Tisdagskväll på Cloud Nine


"Cloud Nine - food and drinks" ligger vid Norra bantorget
ungefär vid Gert Wingårdhs hotellskapelse Clarion Sign.

Här fångade jag en ovetande Camilla som noggrant
granskar menyn över ett gott glas rött. 

Det godaste vinet vi drack var dock det vita till musslorna.
En Sauvignon Blanc från Frankrike


Kan verkligen rekommendera ställets Moules frites, helt 
underbart goda blåmusslor i grädde och vitt vin. 

Godmorgon!
Blev ingen uppdatering av bloggen när jag kom hem från träffen med Camilla igår som ni kanske märkte. Var alldeles för trött och prioriterade maken och mig själv istället samt lite läsning innan jag slöt de blå.

 

Timmarna flöt på i en faslig fart inne på "Cloud Nine - food and drinks" som ligger vid Norra bantorget ungefär vid Gert Wingårdhs hotellskapelse Clarion Sign. Så kul att träffas igen efter alla år och prata gamla minnen och Camilla var sig väldigt lik trots att åtta år har passarat sedan sist vi sågs. Kände igen varandra på långt håll och det var bara stråkarna som fattades när vi omfamnade varandra utanför 7-Eleven vid Centralen ;-) Tack snälla Camilla för trevliga timmar, hoppas vi kan ses snart igen. Kan förövrigt verkligen rekommendera ställets Moules frites, så himmelskt goda.


Idag har jag flera saker på jobbet att fixa. Fick en uppgift slängd i knäet igår precis när jag skulle gå så det blir till att sätta sig och författa några instruktionsrader väl på jobbet denna onsdag den 10 mars. Har även ett eftermiddagsmöte som jag inte hoppas drar ut på tiden allt för mycket, tycker jag käner mig trött redan nu...

 

Ha en skön dag och sköt om er i solskenet som jag hoppas ni alla har likt oss här i huvudstaden denna lillördag!

 

Kramar ♥

 


Kommentarer
Postat av: Miia - There´s no place like home

Vad kul med tisdagsdate med en gammal vän! Det ser riktigt gott ut, även om musslor inte riktigt är min melodi ;)



Vad roligt att ses igen efter alla år! Jag kan tänka mig att ni hade mycket att prata om.



Ha en bra onsdag - lillördag ;) KRAAAM

2010-03-10 @ 08:44:53
URL: http://theresnoplacelikehome.webblogg.se/
Postat av: Annas inspiration

TACK fina för grattishälsningen :-) Är jättelycklig! :-)



Vad roligt att träffa Camilla igen efter alla år, med vissa människor känns det som i går fastän åren har snurrat i väg med faslig fart.



Hoppas du får komma hem i vettig tid i eftermiddag.

KRAM

2010-03-10 @ 09:09:45
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: PAULINE

Vad mysigt :)

2010-03-10 @ 11:45:56
URL: http://pauliine.blogg.se/
Postat av: jessi

Såå gott med Moules frites, får mig att drömma bort mig till Frankrike..

Kul att träffa en vän från förr, även om det går år så känner man ju igen varandra!



Ha en bra onsdag!



kramis

2010-03-10 @ 13:19:29
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Camilla W

Tack Anna, den missade jag ;-) förstår nu varför folk påpekar att jag konstant har en bekymmersrynka mellan ögonen, ha ha!



Tack själv för en mysig kväll! Googlade på vinet men verkade inte få ngn träff på systembolaget tyvärr :( inte vid första anblicken iaf (orkar aldrig kolla sidan 2 i min googlesökning :)



kram!

2010-03-10 @ 13:40:45
Postat av: Emma

Musslorna låter farligt goda! Har bara testat musslor en enda gång & det var väldigt gott! Nästa gång vi är ute ska jag satsa! : - )



Myspys att träffas mitt i veckan för en dejt! Piggar verkligen upp!



Önskar dig en härlig lill-lördag tjejen!



Stor Kraam

2010-03-10 @ 14:39:09
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Emma

Det stämmer så bra så! Kinna/Skene är där han kommer att jobba i sommar. : - )

Så du är därfrån, trodde du kom från Stockholm!

Du kanske träffade kärleken & flyttade dit?! ; - )



Lovar att testa musslor nångång framöver! Tror det kan bli en smakupplevelse utan dess like.



Ha en sköön kväll!



KRAMAR



2010-03-10 @ 15:24:14
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken mysig tisdagsdejt! Det är verkligen superkul att träffa gamla vänner som man saknat! Mmm, musslorna såg supergoda ut! Låter som ett underbart ställe! Me like!



Jag har ju glömt att svara kom jag på! Det hade varit supermysigt att ses i helgen men vi kommer tyvärr ha fullt upp =( Ska shoppa med Henriks bror och tjej och se Mello på lördag och på söndag ska vi förbi min kompis Susanne. Skulle egentligen vilja stanna två nätter så vi hade haft mer tid på oss men det blir bara lördag till söndag. Jag får helt enkelt viga en till helg till Sthlms-shopping så vi hinner ses och catcha up! =)



Kraam kraam!



2010-03-10 @ 17:56:33
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vad kul med ett kärt återseende och att prova på ett nytt ställe, låter som en kombo som bara kan bli lyckad :-)



Ses på Vinbaren imorgon klockan halvsju, KRAM!!!

2010-03-10 @ 19:59:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0