Hihi. Kram Anette

2010-03-23 @ 21:26:14
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Anette:

Hahaha - va sjutton jag har ju verkligen skrivit onsdagkväll, haha! Du är den första som reagerat, säker på att det int eär onsdag idag? ;-) Ska ändra det till tisdag tror jag bestämt, hehe!



Vad mysig med en Stockholmshelg för dig och din make, hoppas på fint väder för er skull. Mysigare då :-)



Kram kraaam

2010-03-23 @ 21:30:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Nicky

Jättefina ägg!!! Har något liknande, som jag har shoppat i Danmark :)



Godnattkramar/Nicky ♥

2010-03-23 @ 22:04:44
URL: http://accordingtonicky.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Superfina ägg! Kollade själv in liknande på KID en norsk inredningsbutik men det blev inget köp. Ska snart åka bort och vara borta en vecka så det blir nog tomt før påskpynt hos oss...

2010-03-23 @ 23:10:32
URL: http://elinjosefine.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Halloj!



Jajamensan, ett litet morgon-meddelande från mig. :) Det är tydligen min specialité. ;)



Tack för tipset om påskäggen! Letade vilt runt förra året efter snygga ägg och de skulle gärna "stå" upp. Hittade ett vitt, stående från Cult med liksom ett hål fram på, så man kan köra in handen och ta godis. Är mkt nöjd med det, men skulle vilja ha något mer. Ska nog ta en sväng förbi Indiska när jag ändå går förbi stan och köper ytterligare en påsklilja på hemvägen. (kom på att två blir snyggare än en i fönstret.)



Massor kramar!

2010-03-24 @ 05:46:18
Postat av: Starwoman -Anna

Rebecca:

Godmorgon! Jag gillar dina morgonkommentarer :-) Ha kika på äggen, jättefin o bra pris. Hoppas din otur vänt nu. Ha en fin onsdag. Kramkram

2010-03-24 @ 06:37:57
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Malin

Vart har du köpt äggen? :) De var riktigt fina!

2010-03-24 @ 06:51:29
Postat av: Chissra

SNYGGA ÄGG! Jättefina och lite ovanliga men passar påsken.

2010-03-24 @ 06:56:28
URL: http://chissra.wordpress.com
Postat av: Rebecca igen

Haloj!



Precis inkommen på jobbet måste jag ju kolla om du hade något morgoninlägg. :) Och så hittar jag dessutom ett litet svar till mig -tack! Skojigt!



Roligt att du uppskattar mina morgon-kommentarer. :)

Ja, jag hoppas också vår otur vänt nu. Det är en del vi måste ta tag i, men jag hoppas allt fungerar så bra det bara kan, och att vi inte råkar ut för mer dumma saker sen. Behöver få känna att det går lite bra igen.



Tusen tack för omtanken och för att du kom ihåg!



Massor kramar!

2010-03-24 @ 08:15:36
Postat av: nattvinge

Verkligen jättefina ägg och det du fyllt dem med är ju mumma! Funderar på att ta ett brejk i min "inget-godis-på-två-månader" race till påsk och då ligger de äggen bra till.

Kramar Nattvinge

2010-03-24 @ 08:48:56
URL: http://nattvinge.blogg.se/
Postat av: Miia - There´s no place like home

Godmorgon Anna!



Riktigt tjusiga påskägg! Var så nyfiken på vad det var du shoppade, men nu vet vi alla.. :)



Skönt att du kände dig pigg & uvilad imorse! Det gjorde inte riktigt jag... Inte alls lika skönt att kliva upp på morgonen när det är grått & trist utanför. Sol, tack!



Ha en bra onsdag! KRAAAM

2010-03-24 @ 08:50:49
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Paula

Åå vilka fina ägg! Måste fara och se om de finns här på Indiska i Vasa (Finland) också :) Tack för tipset!

2010-03-24 @ 12:20:56
Postat av: Sofia

Äggen är urfina!

2010-03-24 @ 13:16:03
Postat av: Karin

Är glad att jag hittat hit.-) Du har en mysig och fin blogg. ÄLSKAR de där äggen jag med, så imorgon måste jag till Indiska på lunchen.



Kram Karin

2010-03-24 @ 18:51:21
URL: http://kakansdiary.blogspot.com
Postat av: Att ha det gott

Jag stod och tittade på dem igår

nu ångrar jag att jag inte köpte

2010-03-25 @ 14:29:14
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Villa W



Ursöta ägg! Om jag har vägarna förbi Indiska innan de tar slut slår jag också till =P



Gillar din blogg - bra blandning o mycket vitt vilket faller i smaken - har följt den sedan jag blev mammaledig. Hoppas få se det nyrenoverade köket snart!

2010-03-27 @ 14:24:29
URL: http://villawonderful.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hej,

Halkade in här på din blogg och tycker din vas med tulpanerna är jättefin!! Får man fråga vart den kommer ifrån?



Mvh

Jessica

2010-03-29 @ 07:04:04
Postat av: Malin

Verkar som om du haft en underbar helg och födelsedag! Grattis i efterskott! Jag blev så himla sugen på äggen när du bloggade om dom häromdagen....har inte sett de innan (så det måste ha varit dina fina bilder som gjorde att jag också ville ha;)Vi var bortbjudna i helgen och gav värdinnan ett, hon blev överlycklig! Så tack för tipset! Kram Malin från Göteborg

2010-03-29 @ 08:43:29
Postat av: Maria

Hej Anna! Jag har länge undrat var den fina vita vasen är köpt?

2010-03-31 @ 11:08:40
URL: http://iasinsida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0