Sagolikt prinsessbröllop









Finns det något vackrare än två nygifta och älskande människor? Tror inte det!
Bilderna har jag tagit på tv:n från SVT´s sändning därav den varierande kvalitén.

Inte ett öga torrt här hemma i soffan. Bröllop är verkligen något extra oavsett om det är en prinsessa som gifter sig eller någon av oss vanliga dödliga. När man kommer till meningen "tills döden skiljer oss åt" då kan jag aldrig hålla tillbaka tårarna, varken idag eller på mitt egna bröllop - så rörande! Minns hur jag fick bita mig i läppen för att inte börja gråta när jag stod där öga mot öga med min alldeles egna prins och skulle säga säga de orden efter prästen. Klump i halsen är bara förnamnet, så vackert! 

Kronprinsessan Victoria är sagolikt vacker i sitt sprakande diadem och i sin otroligt stilfulla och klassiska brudklänning designad Pär Engsheden. En klänning i enkelhet, renhet och stram perfektionism i pärlvit duchesse, men med en modern mjukhet i de söta korta ärmarna och den vackra skärningen i halsen. Jag är överförtjust. Vit brudbukett precis som jag själv också hade, även om jag valde en bra mycket mindre och enklare variant med endast vita rosor. Men är man en prinsessa ska man väl fläska på lite mera, även om jag personligen föredrar små enkla brudbuketter som sagt.

Har inte blivit mycket gjort denna dag hittills, resväskan står fortfarande opackad men ska ta tag i det nu när det är en liten paus i bröllopsfirandet, sedan vill man ju se programmet från kvällen och middagen och det ryktas om en tre meter hög bröllopstårta(!) den vill inte jag missa :-)

Nu mot packningen, men tv:n kommer att stå på i bakgrunden! På återseende! 

Stor kram ♥ 


Kommentarer
Postat av: Zandra

Vilket par!!! Så vackra :-) Kärlek.

Inte ett öga torrt hos mej heller, så fint!!!

Och vilken klänning, WOW :-)

Hoppas du får tid med packningen, hihi

KRAMAR

2010-06-19 @ 17:51:56
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Underbart fina bilder,sitter framför tv:n än och lär så göra ett tag till! Så underbart att de är fint väder i huvudstaden här har de regnat hela dagen fast nu skiner solen lite.håller med dig va svårt att hålla sig,tårarna rann allt förut va så fint när dom steg in i kyrkan Victoria och kungen samt så fin låt Skifs och Agnes sjöng! Ha nu en fortsatt fin kväll! Kram

2010-06-19 @ 18:57:46
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Fia-More of White



Visst var det vackert :)



Kärleken är underbar!



Ville önska er en trevlig resa



Kram kram

2010-06-19 @ 20:50:51
URL: http://www.moreofwhite.blogspot.com
Postat av: Tindra

Helt underbart bröllop o brudpar....Viktoria var vackrare än någonsin. Till den enkla/stilrena klänningen tycker jag en lite större droppformad bukett var ett perfekt val. Tycker ej buketten var för mkt på ngt sätt, dessutom helt i vitt. Perfekt!

2010-06-20 @ 11:21:54
Postat av: marie

Ja, jag håller helt med, Underbart bröllop och Vacker par, vi stod vid kortegen..och formligen skrek av glädjesjut när paret passerade, Victora är så vacker så det finns inte ord,

2010-06-20 @ 15:04:08
URL: http://www.dreamlifeincity.blogspot.com
Postat av: Anneli

De var så vackra och Viktorias klännning var sååå vacker! Inte prålig utan enkel och elegant. Fint också att hon valde kort ärm. Ska jag vara besviken på något så var det att hon hade satt upp håret så stramt, tycker att hon är så fin i utslaget hår.

2010-06-20 @ 16:24:30
URL: http://resangenomlivet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0