Årets första utomhusfika


Maken denna soliga lördag på en av stans bästa uteserveringar, 
Zanzibar på Norrmalmstorg.

Båda valde en Toast Skagen med färska handskalade räkor


Min krämiga Cappuccino och min förlovnings- & vigselring 
i närbild. Är så oerhört nöjd med mitt val att blanda vitt &
rött guld. Ringarna kommer från svenska
HAND.

Fantastisk klarblå himmel denna lördag.

Haft en helt fantastisk trevlig lördagsförmiddag denna 20 mars. Årets första lunch/fika utomhus har det blivit på uteserveringen Zanzibar på Norrmalmstorg. Satt där tillsammans med maken en bra stund i den strålande vårsolen och bara njöt. Åt veckans andra Toast Skagen och trivdes i allmänhet bland alla andra som likt oss satt ute. Folk sippade på både rosévin, öl och kaffe i vårvädret, vilken lycka att våren är här!

Dagens andra lycka är att jag nu äntligen hade turen med mig att "rätt" armband fanns inne på Hermés. Har valt den bredare varianten på detta armband i vitt och silver, istället för den lilla guldvarianten. Vill använda båda mina amband samtidigt ibland och tycker det var snyggare med bara silver. Även svärmor som var med sist som smakråd tyckte att silver var att föredra. Så nu sitter jag här (änligen med tanke på att armbandet var en julklapp) med mitt nya armband på armen, så nöjd! Lite solbränna och det kommer vara ännu snyggare.

Blev förutom Hermésbutiken en sväng på NK tehandel, Design House Stockholm, Kiehls och Cow parfymeri på Mäster Samulsgata. Avslutade shoppingtimmarna på Hötorget och två buketter med ljuvliga Ranukler och en bunt tulpaner fick följa med hem från den gammeldags torghandeln. Hötorget är verkligen perfekt att köpa sina färska blommor på och extra bra då det ligger påväg hem.

Nu ska jag sätta mig i solen på vår lilla balkong och planera lite inför kommande fredag. Ikväll äter vi baby back ribs och potatisgratäng och förhoppningsvis hittar vi på något skoj efter middagen också.  På återseende helt enkelt.

Soliga och glada vårkramar ♥

Kommentarer
Postat av: Sabina

Kan du lägga ut en god recept på potatisgratäng? Du är enormt duktig på mat ;)

2010-03-20 @ 16:03:21
Postat av: Cicci

Lycka att både kunna sitta ut och fika och att du fick ditt älskade armband! Här i söder spöregnar det ute och det känns mer som höst än vår. Älskar NK:s stora tehandel och den är tusen gånger bättre än den i som finns i NK-Göteborg.



Ha en fortsatt fin lördag!

Många kramar

2010-03-20 @ 16:14:09
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Här på västkusten blev det tyvärr inte så mycket med solen idag, det blev tvärtom duggregn fram på dagen... Men VÅREN verkar ändå vara på g :-)

Kram Nina

2010-03-20 @ 16:24:51
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej på dig!

Vad mysigt det såg ut!

Jätte fina ringar! Vi har rött/vitt guld i förlovningsringen, och är också jätte nöjd med det (hoppas kunna sätta en i rött guld ovanpå den snart) ;)

Hoppas ni får en fortsatt mysig Lördag!

Kram Anna

2010-03-20 @ 16:25:58
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com
Postat av: Finlandssvensk

Vilka härliga vårbilder! Här har våren inte kommit riktigt så långt. Låter underbart att strosa på NK, tur att jag snart får den möjligheten. Ha en fortsatt trevlig lördag!

2010-03-20 @ 16:35:46
Postat av: Alexander

Härlig dag!

Vi började morgonen med en promenad runt Djurgården. Kunde inte blivit bättre!



Ha en trevlig kväll

/A

2010-03-20 @ 16:36:29
URL: http://www.maxiander.se
Postat av: Madeleine

Vilken mysig lördag, precis som den ska vara. Sa det idag att nu är det verkligen vår och all snö är nästan borta. Så härligt:)Blir sugen på en Stockholmstripp nu!



Vilken lycka att armbandet fanns inne, dom är ju så fina. Du får visa en bild senare.



Ha en jätte mysig kväll nu Anna, KRAAM

2010-03-20 @ 18:55:15
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken härlig (shopping)lördag, snacka om att vårkänslorna rusat runt i 180 idag :-) Underbart!!!



Försökte kommentera hos dig igår men då gick det inte alls så jag håller tummarna nu för att det funkar ;-)



KRAM!!!

2010-03-20 @ 19:11:47
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Hemma hos Katta

Å, tack för påminnelsen!! Hade helt glömt bort att det börjar ikväll. Jag har ju inte sett den sista filmen så det ska bli superspännande...



Ni har helt klart finare väder än oss! Jag körde på päls idag så då kan du tänka dig hur icke-vårigt väder det är här. Mest slask!



Ha en mysig kväll där borta! KRAAM

2010-03-20 @ 19:18:24
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Anette

Hejsan!! Vilka härliga bilder från ute serveringen. Äntligen vår i luften. Vad bra att dom hade ditt armband nu. Kan tänka mej att dom blir fina ihop. Dom armbanden är verkligen fina, så även dina ringar. Ha nu en fortsatt skön lördagskväll. Kram Anette

2010-03-20 @ 19:19:17
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Det där lät ju mer än UNDERBART!!



Trevlig kväll och helg



Maliin

2010-03-20 @ 19:22:45
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Malin S

Dina ringar är excellenta! God smak har du också som mixar vitt & rött guld. Gissa vem som delar din smak? ;)



Vilken fantastisk dag ni haft! Jag önskar jag bodde i Stockholm och kunde strosa runt som ni gör. Helmysigt ju.



Ha en toppenbra lördag oavsett om ni softar hemma eller sippar drinkar på "lokal" =)

Kram kram kraaaam

2010-03-20 @ 19:29:51
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Så härligt med första utomhusfikan!! Tänk vad lite sol och värme kan göra, känns verkligen som att alla börja vakna till liv nu efter några mörka vintermånader.



Så roligt att du äntligen kunde få byta ditt armband till rätt storlek, kändes som om du väntat tillräckligt länge nu :)



Hoppas du får en mysig lördagkväll



Kramar BElla

2010-03-20 @ 19:45:07
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Anna - designnörden

Din vigslering är superfin! Hade jag inte haft en ring i rött guld och med sten så hade den legat bra till. Tror att det blir lite för mycket av det goda om jag skulle kombinera din ring med min.



Usch vad jag längtar till Sthlm när jag läste det här inlägget! Gbg i all ära, men det är något visst med hufvudstaden.



Ha en fortsatt bra lördag med ditt nya armband!

2010-03-20 @ 20:07:10
URL: http://designnord.blogg.se/
Postat av: Cecilia, Kär-Smycken!

Snygga ringar! Den där toasten ser inte helt fel ut!



Sköt om dig och ha en fortsatt skön helg!

2010-03-20 @ 23:53:45
URL: http://karsmycken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0